מאז חודש ינואר האחרון, סמסונג מטפטפת מידע על הטבעת החכמה הראשונה שלה - "גלקסי רינג" (Galaxy Ring). היום (רביעי) באירוע ההכרזה הרשמי במוזיאון הלובר בפריז הציגה סמסונג באופן רשמי את יכולות הטבעת החדשה וסיפקה פרטים נוספים על ההשקה, שתתקיים החודש במספר מדינות מסביב לעולם. הישראלים יאלצו בינתיים לחכות לסבבי ההשקה הבאים של הטבעת.

הרעיון העיקרי של ה-Galaxy Ring הוא נוחות הענידה שלה. היא מיועדת לקרוץ למשתמשים שלא רוצים או שלא נוח להם להסתובב עם שעון חכם על פרק כף היד, במיוחד במהלך שינה. אני עונד את הטבעת של חברת Ultrahuman, והטבעת של סמסונג הייתה צרה יותר, כך שהיא פחות בומבסטית על האצבע. 

ווטסאפ כבר לא יראה אותו דבר: זו המהפכה החדשה שמגיעה לאפליקציה   
כניסתו של ה-AI למוזיקה הוא סימן למנגינה האחרונה של האנושות?

סמסונג גלקסי רינג (צילום: סמסונג)
סמסונג גלקסי רינג (צילום: סמסונג)

יש לכם שעון סמסונג? בזכות הטבעת זמן הסוללה ארוך יותר

הטבעת מאפשרת לנטר ביתר קלות את השינה וגם מציעה זמן סוללה ארוך יותר מזה של שעונים. בערך שבעה ימים של סוללה, לעומת זמן של יום או יומיים בחלק מהשעונים. משתמשים שמחזיקים גם שעון של סמסונג, ייהנו מזמן סוללה של כ-30% יותר בשעון שלהם, שכן חלק מהניטורים יבוצעו על-ידי הטבעת.

הטבעת שוקלת רק 2.3 עד 3 גרם, היא מגיעה בעיצוב קעור במספר צבעים: כסוף, זהב ושחור עם גימור טיטניום. יש לטבעת עמידות למים עד לעומק של 100 מטר (10 ATM) והיא מגיעה בתשעה גדלים שונים (צריך לבחור את הגודל המתאים מתוך ערכת מדידה).

בדומה לשעונים של סמסונג, גם הטבעת עובדת עם אפליקציית הבריאות - Samsung Health, כאשר סמסונג מבליטה שהיא לא דורשת דמי מינוי עבור התובנות שהאפליקציה מספקת. זאת בניגוד לחברה המובילה היום את השוק - Oura, הגובה דמי מנוי בשימושים שונים באפליקציה שלה.

הטבעת והאפליקציה מציעות תובנות על השינה, כולל דפוסי השינה ויצירת טיפים לבניית הרגלים טובים יותר. למשל, דירוג שינה (Sleep Score) שמאפשר בקלות להבין אם השינה באותו לילה הייתה יעילה או לא, וגם מדדים על תנועה במהלך השינה, דופק, קצב נשימה בשינה ומעקב מחזור (Cycle Tracking), המשתמש בניטור טמפרטורת העור במהלך הלילה.

כל בוקר האפליקציה מספקת דוח בריאות הכולל מגוון מדדים בריאותיים: Energy Score (דירוג האנרגיה) מספק המלצות על המצב הפיזי הנוכחי והוא מחושב על-פי הערכת המצב הפיזי והמנטלי בארבעה היבטים: שינה, פעילות, דופק בשינה ושינויי דופק בשינה. בנוסף, ניתן לקבל הודעות אישיות על  Wellness Tips (עצות לאיכות חיים) שמבוססות על מידע אישי ועל תחומי העניין של המשתמש.

סמסונג גלקסי רינג (צילום: סמסונג)
סמסונג גלקסי רינג (צילום: סמסונג)

האפליקציה תגיד לכם איפה הטבעת

מידע נוסף שמקבלים בעזרת הטבעת והאפליקציה: התראת דופק על קצבי לב גבוהים או נמוכים במיוחד, שמירה על אורח חיים פעיל ועל מוטיבציה גבוהה עם מעקב ההליכה והריצה, המזהה אימונים באופן אוטומטי וגם שולחת תזכורות כושר יומיות, כולל התראה על חוסר פעילות (למשל, בעת ישיבה ממושכת בזמן העבודה).

הטבעת משמשת גם כשלט רחוק לצילום תמונות בסמרטפון, הדבר מתבצע באמצעות מחוות (Gestures) עם האצבע. ניתן גם לבטל התראות בטלפון בצורה הזאת.

אחד הדברים המרגיזים עם טבעות חכמות הוא כמובן - שקל לאבד אותן. סמסונג שילבה ב-Galaxy Ring את התכונה - "מצא את הטבעת שלי" (Find My Ring), שתציג לכם בדיוק היכן הטבעת נמצאת.