חברת סטארט-אפ הפינטק אוקורה (okoora), שפיתחה פלטפורמת ענן מבוססת AI לניהול תשלומים גלובליים, בנקאות וניהול סיכונים, הודיעה על השקת אפליקציית סלולר שמקלה על ביצוע תשלומי מט"ח בין מדינות.

האפליקציה החדשה זמינה במכשירי אנדרואיד ו-iOS והיא מאפשרת למשתמשים עסקיים לבצע העברות הן במטבע מקומי והן במגוון של מטבעות זרים, בארנקים דיגיטליים מרובי מט"ח.

באיראן לא יחכו עם התגובה עד סיום הפסגה מחר; בלינקן לא יגיע לישראל
"הכל היה מתואם": נתניהו זעם על העלייה להר הבית - כעת האמת נחשפת | האזינו

היא מקושרת לפלטפורמת הדסקטופ ABCM™: Automated Business Currency Management, פלטפורמת ענן מבוססת בינה מלאכותית לביצוע תשלומים גלובליים, בנקאות וניהול סיכונים. האפליקציה מרחיבה את יכולות הליבה של הפלטפורמה למכשירים ניידים, מאפשרת למשתמשים לבצע המרות והעברות מט"ח ומונעת עיכובים לא הכרחיים בביצוע העברות עסקיות.

האפליקציה מאפשרת למשתמשים עסקיים לבצע תוך כדי תנועה העברות כספיות ביותר מ-100 מטבעות בלמעלה מ-150 מדינות. המשתמשים יכולים להגדיר מוטבים ולבצע העברות ישירות מהמכשיר כדי לחסוך זמן. האפליקציה מאפשרת לעסקים מכל גודל לפתוח ארנקים חדשים ולטעון בהם מטבע מקומי או מטבעות חוץ ולנהל את התנועות הפיננסיות שלהם מחוץ למשרד. נוסף על כך, האפליקציה מציגה בפני המשתמשים בזמן אמת את הסיכונים הכרוכים בתנודות של שערי מטבע ומאפשרת למנהלי החברה לנקוט צעדים מתאימים גם בעת שהם מחוץ למשרד או בנסיעת עסקים. היא כוללת תוכנית שדרוגים ותומכת בהוספת משתמשים חדשים.  

בני אברהם, מייסד ומנכ"ל okoora: "האפליקציה החדשה היא נקודת ציון נוספת במימוש המחויבות שלנו להעצים את היכולות של עסקים מכל גודל באמצעות כלים מתקדמים לניהול מט"ח. צעד זה נועד להבטיח שבידי המשתמשים שלנו יהיה כל מה שנדרש לנהל את המט"ח שלהם באופן יעיל, בכל מקום שבו הם נמצאים".    

בני אברהם, מייסד ומנכ''ל okoora (צילום: אייל טואג)
בני אברהם, מייסד ומנכ''ל okoora (צילום: אייל טואג)
 

אוקורה פיתחה פלטפורמה משולבת לעסקים שעובדים בסביבת סחר בינלאומית (Cross-Border) ובשונה מחברות תשלומים ובנקאות אחרות, היא מציעה מודל ייחודי שמספק כלים תפעוליים שכל עסק צריך, כגון: חשבונות, ארנקים, המרות, תשלומים, ניהול תזרימים, חשבוניות ועוד, יחד עם כלים מובנים לניהול סיכוני מטבע אותם מספקת אוקורה באופן ייחודי. הפלטפורמה – ABCM™: Automated Business Currency Management, המבוססת על בינה מלאכותית, מחוברת לרשת גדולה מאוד של בנקים, סולקים וחדרי עסקאות, שמאפשרת ללקוחות החברה לקבל בכל רגע נתון את המחיר הטוב ביותר לכל טרנזקציה, כאשר כלי AI פועלים באופן רצוף כדי לאתר הזדמנויות ואיומים בסביבה המשתנה של שערי החליפין. הפלטפורמה מסייעת לעסקים מכל גודל וסוג לנווט את דרכם בביטחון בשוק הגלובלי. 

בפברואר 2024 הכריזה אוקורה שהיא השיגה לעסקים בישראל חיסכון מצטבר של למעלה מ-11 מיליארד שקלים בעסקאות מט"ח בינלאומיות מאז שהשיקה את ABCM, כאשר רוב החיסכון הושג במהלך שנת 2023. בשנה זו רשמה אוקורה צמיחה של 83% בכמות הלקוחות וכן עלייה של 465% בעסקאות התשלומים שביצעו לקוחותיה ועלייה של 161% בכמות עסקאות ההגנה מפני תנודות של שערי מטבע.

החברה, שנבחרה לאחרונה לרשימת 250 חברות הפינטק המובילות בעולם של CNBC/Statista לשנת 2024, פועלת באופן גלובלי במספר אזורי יעד, ביניהם ישראל.  לא מכבר הכריזה אוקורה על כניסה לשוק הפולני, שכוללת הקמת משרדי מכירות, צוות שיווק ושירות לקוחות וכן מרכז מו"פ שיתמוך בהמשך פיתוח המוצר. שוק זה יהווה נקודת פריצה לשוק האירופי.