מאז שנת 2020, בכל שנה בחודשי הקיץ, הענקית הדרום קוריאנית משיקה דור חדש לדגם ה-Galaxy Z Fold. מדובר בסמארטפון בעל מסך מתקפל, שפונה יותר לאנשים שמחפשים סמארטפון שהופך לטאבלט. כמו בדורות הקודמים, סמסונג מתמקדת ב-Galaxy Z Fold 6 בשיפורים נוספים בעיצוב שלו, לצד עמידות טובה יותר. השנה, סמסונג גם הוסיפה לחגיגה את יכולות ה-AI שלה, שהכרנו בתחילת השנה בדגמי ה-Galaxy S24.

עיצוב: Z Fold 6 – מרגיש קל יותר לנשיאה

סדרת ה-Z Fold תמיד סבלה ממשקל עודף, שגרם למכשיר להרגיש כמו לבנה גדולה ושמנמנה בכיס. בסמסונג התמקדו בדגם החדש בהורדת המשקל של המכשיר מ-253 גרם ב-Z Fold 5 (לסקירה המלאה) ל-239 גרם. אומנם מדובר בדיאטה קלה של 14 גרם, אבל היא מורגשת היטב ומאפשרת לסמארטפון הזה להיות הרבה יותר נעים לנשיאה. גם בעובי יש קילוף של 1.2 מ״מ בעובי שלו, המביאים אותו ל-12.2 מ״מ.

מבחינת מיגון, גם הפעם סמסונג שיפרה עוד יותר את העמידות של המכשיר. הדגם הזה כולל מסגרת Armor Aluminum מחוזקת, מסגרת וציר עמידים בפני שריטות וזכוכית קדמית ואחורית עם עמידות מסוימת לנפילות ושריטות מדגם Gorilla Glass Victus 2 של חברת Corning. לפחות במקרה של המסך החיצוני, למרות המיגון הוא נשרט אצלי בקלות. המיגון למים הוא בתקן IP48, אשר מספק גם הגנה מפני חלקיקים קטנים.

עוד נקודות ששופרו במיגון הן עמידות חזקה יותר ב-30% של המסך למניעת נזק מלחץ חיצוני ועצמים חדים. גם ציר הקיפול שופר והוא בעל מסילה כפולה וחוזק להגנה מפני פגיעות פיזיות.

סמסונג Galaxy Z Fold 6 (צילום: צחי הופמן)
סמסונג Galaxy Z Fold 6 (צילום: צחי הופמן)

מסך: Z Fold 6 – מסך מצוין גם בשמש החזקה של ישראל

המסך הפנימי של ה-Z Fold 6 הוא הסיבה האמיתית לרכישת המכשיר הזה. כאשר פותחים את הסמארטפון מגלים מסך בגודל 7.6 אינץ׳, מסך עצום שמאפשר לקרוא מסמכים, לצפות בסרטונים או לעבוד עם שתי אפליקציות במקביל בנוחות. המסך הפנימי עדיין מגיע עם הקיפול הפנימי שהופך ללא מורגש לאחר כמה שניות של שימוש. חוויית השימוש נוחה, כאשר הסמארטפון פתוח הוא גם דק יותר וחלוקת המשקל טובה יותר, כך שנוח לשבת לקרוא איתו טקסטים.

למרות שהמסך הפנימי הופך את הסמארטפון הזה למה שהוא, את רוב הזמן מבלים במסך החיצוני. זה גדל השנה מ-6.2 ל-6.3 אינץ׳. הוא נוח לשימוש, בין אם זה לקריאת הודעות או גלישה באתרים, אבל למרות שמבצעים בו את הפעולות המהירות שצריך במהלך היום, שרוצים לעבוד על משהו בצורה קצת יותר רצינית מבצעים את המעבר למסך הפנימי, במקרה הזה יש מעבר חלק בין המסכים. ניתן להתחיל לקרוא אימייל באפליקציית Gmail במסך החיצוני ואז ישר להמשיך לעבוד ממנה שפותחים את המכשיר למסך הגדול והפנימי.

שני המסכים נראים נהדר באור שמש ישיר, כך שאין בעיה לעבוד איתם בזמן שמסתובבים ברחוב בצהריים בחודשי הקיץ של ישראל (מדובר בנתון גבוה של 2600 ניטים).

ממשק: Z Fold 6 – יכולות תרגום שיחה טלפונית בזמן אמת

גולת הכותרת בממשק של סמסונג (One UI 6.1.1) המולבש על אנדרואיד 14 הוא תוספת ה-Galaxy AI שכבר הכרנו בתחילת השנה ב-Galaxy S24. זה אומר שניתן לחפש על המסך כל דבר שרואים בו (תכונה בשם Circle to Search), פשוט מקיפים בעיגול תמונה שרואים וגוגל ימצא אותה ברשת. כך שצילום של נעליים יגלה לכם איזה דגם הם או שהקפה עם האצבע על קוד QR תביא לאתר שלו או הקפה של תמונת מקום תראה איפה היא נמצאת. בצורה דומה ניתן לצלם משוואות מתמטיות שמישהו כתב על דף ולקבל את התשובה שלהן. פתרון יעיל עבור סטודנטים ותלמידים.

סמסונג שמה דגש על יכולות התרגום (עם AI), מקבלים כאן תרגום בזמן אמת של שיחה טלפונית (לא בעברית) בין שני צדדים (כל צד שומע את השיחה בשפה שלו), ניתן לתמלל ולתרגם שיחות בזמן אמת עם אנשים שנמצאים באותו חדר, כאשר באמצעות המסך הכפול של המכשיר, כל אחד רואה מולו את התרגום בשפה שלו (גם היכולת הזאת לא נתמכת בעברית).

ניתן גם לתרגם מסמכי PDF ובתוך הדפדפן של סמסונג לבצע תרגום של תמונות וטקסט במשך הגלישה. באפליקציית הפתקים של סמסונג ניתן להקליט שיחות עם אנשים ולהמיר את ההקלטות לטקסט ובדפדפן ניתן לקבל סיכום מהיר של כתבות ומאמרים. אם אתם לא ציירים מוכשרים, תוכלו לשרטט שולחן, כסא או אפילו משקפיים על פנים של אדם ולהפוך אותם באמצעות AI לציור מציאותי.

חומרה: Z Fold 6 – מעבד שהותאם על-ידי קוואלקום

כצפוי, הסמארטפון הזה מגיב במהירות ולא סובל מגמגומים. הוא מגיע עם המעבד Snapdragon 8 Gen 3 שהותאם במיוחד על-ידי קוואלקום עבור ביצועים מיטביים במכשירים החדשים של סמסונג. זיכרון העבודה (RAM) הוא 12 גיגה ואת נפח האחסון ניתן לקבל בשלושה גדלים: 256 גיגה, 512 גיגה ו-1 טרה. חיישן טביעת האצבע הוא פיזי וממוקם בכפתור הצידי של הטלפון, זה הגיב היטב. אפשר למצוא כאן גם רמקולים סטריאופוניים, תמיכה ב-WiFi 6e ובלוטות׳ 5.3.

מצלמה: Z Fold 6 – מצלמה טובה שלא שודרגה 2 דורות

מערך הצילום האחורי נשאר זהה בנתונים שלו לדור הקודם ולזה שלפניו (ה-Z Fold 4): חיישן ראשי 50 מגה פיקסל עם מייצב תמונה אופטי, חיישן רחב 12 מגה פיקסל וחיישן טלפוטו של 10 מגה פיקסל עם זום אופטי כפול 3. המצלמה הפנימית מתחת למסך היא 4 מגה פיקסל ומצלמת הסלפי החיצונית – 10 מגה פיקסל.

המצלמה הראשית טובה ומייצרת תמונות עם גוון מעט עשיר, הגוון הזה לא נשמר כאשר עוברים לחיישנים הנוספים עבור זום אופטי או צילום רחב. המצלמה הצליחה לתפוס ילדים בתנועה ולספק תמונה ברורה ללא בעיה. גם צילומי דיוקן שבהם הרקע מטושטש מאחורה היו חדים. הצילום במצב לילה לא מאכזב ומתקבלת תמונה מוארת ובצילום רחב מתקבלת תמונה מרוחה מדי בצדדים וגם מעט חשוכה. זוהי לא מצלמה ברמה של סמארטפון דגל, אבל זאת מצלמת טובה.

מצלמת הסלפי החיצונית הצליחה לייצר תמונות טובות, אבל היא רגישה לתנאי תאורה וגם בצילום במקומות סגורים עם אור יום, יש הנחתה מורגשת, בעיקר בגירעון.

סוללה: ביצועי סוללה סבירים וטעינה לא מהירה

הסוללה נשארה באותה קיבולת מהשנה שעברה – 4,400 מיליאמפר/שעה, כאשר סמסונג אומרת שהסוללה עברה מיטוב לצריכת חשמל חכמה יותר. לי היא החזיקה משעה 07:00 ועד 23:00 ונשארו לי 17% אנרגיה עם זמן מסך של 3.5 שעות. אלו נתונים לא רעים.

הטעינה של המכשיר מאכזבת מאוד והיא נשארה רק 25 וואט, נתון מגוחך לעומת קצבי הטעינה שאפשר למצוא במכשירים אחרים. הטעינה האלחוטית היא רק 15 וואט ויש גם טעינה אלחוטית הפוכה של 4.5 וואט לטעינה של אוזניות.

מחיר: 6,800 שקל לגרסת 256 גיגה, 7,150 שקל ל-512 גיגה ו-8,350 שקל ל-1 טרה

בשורה התחתונה, החוויה של ה-Z Fold 6 עדיין לא דומה לשום סמארטפון אחר בשוק (גם כי אין לנו בארץ את המתקפלים של Oppo, גוגל או שיאומי). סמארטפון שהופך לטאבלט מציע חוויה פרודקטיבית כאשר צריכים אותה, בין אם זה לקרוא מסמכים בצורה נוחה, לעבוד על שתי אפליקציות במקביל או פשוט לצפות בסרט על מסך ענק. המסך החיצוני הוא צר ולא נותן חוויה של מסך סמארטפון רגיל, אבל הוא מספיק נוח לקריאה וכתיבה מהירה של מיילים והודעות, שימוש ב-Waze או תשלום על חנייה. המצלמה מספיק טובה והסוללה מחזיקה יום שלם.

לסקירות נוספות היכנסו לאתר Gadget Review