ההתקדמות שיצרני המחשבים עשו בשנים האחרונות עם יכולות ה-AI המובנות עבור לפטופים, הובילו לכך שיותר ויותר מחשבים, מטווח הביניים בקטגוריית הגיימרים, כבר יותר מסתם עומדים ברף הציפיות של הגיימר הקלאסי, ומציגים ביצועים מצוינים, במיוחד שהם מצוידים גם בכרטיס גרפי חזק במיוחד. 

אחד מאותם ניידים מחשבים זה ה-Lenovo Legion 5, לפטופ עוצמתי המיועד לגיימרים ויוצרי תוכן. הוא מצויד במעבד Intel Core i9 וכרטיס גרפי NVIDIA GeForce RTX 4070, המספקים ביצועים מעולים למשחקים ולמשימות תובעניות. המסך בגודל 16 אינץ’ ברזולוציה 2560x1600 עם קצב רענון של 165Hz מציע תמונה חדה וצבעים חיים. הביצועים הטובים של הלפטופ מגיעים גם בזכות כונני ה-SSD וזיכרון (32GB) המהירים שלו, שמאיצים את פעילות המערכת ומספקים  נפח אחסון של עד 1 טרה. 

העיצוב של ה-Legion 5 הוא מודרני ומקצועי, עם מבנה אלומיניום בגימור מט. המחשב שוקל כ-2.46 ק"ג, מה שהופך אותו לכבד יחסית למחשבים ניידים אחרים, אך עדיין נייד מספיק לשימוש יומיומי. מערכת האוורור ColdFront 5.0 כוללת שני מאווררים שפועלים בכיוונים מנוגדים, תא Hyper ופתחי אוורור מוגדלים, מה שמבטיח קירור יעיל ושמירה על ביצועים גבוהים גם בזמן עומס.

היתרון המשמעותי בדגמים האלה, שהם מופעלים  על ידי מנוע ה-+Lenovo AI Engine, שמשדרג את המשחק שלכם בזמן אמת, דוחף את ה-FPS למקסימום לקבלת אנימציות חלקות ותגובות מהירות שממנפות אתכם על היריבים. בנוסף, הלפטופ מגיע עם מקלדת הגיימינג Legion TrueStrike. מקלדת בגודל מלא שמתהדרת גם במקשי חצים ומקלדת מספרים בגודל מלא ומשטח מגע גדול. תאורת RGB מותאמת אישית המופעלת על ידי Legion Spectrum מאפשרת לכם ליצור סביבת תאורה מותאמת אישית בזמן המשחק.

המחשב מצויד במגוון רחב של יציאות וכניסות, כולל 3 יציאות USB-A, 2 יציאות USB-C, יציאת HDMI 2.1, יציאת Ethernet (RJ-45), שקע אוזניות/מיקרופון משולב וקורא כרטיסים 3-in-1. חיי הסוללה של המחשב הם כ-6.5 שעות בצפייה בווידאו ברזולוציית 1080p ובהירות של 150 ניט, עם תמיכה בטכנולוגיית Rapid Charge Pro לטעינה מהירה של 50% תוך 30 דקות.

מערכת האודיו של המחשב כוללת שני רמקולים סטריאופוניים בעוצמה של 2W כל אחד, עם טכנולוגיית Nahimic Audio שמספקת חוויית שמע עשירה ומפורטת, עם שבב אודיו מתקדם של Realtek.

בסך הכל ה-Legion 5 מציב ביצועים חזקים בזכות המעבד והכרטיס הגרפי המתקדמים. יש לו מסך איכותי עם קצב רענון גבוה ועיצוב מוצק ומקצועי. יתרונות נוספות יכולות ה-AI, המשפרות את חווית המשחק, המקלדת הנוחה עם תאורה אחורית RGB, מערכת אוורור מתקדמת ומגוון רחב של חיבורים. החסרונות שלו כוללים משקל כבד יחסית, חיי סוללה ממוצעים ורעש מאווררים בזמן עומס גבוה.