בזמן שהעולם מצפה להכרזת אפל בשבוע הבא, וממתינה לשיפורי מערכת ההפעלה - גוגל מוסיפה עדכונים באופן שוטף. היום לגוגל יש עוד חמישה עדכונים חדשים שהיא מביאה לאנדרואיד, כולל מעגל חיפוש שמסייע לזהות מוסיקה, ניווט אופליין גם באמצעות השעון החכם, וגם התרעות מפני רעידות אדמה.

מכשירים חדשים ושילוב בינה מלאכותית: כל החידושים הצפויים באירוע אפל הקרוב

שעוני אנדרואיד. גם מפות אופליין (צילום: סמסונג)
שעוני אנדרואיד. גם מפות אופליין (צילום: סמסונג)

הנה חמשת העדכונים החדשים שגוגל הכריזה עליהם:

1. תושבי ארה"ב ובהמשך גם במקומות נוספים בעולם, יוכלו לקבל התרעות לפני תחילת רעידת אדמה. מדובר בשירות חינמי שיוכל לזהות רעידות אדמה ולהתריע עוד לפני שתרגישו אותן. זמן ההתרעה, ממש בדומה ל"צבע אדום" שלנו, יוכל לאפשר לגשת למרחב מוגן ואולי גם להציל חיים.

אם יש רעידת אדמה באזור המשתמשים יוכלו מעתה לצפות לאחת משתי התראות: התראה על התראה והתראה על נקיטת פעולה. התראת Be Aware נועדה לתת התרעה בפני רעד קל עם מידע על המיקום ועצמתה של רעידת אדמה. התראת Take Action נשלחת לאלו שעלולים לחוות רעידות בינוניות עד כבדות, עם מידע כיצד להגן על המשתמש ובני ביתו. לאחר שהרעידה תסתיים, תוכלו להקיש על המסך כדי לקבל טיפים להמשך הפעילות.

2. שאזם עובד מצוין כדי לזהות מוסיקה קרובה אליכם, אבל אם יש לכם טלפון שבו פונקציית Circle To Search  תוכלו להשתמש בתכונת בינה מלאכותית חדשה כדי לזהות מוסיקה סביבכם מבין קולות שונים, בין אם מתנגנים בבר, מכונים, מסעדה, במהלך הופעה או אפילו ברשתות החברתיות, בלי צורך "לקרב" את המכשיר למקור הסאונד. 

וכך זה עובד: יש ללחוץ לחיצה ארוכה על לחצן הבית או סרגל הניווט כדי להפעיל את Circle to Search ולאחר מכן להקיש על כפתור המוסיקה ממש ליד כפתור החיפוש של גוגל בתחתית המסך. המשתמש יקבל את שם הרצועה, האמן וקישור לשיר ביוטיוב בתוצאות החיפוש של גוגל.

3. אם גם אתם נתקעתם באמצע הניווט משום שאין קליטה סלולרית, תוכלו להוריד את מסלול הניווט של מפות גוגל ולהמשיך בדרך. מעתה ניתן להשתמש במפות לא מקוונות גם בשעון החכם. כל עוד המפה יורדת לטלפון שלכם, היא תסתנכרן עם השעון במערכת ההפעלה WearOS של אנדרואיד, כך שתוכלו לגשת את היעד במצע לא מקוון מפרק כך היד שלכם, גם אם הטלפון נשאר מאחור. גוגל הוסיפה עוד שני קיצורי דרך של אפליקציית המפות עבור השעון החכם: ניתן לחפש יעד באמצעות הקול בלבד, וניתן לבדוק את הסביבה על ידי הקשה על פני השעון.

טוקבק. הקראה ללקויי ראייה (צילום: iStock)
טוקבק. הקראה ללקויי ראייה (צילום: iStock)

4. תכונה חדשה יכולה לקרוא כל דף אינטרנט, כמו מאמר ארוך או מתקון, בקול רם ישירות מתוך דפדפן הכרום. תוכלו לגשת לתכונה הנקראת "האזן לדף זה" מתפריט שלוש הנקודות בפינה השמאלית העליונה של כל דף בדפדפן האינטרנט. לאחר הפעלת התכונה, ניתן יהיה לראות נגן בתחתית המסך עם כמה פקדי השמעה. ניתן השהות או להפעיל את האודיו, לדלג 10 שניות קדימה ואחורה, להתקדם לזמן רצוי ולהפעיל הדגשת טקסט וגלילה אוטומטית. ניתן גם לשנות את מהירות ההאזנה, הקול והשפה המועדפים. לא חייבים להישאר בדף כדי להמשיך ולהקשיב: ניתן לגלוש באתר הנוכחי, לעבור ללשונית אחרת או אפילו לנעול את המסך שלך ועדיין לשמוע את דף האינטרנט נקרא בקול רם. 

5. התכונה האחרונה החדשה מאפשרת להאזין לתיאורי אודיו מפורטים של תמונות, באמצעות הבינה המלאכותית של ג'מיני. ניתן לקבל תיאורי אודיו מפורטים עבור תמונות בטלפון או בטאבלט, במכשירים נתמכים, באמצעות תכונת TalkBack, קורא מסך של גוגל הכלול ברוב מכשירי האנדרואיד שמספק משוב מדובר. 

באמצעות ה-TalkBack מי שמתקשה בראייה, בין אם הוא עיוור או לקוי ראיה, יוכל להשתמש במכשיר בלא צורך להביט על המסך. ניתן להקיש או להחליק סביב מסך, ו"טוקבאק" יודיע מה מופיע על המסך, כולל טקסט, לחצנים ופריטים. תכונת הנדישות גם תציע מה לעשות הלאה.