בין אם אתם רצים במכון כושר או בפארק, הזיעה בגוף שלכם לא עוזבת אתכם. טכנולוגיית הנידוף זיעה היא לא דבר חדש, ואפשר למצוא אותה אצל שלל מותגים. מדובר בבדים שנעימים יותר לריצה, הם מנטרלים ריחות וגם לא הופכים לרטובים בעלי ריח רע כמו בד רגיל.

בדקנו עם בינה מלאכותית מה עובר בראש של סינוואר? התמונה עגומה ביותר
Mac Pack iDigital – ככה קונים היום Mac

Panta Rei הוא מותג ביגוד הספורט של חברת דלתא הקיים כבר כשנתיים. מדובר במותג שפונה בעיקר לחובבי היוגה, אבל לא רק, כאשר הוא מציע ביגוד לריצה ואימונים בחדר הכושר. טכנולוגיית הבד של Panta Rei נקראת mesh והיא מאופיינת ביכולת להציע תחושה נושמת ומאווררת.

Panta Rei (צילום: אור דנון)
Panta Rei (צילום: אור דנון)

מכנסי היוגה של החברה, אשר לא מיועדים רק ליוגה מגיעים עם טייץ פנימי מובנה אשר נמתח על הגוף. למכנסיים רשת באזור הגב התחתון לתוספת אוורור. אין למכנסיים האלו כיסים בצדדים, אבל כן יש בתוך הטייץ כיס פנימי באזור הירך. המחיר: 230 שקל.

בדומה למכנסיים, ל-Panta Rei יש גם חולצת יוגה עם שרוול קצר. החולצה מגיעה בצבע ירוק כהה, שחור או כחול. בניגוד לרוב חולצות נידוף הזיעה, הבד שלה בכלל לא מרגיש מסוג של ניילון, הוא פשוט מרגיש כמו בד רגיל, רק שהוא עשוי מבד בטכנולוגיית Mesh. יש לחולצה רשת אוורור באזור בית השחי, כאשר התפרים שטוחים למניעת חיכוך עם העור. המחיר: 160 שקל.

לולולמון שנכנסה בסערה לישראל לפני קצת יותר משנה מציעה חולצה לאימונים בשם License to Train Short Sleeve, העשויה מבד נושם שהרגיש נעים על הגוף. החולצה מגיעה בצבעים כחול כהה, לבן או שחור. יש לה מראה נקי עם לוגו קטן המופיע בחלק התחתון בגב החולצה בצורה לא בולטת, כאשר בחלק העליון של הגב משולב תפר בד נוסף, להשלמת מראה מיוחד יותר. לחולצה גם טכנולוגיית Silverescent המונעת הצטברות חיידקים ומפיצי ריח. זאת אחת מהחולצות היותר נוחות שהתנסיתי בהן, בעיקר כי הבד שלה פחות הרגיש פלסטיקי. המחיר: 350 שקל.

License to Train Short Sleeve (צילום: יחצ)
License to Train Short Sleeve (צילום: יחצ)

אדידס – עיצוב בהשראת סימני זיעה

אדידס מציעה סט של מכנסיי ריצה (Ultimate Adidas Allover Print) וחולצה בעיצוב אפור-שחור עם מראה שהזכיר לי עיצוב קומנדו, אבל בחברה אומרים שהוא קיבל השראה מהסימנים שנשארים אחרי ריצה (אפשר להשיג גם בצבע כחול-לבן). החולצה והמכנסיים מגיעים עם לוגו החברה ועוד אלמנטים בצבע כסוף שמשמשים גם כמחזירי אור, במקרה שרצים בלילה. המכנסיים מגיעות עם ביטנה, אבל אין להם כיסים בצדדים, כן יש כיס קטנטן פנימי למפתח ועוד כיס בגב המכנסיים עם רוכסן.

באדידס אומרים שהוא מיועד לטלפון, אבל מבחינת גודל, כנראה מדובר בטלפון נוקיה מלפני 20 שנה, כי מדובר בכיס קטן. הבד המשולב גם במכנסיים וגם בחולצה מתאים לריצה בגשם, כאשר באדידס אומרים שהם השתמשו בטכנולוגיית מיפוי עבור אזורי הזיעה והלחות בגוף, במטרה שהבד יספק באזורים אלו קירור או חימום. מחיר המכנסיים: 250 שקל, כאשר החולצה נמכרת במחיר של 220 שקל והיא גם משלבת את טכנולוגיית HEAT.RDY של אדידס המיועדת לקירור הגוף.

Ultimate Adidas Allover Print (צילום: מסך)
Ultimate Adidas Allover Print (צילום: מסך)

מוצר משלים לריצה, שאולי פחות מתאים כרגע למזג האוויר בארץ הוא ז׳קט הריצה – Allover Print. זה מגיע בצבע שחור עם המון אלמנטים בצבע כסוף המשמשים גם כמחזירי אור בלילה. הג׳קט עמיד למים והוא כולל טכנולוגיה בשם WIND.RDY אשר יוצרת הגנה מפני רוח וגם מאפשרת לרטיבות של הגוף להתאוורר. המחיר: 450 שקל.

חברת Hoka הפכה לפופולארית מאוד בישראל, כאשר הנעליים שלה נמצאות לא רק אצל חובבי הריצה, אלא גם להליכה יומיומית. החברה החלה למכור בשנה האחרונה את קולקציית הביגוד שלה, המאופיינת בעיצוב צבעוני. חולצת הריצה שלה – M Airolite Run Short Sleeve מגיעה עם בד קליל מאוד ומשקל נמוך. לחולצה יכולת נשימה משופרת והיא כוללת משטחים זוהרים. הבד עצמו הוא בעל ייבוש מהיר והוא גם כולל טיפול מיקרוביאלי. המחיר: 220 שקל.

M Airolite Run Short Sleeve (צילום: יחצ)
M Airolite Run Short Sleeve (צילום: יחצ)

ל-Hoka יש גם מכנסי ריצה קצרים – M Glide 7" Short 2 in 1. מדובר במכנסיים קצרים באורך 18 ס״מ אשר עשויים מסריג ארוג נמתח, בטנה פנימית 2 ב-1 וחגורת מותן שרוכה שמונעת מהם להחליק בגוף. יש להם בטנה פנימית, סוג של טייטס התפור למכנסיים. בדומה לחולצה, מדובר בבד קליל מאוד, נעים וחלק. הבד עצמו הוא דוחה מים. בצד השמאלי של המכנסיים יש כיס צידי עם רוכסן עבור מפתח וגם כיס מבד נמתח בגב המכנסיים. המחיר: 380 שקל.

M Glide 7 (צילום: יחצ)
M Glide 7 (צילום: יחצ)

חולצת הריצה של asics מדגם Road SS Top כוללת את טכנולוגיית ActiBreeze של החברה המיועדת לשמור על נוחות בזמן אימונים, היא משולבת בחלק העליון, כאשר לחולצה יש רשת לאוורור. הבד עצמו רך ומספק חופש תנועה. לוגו המותג משולב בצבע כסוף זוהר בחלק הקדמי, כאשר בגב אפשר למצוא נקודה כסופה גדולה אשר גם משמשת כמחזיר אור. המחיר: 200 שקל.

Road SS Top (צילום: מסך)
Road SS Top (צילום: מסך)

רשת הספורט דקטלון מציעה תחת מותג הבית שלה מחירים נוחים לביגוד ספורט. חולצת הריצה מדגם Kiprun Run 500 Comfort מגיעה במספר צבעים: שחור, כחול, בורדו וירוק חומצה. החולצה עשויה מבד בטכנולוגיית ייצור ללא תפרים, במטרה להפחית גירויים בעור. הבד עצמו נמתח ומספק חופש תנועה של הגוף. החולצה מגיעה נקייה מלוגו המותג והיא נראית פשוטה בעיצוב שלה. המחיר 75 שקל.

Kiprun Run 500 Comfort (צילום: יחצ)
Kiprun Run 500 Comfort (צילום: יחצ)

לדקטלון יש גם מכנסיי ריצה תחת המותג Kalenji מדגם Dry 550. המכנסיים האלו מגיעים בצבע ירוק זית או שחור. אין להם ביטנה, אבל יש להם רשת באזור הגב התחתון לתוספת אוורור, כיסים בשני הצדדים ותא קטן עם רוכסן למפתחות בגב המכנסיים. הבד של המכנסיים מרגיש מעט ניילון, אבל הם מספיק נוחים לאימונים. המחיר: 100 שקל.

יש גם בוקסר מנדף זיעה – דלתא

אם כבר מכנסיים וחולצות עם בד מנדף זיעה, אז למה שלא יהיו גם בוקסרים עם מבד מנדף זיעה? חברת דלתא השיקה לאחרונה את D-Active Matchtonim, תחתונים עם כיס קדמי המפריד מאזור הרגליים ומונע חיכוך וגם בד שבא לשמור על הגוף יבש. הבד של הבוקסר עשוי מבד שמזכיר את חולצות הנידוף זיעה, הוא רך וקל, כאשר החלק העליון הפנימי מגיע בצבע ירוק זוהר, במראה קצת יותר ספורטיבי. בדלתא מבטיחים שהבוקסרים לא ישאירו סימני זיעה על מכשירי האימון שאתם יושבים עליהם. הבוקסרים מגיעים בגרסה של בוקסר קצר צמוד ובוקסר ארוך צמוד, מחיר למארז של 2 יחידות עומד על 130 שקל.

D-Active Matchtonim (צילום: אורי גרון)
D-Active Matchtonim (צילום: אורי גרון)

לחצו כאן לכתבות נוספות באתר The Gadget Reviews