מטא מעדכנת את תוויות הבינה המלאכותית: בעקבות תלונות צלמים שהופתעו לגלות תווית "נוצר בבינה מלאכותית" על תמונות אותנטיות שצילמו, הודיעה החברה כי תשנה את הנוסח ל- AI info.

מטא הציגה את התוויות "נוצר באמצעות בינה מלאכותית" – Made with AI מוקדם יותר השנה, לאחר ביקורת של מועצת הפיקוח על האינטרנט בארה"ב על המדיניות של מטא. מועצת הפיקוח קבלה על כך שלא ניתן היה להבדיל בין תמונות בינה מלאכותית לתמונות אותנטיות.

חברת סטארט-אפ הפינטק הישראלית-שוויצרית okoora מרחיבה את פעילותה באירופה ונכנסת לשוק הפולני
Mac Pack iDigital – ככה קונים היום Mac

אלא שלצלמים הסתבר שתמונות אותנטיות סומנו בטעות ככאלה שנוצרו ב-AI. מבדיקת מטא עלה שהסימון נותב לתמונות שעברו מניפולציות של ליטוש או ריטוש באמצעות כלי AI  של תוכנות שונות. מערכות המיחשוב של מטא זיהו כי בוצעה מניפולציה על תמונה אותנטית, והדביקו תוויות AI מה שגרר כאמור תלונות צלמים.

מטה פייסבוק באירלנד. האלגוריתם ישתנה  (צילום: iStock)
מטה פייסבוק באירלנד. האלגוריתם ישתנה (צילום: iStock)

אחד מהמתלוננים היה צלם הבית הלבן לשעבר פיט סוזה שקבל על כך שאחת מתמונותיו תוייגה בתגית הבינה המלאכותית, והעלה חשד כי עיבוד גרפי שבוצע בתוכנת פוטושופ של Adobe גרם לאלגוריתם של מטא להוסיף את התגית. "הפוסט הכריח אותי לכלול את התג 'נוצר עם בינה מלאכותית' על אף שניסיתי להסירו".

פיט סוזה. התמונה המקורית זוהתה כ-AI  (צילום: ג'ייסון ריד / רויטרס)
פיט סוזה. התמונה המקורית זוהתה כ-AI (צילום: ג'ייסון ריד / רויטרס)

השבוע מטא כאמור הודיעה כי תיקנה את התווית שתתווסף לתמונות שמזוהות כאלה שנעשו בבינה מלאכותית, וכעת הכיתוב עליה יהיה AI info שיאפשר לגולשים ללחוץ למידע נוסף. לחיצה תגרום להופעת טקסט המציין כי מטא עשויה להוסיף את התווית כשמתבצע שיתוף תוכן בעל אותות בינה מלאכותית שזוהתה על ידי המערכת.