הבינה המלאכותית מגיעה גם לאפליקציית המסרים הפופולרית בעולם: מטא החלה לבחון את מנגנון הבינה המלאכותית באפליקציית ווטסאפ שיאפשר בקרוב לערוך ולעבד תמונות באמצעות AI. לאחרונה מטא הציגה את יכולת יצירת הבינה המלאכותית בכנס שעברה לפני מספר שבועות, ומשתמשים ברחבי העולם כבר החלו להתנסות בה במדינות בהן שוחרר הפיצ'ר. אלא שהחברה החלה לבחון יכולות חדשות מתקדמות יותר ב-AI, שמאפשרת למשתמשים לעבד ולערוך תמונה באופן מיידי.
 
בגרסת הבטא של WhatsApp 2.24.14.20, מוצעות למשתמשים שתי יכולות חדשות של Meta AI. הם יכולים להעלות תמונה ולשאול עליה שאלות, והם יכולים גם לערוך את התמונה בבינה מלאכותית באמצעות הנחיות טקסט.  משתמשים יכולים להעלות את התמונות שלהם או לצלם אחת באמצעות כפתור המצלמה בפינה השמאלית התחתונה. מטא גם אומרת שהתמונות שהועלו ינותחו על ידי AI, כולל תווי פנים, ומשתמשים יכולים למחוק את התמונות הללו בכל עת.

עם זאת, אין אישור כרגע איזו רמה של עריכת תמונות מאפשרת מטא AI באפליקציית הווטסאפ שידועה כ"משנמכת" רזולוציית תמונות משמעותית. בהתחשב בכלי עריכת תמונות אחרים המופעלים על ידי מטא AI, הווטסאפ אמור להיות מסוגל להסיר אובייקט, להחליף רקע וגם לכוונן את מראה התמונה. אין בכך חידוש טכנולוגי דרמטי, שכן כיום אפליקציות עריכת תמונות רבות מאפשרות לעשות זאת גם באמצעות בינה מלאכותית. ה-Meta AI באפליקציית ווטסאפ מבוסס על דגם הבינה המלאכותית Llama 3 של החברה האחרון שתומך במולטי-מודאליות. הוא יכול להבין טקסט, קול ותמונות, והוא גם מסוגל ליצור תגובות בטקסט, קול ותמונות.