ענקית פיתוח התוכנה "אמדוקס" עומדת בפני גל פיטורים שיחול, ככל הנראה, על 5%-10% מעובדי החברה – בהם גם מכוח האדם בישראל. נכון לשנת 2023, בחברה העולמית מועסקים 30,695 עובדים, ומכאן שהפיטורים עלולים לחול על כ-3,000 עובדים, אף שהמספר הסופי טרם נקבע.

נדחתה תביעה לתשלום היטל השבחה על מאגרי דלק בביל"ו
9 מיליארד שקל: אלו ההכנסות שתרוויח המדינה ממכירת WIZ לגוגל

גל הפיטורים מגיע על רקע הירידה בהשקעות של חברות תקשורת אמריקאיות - השוק העיקרי של החברה. לא מדובר בגל הפיטורים הראשון בענקית התוכנה. כזכור, בשנה שעברה חלו בה שני גלי פיטורים שסיימו את העסקתם של כ-2,700 עובדים, כ-12 אחוזים מתוכם בישראל. 

אמדוקס מספקת מערכות ושירותי IT בעיקר לחברות טלקום מהסקטור הציבורי ברחבי העולם. למעשה, היא מספקת שירותים לכ־90% מחברות הטלפון בארצות הברית, ושווי השוק שלה מגיע ל-9.72 מיליארד דולר.

באמדוקס מסרו בתגובה: "כמובילה עולמית בתחומה, אמדוקס בוחנת את ההזדמנויות והאתגרים בסביבתה העסקית ומתאימה אליהם את פעילותה, תוך השקעה בחדשנות ומינוף והטמעה של טכנולוגיות חדשניות ופורצות דרך. כתוצאה מכך, החברה בוחנת צעדים שמטרתם לשמר את מובילותה וחוסנה ולהבטיח את כושרה התחרותי במתן מענה הולם לצרכי השוק המשתנים. ישראל ממשיכה להיות בין מרכזי הפיתוח והחדשנות המובילים של אמדוקס בעולם".