ענקית הטכנולוגיה אינטל הציגה באירוע מיוחד בפריז את פירות העבודה שנעשתה בשנים האחרונות כשותפה רשמית של המשחקים האולימפיים והפראלימפיים, וכיצד החידושים הטכנולוגיים ישפרו בהווה ובעתיד את חוויית הצפייה וההשתתפות באולימפיאדה, אירוע הספורט הגדול בעולם.

אינטל עושה שימוש בטכנולוגיות חדשות, מבוססות בינה מלאכותית, המופעלות על ידי החומה והתוכנה של אינטל, כדי לספק חוויות אינטראקטיביות לצופה בבית ובאצטדיונים, נוסף לשיפור היכולות האתלטיות של המשתתפים ואיתור כישרונות חדשים.

הצוות של אינטל הציג באירוע מספר פיצ'רים יוצאי דופן, שעושים שימוש בין היתר במעבדי Xeon ומאיצי AI כמו OpenVINO. אחד מהם הוא פיילוט שביצעה החברה לאיתור כישרונות אולימפיים צעירים. עם שימוש בבינה מלאכותית וראייה ממוחשבת ניתן לנתח תרגילי אתלטיקה מורכבים ולהתאים פרופיל מיוחד למתאמן.

הטכנולוגיה שהציגה אינטל הניבה גם התקדמות בנגישות אוניברסלית ללקויי ראייה. באמצעות מינוף בינה מלאכותית המבוססת על Intel Xeon, נבנו מודלים תלת־ממדיים של מרכזים המיועדים לספורטאים פראלימפיים, כך שיאפשרו ניווט פנימי וקולי באמצעות אפליקציית סמארטפון, פיצ'ר שניתן להרחיב לאזורים נוספים. בנוסף הוצגה טכנולוגיה שמנטרת בזמן אמת צפיפות במעברים כדי לסייע לכוחות הביטחון.
המשחקים האולימפיים בפריז 2024 יהיו הראשונים שישתמשו במעבדי Intel Xeon כדי להציג חוויית סטרימינג בשידור חי באיכות 8K מקצה לקצה, שתספק הצצה לעתיד של הזרמה בשידור חי בחדות גבוהה עם השהיה נמוכה דרך האינטרנט.

בנוסף, בפריז 2024 ייעשה שימוש גם באוטומציה של בינה מלאכותית, כדי לאפשר לגופי שידור להביא תוכן דיגיטלי מותאם אישית יותר לצופים מהר יותר מאי־פעם. רשתות או גופי שידור יכולים לבקש מה־AI תוכן מותאם עבור קהל הצופים שלהם, עוד פיצ'ר שבעתיד צפוי להיות מותאם אישית לצופה עצמו.

עוד מחזה שממחיש את העתיד של הספורט העולמי הוא השימוש בטכנולוגיית הבינה המלאכותית של אינטל לשימור המורשת של המשחקים האולימפיים. אינטל משבטת חפצים מאוספים אולימפיים, והופכת אותם למודלים דיגיטליים תלת־ממדיים.

"המשחקים האולימפיים והפראלימפיים הם חלון הראווה הגדול ביותר בעולם עבור הספורטאים הטובים ביותר למתוח את גבולות האפשרויות ולעשות דברים שמעולם לא חשבנו שהם אפשריים", אמרה שרה ויקרס, מנהלת משרד המשחקים האולימפיים והפראלימפיים של אינטל. "בקיץ הקרוב אינטל תאיץ את משימתה להביא 'AI לכל מקום', ותציג את הפוטנציאל העוצמתי של הטכנולוגיה והבינה המלאכותית ליצירת חוויות סוחפות ואינטראקטיביות במשחקים האולימפיים".

ז'אן־לורן פיליפ, ראש תחום הטכנולוגיות של אינטל במחוזות אירופה, המזרח התיכון ואפריקה, הוסיף: "הדגמנו כיצד בינה מלאכותית יכולה לשפר את הביצועים, לייעל את הפעולות וליצור חוויות בלתי נשכחות. "אנחנו מציגים את העתיד של צפייה בתוכני ספורט וניהול אירועים ענקיים. הזדמנויות ה־AI הן עצומות, ומוכנות לחברות שיש להן מבט צופה לעתיד שיידעו לנצל זאת".