כבלים לטעינת גאדג׳טים הם כאב ראש ו-Chargeasap מנסה לפתור אותו עם הכבל – Connect Pro, אשר גם יודע להתחבר למגוון אביזרים עם חיבורים שונים, גם מביא את הטעינה המגנטית הנוחה סטייל אפל לכל סמארטפון או לפטופ וגם יודע להציג את הספק הטעינה.

פתרון הטעינה ללפטופים של אפל – Magsafe הופך את חיבור הכבל למחשב לפשוט ונוח. לא צריך לחפש את שקע הטעינה ואם מישהו בטעות נתקע בכבל הוא פשוט מתנתק מבלי להעיף ביחד איתו את הלפטופ. חברת Chargeasap האוסטרלית המתמחה במכירות מוצרי הטעינה שלה דרך אתר גיוס ההמונים – קיקסטרטר, פיתחה כבל טעינה שמביא את ה-Magsafe לכל לפטופ או סמארטפון ובדרך היא מוסיפה לו עוד כמה טריקים.

אדידס Ultraboost 5 – מתמקדות בהחזר האנרגיה 
סקירה חכמה: Soundcore Rave Neo 2 - מסיבה בדרכים  

Chargeasap – Connect Pro (צילום: יחצ)
Chargeasap – Connect Pro (צילום: יחצ)

הכבל הנקרא Connect Pro הפך את חיבור כבל הטעינה למכשירים שלי למגנטי, כך שלא הייתי צריך להתאים בצורה מדויקת את המחבר לסמארטפון, ללפטופ, לטאבלט או נרתיק הנשיאה של האוזניות. רק קירבתי את הכבל למכשיר המבוקש והוא נמשך אליו כמגנט. פתרון אלגנטי שהפך את חוויית חיבור הכבל לכיפית.

Chargeasap ייצרה כבל המגיע באורך של 1.2 מטר, אפילו יותר ממה שאני צריך ובצבע שחור או אפור-שחור בציפוי בד, כך שהוא נראה יחסית טוב עבור כבל. בעוד שקצה אחד של הכבל מגיע עם מחבר USB-C, הצד השני הגיע ללא מחבר בכלל, אלא רק עם מחבר מגנטי. מדובר במחבר מסוג N52 אותו החברה מתארת כמגנט החזק ביותר בעולם מסוג מסחרי והוא יודע לתמוך עד משקל של 1.1 ק״ג. לפחות בניסיון שלי עם סמארטפון Galaxy Z Flip 6, הוא לא נפל גם שנדנדתי אותו באוויר. מה שכן, נגיעה קלה מצד המחבר והוא זז הצידה.

עוד מבחינת עמידות, ב-Chargeasap אומרים שהכבל הוא בעל עיצוב צוואר נגד התפוררות ויש לו כבל גומי קטן לאריזה נוחה. הכבל עצמו גם לא מסתבך בתוך עצמו.

Chargeasap – Connect Pro – שלושה מחברים שונים

כאמור, חוץ מהכבל יש את המחברים המגנטים המגיעים בשלוש גרסאות: USB-C, Lightning ו-Micro-USB. המחברים המתנתקים בקלות מהכבל נכנסים למכשירים השונים, ומאפשרים לעבוד רק עם כבל אחד. הייתי שמח לקבל באריזה יותר מחברי USB-C, כי זה בעצם החיבור העיקרי שאני צריך. מחבר אחד לא מספיק, כי אומנם ניתן לנתק אותו מהלפטופ או הסמארטפון, אבל הוא לא מתנתק בקלות ודורש ציפורניים או שימוש במשהו חד שיעזור להפריד אותו.

בעיה אחרת, רציתי להשאיר את המחבר באופן קבוע בתוך הסמארטפון, אבל מכיוון שהייתי צריך להפריד אותו בכל פעם שאני נכנס לרכב, כאשר רציתי להתחבר למערכת המדיה, ויתרתי על התענוג (למי שיש חיבור אלחוטי למערכת המדיה ברכב, זוהי לא בעיה רלוונטית). במקום זה, השתמשתי בכבל לטעינה של מכשירים אחרים.

השימוש האידיאלי מבחינתי הוא עם המקבוק אייר שלי משנת 2020, אשר מגיע עם מחבר טעינת USB-C, שפתאום הפך עם ה-Connect Pro לסוג של Magsafe. את מחבר ה-Lightning חיברתי לאיירפודס, כך שהכבל שימש בקלות לטעינה של שניהם.

Chargeasap – Connect Pro (צילום: יחצ)
Chargeasap – Connect Pro (צילום: יחצ)

יש ל- Connect Pro עוד טריק בשרוול

אחד הדברים שמעניינים אותי כאשר אני טוען את הסמארטפון או הטאבלט, זה אם אני מקבל את קצב הטעינה האופטימלי (אני יודע, שאלה קריטית). ל-Connect Pro יש מסך LED קטן שאפשר לי לבדוק בקלות מה הספק הטעינה שהמכשיר שלי קיבל באותו רגע. מדובר בתוספת קטנה, אבל כזאת שכל גיק יעריך.

עוד פתרון חביב ששולב בכבל הוא נורת חיווי ירוקה זעירה הממוקמת בצד אותו מחברים לסמארטפון/טאבלט. הנורה נדלקה ברגע שחיברתי את הכבל ללפטופ וכך יכולתי לדעת שאכן הטעינה התבצעה.

הכבל תומך בטעינה של עד 100 וואט בחיבור ה-USB-C, עד 27 וואט בחיבור ה-Lightning ו-12 וואט ב-Micro USB.

מחיר: 85 שקל (23 דולר) לכבל עם מתאם אחד דרך אתר קיקסטרטר במקום 220 שקל (60 הדולר), זמן האספקה המשוער אוקטובר.

בשורה התחתונה, ה-Connect Pro נותן פתרון אלגנטי למי שמחפש דרך נוחה להביא ללפטופ שלו את הטעינה המגנטית. עבור סמארטפונים הדבר קצת יותר מסובך, כי אני חושב שהאריזה צריכה לכלול יותר מחברי USB-C שלא ידרשו להעביר ידנית בכל פעם את המחבר לאוזניות/טאבלט ושאר הגאדג׳טים.

אתר The Gadget Reviews