שנת 2024 היא שנת ה-AI בסמסונג, היא התחילה בינואר עם השקת יכולות ה-Galaxy AI בסדרת הסמארטפונים – Galaxy S24 והיא המשיכה עם הטלוויזיות החדשות שהשיקה לאחרונה בארץ. בניגוד ליכולות ה-AI בסמארטפונים המתמקדים בתחום התוכנה ויכולות שונות שהמשתמש יכול לבצע (למשל, עריכת תמונות או כתיבת טקסט), בטלוויזיות מדובר בשיפור התמונה והסאונד. דגם ה-S90D של סמסונג מבליט את טכנולוגיית ה-OLED שלו עם הצבעים העשירים והבהירות החזקה.

סמסונג S90D (צילום: יחצ)
סמסונג S90D (צילום: יחצ)

עיצוב וחיבורים: סמסונג S90D – דקיקה מאוד במראה מתכת מוברש

טלוויזיות OLED ידועות בעיצוב הדקיק שלהן המתאפשר באמצעות הטכנולוגיה, סמסונג קוראת לעיצוב של הדגם החדש שלה – LaserSlim Desgin (במקום רק Slim). יש כאן מיקוד במראה המתכת המוברש (במסגרת, בגב המסך וברגלית המלבנית, הבנויה כך שיש תחושה שהמסך כמעט מרחף באוויר). המסך דקיק מאוד, אבל עדיין יש כאן את הגיבנת בה נמצא המעבד והחיבורים. סמסונג לא שילבה במסך הזה את ה-One Connect, פתרון ותיק שלה אך גאוני, בו החומרה נמצאת בקופסה חיצונית שאפשר לשים בתוך המזנון (זה קיים ב-S95D).

מבנה החיבורים בנוי כך שיש גישה מהצד של המסך לשני חיבורי HDMI ושני חיבורי USB 2.0 והאזור השני הכולל שני חיבורי HDMI נוספים, אופטי, אודיו אנלוגי ו-LAN ממוקמים בצורה יותר פנימית, כך שאם תחליטו לתלות את המסך על הקיר, הגישה אליו תהיה יותר מאתגרת.

ממשק ושלט רחוק: סמסונג S90D – קיצורי דרך שמופיעים בדיוק בזמן

אחד הדברים שפחות אהבתי במערכת ההפעלה של סמסונג בטלוויזיות – טייזן, הוא הצורך לנבור בתוך הממשק לביצוע פעולות מסוימות, דברים שלפעמים לוקחים סתם יותר מדי לחיצות. ב-S90D ראיתי שסמסונג פתרה את הבעיה הזאת בממשק שלה, כאשר היא מקפיצה עצות לקיצורי דרך (כאשר לוחצים על כפתור ההגדרות). למשל, חיבור לאוזניות בלוטות׳ (במקרה שלי ה-Buds 2 Pro, לסקירה) או פרופיל תמונה שיתאים בדיוק למצב בו נמצאים, כמו פרופיל בשם ״נוחות בעיניים״. אם אתם משתמשים באפליקציית SmartThings  של סמסונג לניהול הבית החכם שלכם, תקבלו הצעות להפעלת תסריטים שיצרתם, למשל, תסריט לצפייה בסרט הסוגר את חלק מהאורות בבית ומפעיל אורות אחרים בצבע כחול חלש. חוץ מזה, הממשק מגיב במהירות וכיף להשתמש בו.

סמסונג מצרפת כאן את השלט הרחוק הקומפקטי שלה עם טכנולוגיה סולארית. השלט כולל מתגי הזזה נוחים לשליטה בווליום ומעבר בין ערוצים, כאשר כפתורי הקיצור כוללים גישה לדפדפן, אמזון פריים וידיאו, נטפליקס ודיסני+. השלט ניתן לטעינה עם מחבר USB-C, כך שלא צריך סוללות. חוץ מזה, בגב שלו קיים משטח סולארי, היודע לבצע את הטעינה גם מהאור של התאורה הקיימת בבית או בלילה דרך תקשורת הרדיו של מכשירים שונים הפועלים באזור שלו.

שלט רחוק סולארי, סמסונג (צילום: צחי הופמן)
שלט רחוק סולארי, סמסונג (צילום: צחי הופמן)
שלט רחוק סולארי, סמסונג (צילום: צחי הופמן)
שלט רחוק סולארי, סמסונג (צילום: צחי הופמן)

תמונה וצליל: סמסונג S90D – בהירות חזקה ומעבד AI

איכות התמונה שאפשר לקבל מטלוויזיות בטכנולוגיית OLED היא מדהימה וסמסונג הצטרפה בשנים האחרונות גם היא לקטגוריה הזאת עם המסכים שלה. בדגם ה-S90D נהנים מהשחור העמוק, הצבעים החיים, פירוט רב של האובייקטים שבהם צופים, הבהירות החזקה שמאפשרת לראות את התמונה בצורה טובה גם בחדר מואר, וגם אין זליגות אור. סמסונג עדיין לא תומכת במסך שלה בתקן דולבי ויז׳ן להצגת HDR, היא כן תומכת ב-HDR10.

המעבד הקיים כאן הוא NQ4 AI Gen 2 אשר משפר באמצעות בינה מלאכותית את התמונה (פרטים ודיוק בצבעים) והסאונד.

סמסונג S90D (צילום: יחצ)
סמסונג S90D (צילום: יחצ)

המבנה הדקיק של ה-S90D הוא אתגר מבחינת חוויית הסאונד. סמסונג שילבה כאן שני רמקולים עליונים וירטואליים בתוך הפאנל עצמו. הסאונד נשמע טוב ביחס למסך, יש אפילו מעט עומק ובבחירה במצב מוגבר, אפשר לשמוע בצורה ברורה את הדיאלוגים. סמסונג גם משתמשת בפתרון בשם OTS Lite העוזר לספק צלילים טובים יותר של עצמים נעים. יש גם תמיכה בתקן דולבי אטמוס לצליל עשיר יותר.

הטלוויזיה כוללת חיבור בלוטות׳ 5.2, כאשר בשימוש עם אוזניות וסמארטפון של סמסונג, ניתן להתעדכן על המסך ששיחת טלפון נכנסת ולבצע מעבר אוטומטי בין האודיו של המסך לזה של הסמארטפון. כאשר השיחה מסתיימת, הצליל חוזר אוטומטית לזה מהמסך.

מחיר: 7,500 שקל לגדול 55 אינץ׳, 10,300 שקל לגודל 65 אינץ׳ ו-16,500 שקל לגודל 77 אינץ׳ (יבואן רשמי סמליין).

בשורה התחתונה, ה-S90D מספקת חוויית צפייה שהיא תענוג לסלון. הדגם שאני סקרתי הגיע בגודל 65 אינץ׳ שכבר מאפשר ליהנות משטח מסך גדול והוא מספק תמונה מצוינת ותאורה חזקה שבאה להתמודד עם חדרים הנהנים מאור שמש רב. הסאונד נשמע היטב ומאפשר חוויית שמע לא רעה גם בלי סאונדבר (עדיין עדיף אחד) והממשק מגיב במהירות ומאפשר חיבור לבית חכם עבור משתמשים שעובדים עם מערכת SmartThings של סמסונג.

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews
לחצו כאן לכתבות נוספות באתר The Gadget Reviews