מיליוני משוגעי התפוח הנגוס ממתינים בכליון לאירוע השנתי של ענקית הטכנולוגיה מקופרטינו: ב- 10 לספטמבר צפויה אפל לקיים את הצגת המכשירים החדשים שלה לשנה הקרובה, כשבמרכז טכנולוגיית הבינה המלאכותית שתשתלב במוצרים. אספנו את דיווחי מקורות המידע שלרוב מדייקים בתחזיות, וזה מה שצפוי.

אייפון
דגמי הטלפון הסלולרי הסטנדרטים שיקראו "אייפון 16" צפויים לקבל כפתור פעולה נוסף לצד כפתור לכידה חדש שנועד להקל על צילום סרטונים כאשר האייפון מוחזק בכיוון אופקי. על פי הדיווחים מותקן באייפון שבב משודרג שיקרא A18 ובמערך עדשות מצלמה אחוריות המסודרות בכיוון אנכי ולא בכיוון אלכסוני. דגמי האייפון 16 צפויים להיראות זהים לדגמי האייפון 15.

אייפון 16 פרו יהיה הדגם המשודרג, שייראה כמו הדור הקודם חיצונית, אך עם מסך גדול יותר: צג בגודל 6.3 אינץ' במקום 6.1 הקיים כיום. אייפון פרו מקס צפוי לקבל צד בגודל 6.9 אינץ', עליה מ- 6.7 אינץ' הקיימים כיום. דגמי הפרו יציגו גם הם את כפתור הלכידה – Capture, שבב מהיר יותר מסדרת A ומצלמת 48 מגה פיקסל משודרגת אולטרא רחבה, בתוספת עדשת "טלפריזמה טלפוטו" שתשולב גם בדגמי הפרו מקס.

האייפונים החדשים. מסך גדול ועשרות עדכונים (צילום: Apple)
האייפונים החדשים. מסך גדול ועשרות עדכונים (צילום: Apple)

אפל ווטש
שעון אפל החדש יהיה דק יותר עם אפשרות לפס מגנטי חדש לחיבור הרצועות. בנוסף חוזים אנליסטים שהשעונים יכללו גם ניטור לחץ דם, ואיתור חשד לדום נשימה בשינה. מערכת Apple Watch 11 תציע שיפורים נוספים בתחומי הכושר והבריאות. השעון יציג מעתה מעקב אחר תנודות הדופק הטמפרטורה ומד ריווי החמצן - הסטורציה - במהלך היום ותתריע בעת חריגות. השעון יסייע גם לנשים בהיריון לאתר שינויים המשפיעים על הפוריות כמו חום וקצב הלב. 

מערכת ההפעלה של שעון אפל תאפשר תצוגות שונות של הפעילות הגופנית. בין היתר תציג מערכת ההפעלה של השעון את עוצמת פעילות הכושר המחושבת בנוסחה המשלבת את הדופק ועצמת הפעילות. עוצמת הפעילות תופיע בסולם של אחד עד עשר ותאפשר למתאמן להתאים את הפעילות הגופנית לעוצמה הרצויה.

אפל ווטש (צילום: Apple)
אפל ווטש (צילום: Apple)

איירפודס 4
אפל עובדת גם על גרסה רביעית לאוזניות שהשקתן צפויה במהלך ספטמבר. צפויים שני דגמים לאוזניות, כשדגם ה"פרו" היקר יותר יכלול גם טכנולוגיה לביטול רעשים. בשני הדגמים צפוי גבעול קצר יותר ונרתיק עם טעינת USB-C. אפל צפויה גם לכלול פונקציונליות של מכשיר שמיעה שתהפוך את האוזניות לתחליף למכשירי שמיעה מסורתיים.  האוזניות צפויות לאפשר לענות לשיחות גם כשהידיים עמוסות, באמצעות תנודות הראש. בטכנולוגיות קוליות חדשות האוזניות יאפשרו לצמצם את הרעשים בסביבה, כך שהשומע בצד השני יוכל לשמוע רק אתכם.

האיירפודס החדשים. גם מכשיר שמיעה (צילום: Apple)
האיירפודס החדשים. גם מכשיר שמיעה (צילום: Apple)

IOS18
בשבועות האחרונים שחררה אפל כמה גרסאות ביטא למפתחים של מערכת ההפעלה החדשה שצפויה לשלב גם בינה מלאכותית בהמשך. המערכת שתוצע גם למשתמשי דורות ישנים יותר של אייפון תאפשר שליטה רבה במסך הבית: החלקה מלמעלה למטה תחשוף את מרכז השליטה שיאפשר לדלג בין מסכי שליטה מקבילים. מרכז הבקרה יאפשר להוסיף עוד אלמנטים שלא היו קיימים קודם לכן.

במסך הנעילה ניתן יהיה לשנות את שני האייקונים בתחתית המסך – הפנס והמצלמה, לאייקונים אחרים. אפל תאפשר שיפורים גם בשליחת אסמס: המשתמשים יוכלו באמצעות ה- iMessege לקבוע מראש את מועד שליחת הודעת הטקסט, להוסיף אנימציות טקסט, ושליחת הודעות באמצעות לוויין כשאין חיבור סלולרי.

שיפורים צפויים גם במערכת הדואר האלקטרוני: אפל תאפשר לארגן את המיילים בקטגוריות שונות שיאפשרו איתור הודעות דואר במהירות. הארנק הדיגיטלי יציע את שירות Tap to Cash  שיאפשר להעביר כספים מאייפון לאייפון באמצעות הצמדת המכשירים זה לזה.

מערכת ההפעלה החדשה של אפל תסייע גם להשתלט על אלפי התמונות שמצטברים אצל המכשירים: בעיצוב החדש יופיע גריד התמונות בשני שלישים העליונים של המסך, ובשליש התחתון ניתן יהיה לצפות בקטגוריות המחולקות לנושאים. כניסה לכל קטגוריה תאפשר לצפות בספרייה בקלות רבה יותר.

בהמשך השנה צפויה אפל להשיק את הפיתוח המרכזי של מוצריה: טכנולוגיית ה-AI שתשולב במכשירי החברה, אולם על פי הדיווחים ההשקה מתעכבת ולא תהיה מיידית. האייפון יוכל לשנות את סדר התראות העדכונים שיופיעו על המסך לאחר שילמד אתכם. הבינה המלאכותית תשתמש בכלי שפה כך שהמערכת תעבור על הטקסטים שלכם, תבדוק אותם ותוכל להציע טקסט משופר.  כמו כלי בינה מלאכותית אחרים, יאפשרו מכשירי אפל ליצור תמונות ואיורים, גם בהודעת SMS פשוטה.

מנכ''ל אפל טים קוק במהלך הצילומים לפתיחה. בינה מלאכותית במרכז (צילום: Apple)
מנכ''ל אפל טים קוק במהלך הצילומים לפתיחה. בינה מלאכותית במרכז (צילום: Apple)

אפל יבין גם את הקשר השפה: מערכת הבינה המלאכותית תקשר בין כל האפליקציות שלכם, תעבד את המידע בין האפליקציות השונות ותיתן למשתמש מידע. כך למשל המערכת תוכל לזהות פגישה מתוזמנת ואת מיקומה, תתכנן עבורכם את מועד היציאה על פי פקקי התנועה שאותרו באפליקציית המפות ותעזור לכם להתכונן עם המידע שנדרש לקראת הישיבה. באפל הקפידו גם על אבטחת המידע והבהירו שהנתונים האישיים לא נשמרים במחשבי החברה. סטנדרטים חדשים יאפשרו לנעול את הנתונים שלכם מכל פריצה או זליגה.

השימוש המרכזי של הבינה המלאכותית לו ממתינים המשתמשים הוא שילוב ה-AI  בעוזרת הקולית סירי: עד כה מאפשרת סירי לבצע פקודות פשוטות יחסית. כעת סירי תוכל לבצע פקודות מורכבות יותר. מעתה אפל תאפשר לכם גם להקליד את הבקשות ולא רק לבקש אותם בקולכם. סירי תוכל מעתה גם להפעיל אפליקציות ולבצע אלפי פעולות שונות בתוך האפליקציה עצמה. באפל מבטיחים לשפר את יכולות הבינה המלאכותית של סירי כך שהיא תוכל לבצע עוד פעולות. גם המחווה של הפעלת סירי תשתנה: מעיגול צבעוני, משתנה סירי לרקע צבעוני מתחת לתצוגת המסך.

אחרי ספקולציות ותחזיות, אפל חושפת כי תשלב את ChatGPT (המכונה בסלנג הטכנולוגי ג'פטה)  במכשירי החברה, והשימוש באינטגרציה של צ'ט הבינה המלאכותית הפופולרי יהיה חינם לכל המשתמשים. ג'פטה צפוי להופיע במערכת ההפעלה IOS 18. באפל טוענים כי בהמשך ישלבו עוד מערכות בינה מלאכותית חיצוניות במכשירי החברה.