קטגוריית תגיות האיתור (Tracker Tags), כמו ה-AirTag של אפל, ה-SmartTag של סמסונג או תגיות התומכות ברשת של גוגל - Find My (כמו chipolo) זוכות כבר תקופה לפופולאריות, בעיקר בקיץ, בו רבים נוסעים לחופשה מעבר לים. תגיות האיתור מאפשרות לאתר בקלות את מיקומה של המזוודה בשדה התעופה או בכל מקום אחר בעולם (בזכות רשת של מכשירים העוזרים לבצע את האיתור).

חברת Ekster ההולנדית מתמחה בארנקים ותיקי גב, אבל יש לה גם תגית איתור המשולבת במוצר המעוצב ככרטיס אשראי. זה מגיע בעובי של בערך שני כרטיסי אשראי (2.4 מ״מ) ונכנס בקלות לארנק. ה-Finder Card הוא מוצר מקביל לתג האיתור של אפל - AirTag, אשר משולב במוצר הנכנס בקלות לארנק ויודע לעבוד עם רשת הFind My  של אפל (במכשירי iOS). הדבר הגאוני בו, שהוא פותר את הבעיה המרגיזה ב-AirTag - החלפת סוללה. המוצר של Ekster כולל כבר סוללה פנימית המחזיקה כחצי שנה, כאשר ניתן להטעין אותה בקלות באמצעות מטען מגנטי.

הארנק של Ekster (צילום: צחי הופמן)
הארנק של Ekster (צילום: צחי הופמן)

Ekster - Finder Card: מצלצל ועמיד לרטיבות

ה-Finder Card עובד באמצעות אפליקציית האיתור של אפל וכך גם אפשר לאתר או לגרום לו להתחיל לצלצל במרחק של כ-90 מטר. אם אתם רוצים לגלות איפה שכחתם את הארנק שלכם (בין אם זה בתיק של החדר כושר או בספה), תוכלו לחפש אותו בקלות רבה יותר בבית. הכרטיס עצמו ממוגן מפני רטיבות בתקן IPX5, כך שהוא יכול לספוג נזקי מים קלים.

יש גם ארנק תואם

כאמור, Ekster היא בכלל חברה שמתמחה בארנקים וה-Finder Card הוא בעצם מוצר משלים. אני בדקתי אותו יחד עם ארנק ה-Cardholder של החברה, זה מעוצב כארנק לאנשים שלא מחפשים ארנקים שמנים שתופסים מלא מקום. מדובר כאן בארנק מינימלי עם מקום לכרטיסים ושטרות.

ה-Cardholder עשוי מאלומיניום, כאשר בתחתית שלו יש כפתור עם מנגנון מכני המשחרר כלפי מעלה את הכרטיסים הנמצאים בתוכו. כך, לא צריך להתחיל לנבור בתוך הארנק בחיפוש אחר רישיון הנהיגה או כרטיס מקום העבודה. החלק הפנימי מאפשר לאחסן חמישה כרטיסים בצורה נוחה ואפשר גם לדחוס שישה, אבל מרגישים את התא הופך לדחוס והוא פחות נפתח בצורה חופשית. ברגע שמשלבים בפנים את ה-Finder Card, אפשר להכניס יחד איתו רק שני כרטיסים. 

מכיוון ששני כרטיסים בארנק זה לא מספיק, Ekster שילבו בגב המכשיר מעיין פלטה מוגנת RFID עבור חסימה של גניבת מידע. הפלטה המוצמדת לכרטיס, מאפשרת לדחוס מתחתיה עוד 6 כרטיסים. אני אגב, פחות אהבתי את הפלטה, הסרתי אותה בקלות מהגומיה העוטפת אותה ואת הארנק. במקום זה, השתמשתי במקום לאחסון של שטרות.

מחירים: Finder Card נמכר ב-180 שקל (49 דולר), Cardholder נמכר ב-242 שקל (67 דולר), כאשר רוכשים ארנק, אפשר לרכוש את הכרטיס ב-105 שקל (29 דולר).

בשורה התחתונה, בתור מי שמסתובב בעיקר עם ארנקים מינימליסטיים, ה-Cardholder נתן לי פתרון אלגנטי עם מנגנון לשליפת פשוטה יותר של הכרטיסים בהם יש לי צורך. בנוסף, יש לו גם מקום לאחסון שטרות. ה-Finder Card הוא מוצר משלים שמאפשר להפוך את הארנק הזה (או כל ארנק אחר) לכזה הניתן לאיתור ברשת של אפל, כך שהוא לא נאבד. היתרון של Ekster, שהכרטיס איתור שלה לא דורש החלפת סוללה, כי הוא נטען בקלות.

לחצו כאן לכתבות נוספות באתר The Gadget Reviews