אחרי שמועות ודיווחים ומיליוני צופים ברחבי העולם שממתינים בכליון לחידושי התפוח הנגוס – אפל העבירה בשידור חי את האירוע השנתי בו מוכרזים המוצרים העקריים החדשים מפארק אפל שבקופרטינו.

כמדי שנה פותח את האירוע מנכ"ל אפל טים קוק, שמבשר על הצפוי באירוע ההכרזה: לצד החידושים במכשירי אייפון, איירפודס והשעונים החכמים, צפויה החברה לשלב בקרוב גם את הבינה המלאכותית במכשירים החכמים, מה שיחולל מהפיכה משמעותית בכל מה שידענו על היכולת לתקשר עם הסלולרי שמזמן כבר לא סתם טלפון. הבינה המלאכותית תאפשר לא רק לקבל תשובות לכל השאלות, אלא גם ליצור מעין "קשר עצבי" ביניכם לבין תפעול האפליקציות השונות. ועל כך – בהמשך.

אביגדור ליברמן חושף בראיון מיוחד: "ייתכן שגדעון סער ייכנס לממשלה בקרוב"
בן גביר דורש להגביל את תנועת הפלסטינים בכבישים ביהודה ושומרון | פרסום ראשון  

אפל ווטש

השעונים החכמים, סיפר קוק, הובילו להצלת חיים רבים, לאחר שהצליחו לזהות הפרעות קצב לב מסוג "פרפור עליות" ומדידת רוויון החמצן בדם ודופק. על בסיס הטכנולוגיה של השעון החכם, מוסיפה אפל חידושים: השעונים החדשים בגרסת אפל ווטש 10 יהיובעלי מסך גדול יותר ב- 30% גם ממסכי ה"אולטרא". הגדלת המסך תקל גם על ההקלדה ועל תצוגת התוכן. התצוגה תהיה בהירה יותר במסך ה-OLED, ותקל על הקריאה גם כשפרק היד רחוקה ובזווית למבט העין. כמנהגם, יוסיפו אפל תצוגות נוספות למערכת ההפעלה. השעון יהיה דק יותר: 9.7 מ"מ, דק יותר מהגרסאות הקודמות. 

לראשונה ניתן יהיה להשמיע מוסיקה ופודקאסטים באמצעות הרמקול המובנה בשעון, מה שיאפשר להשאיר את האייפון בבית, להתקלח עם השעון או להיכנס איתו לים ולבריכה. גם זמן הסוללה הוארך לכל טעינה. באמצעות המעבד החדש שבשעון ניתן יהיה לשפר ביצועים, לבטל רעשי סביבה מה שיאפשר לשוחח דרך השעון בצורה ברורה יותר.

אפל ווטש (צילום: אפל)
אפל ווטש (צילום: אפל)

השעון יכלול גם פיצ'רים בריאותיים חדשים: השעון יוכל להתריע בפני דום נשימה בשינה, מצב שגורם לעייפות, קשיי ריכוז, עליית לחץ דם, סוכרת סוג 2 ובעיות לב. 80% מהאנשים שסובלים מדום נשימה בשינה אינם יודעים על כך. השעון החדש יזהה הפרעות נשימה ויתריע אם ישנה תבנית קבועה של ההפרעה בזמן השינה. התרעות דום הנשימה בשינה תוקפה במחקרים קליניים שהוגשו לאישור מינהל המזון והתרופות האמריקני. התרעות דום הנשימה בשינה יהיו זמינים גם בדור 9 הקודם של השעונים החכמים.

אפל ווטש אולטרה 2. שיפורים נוספים לאתלטים  (צילום: אפל)
אפל ווטש אולטרה 2. שיפורים נוספים לאתלטים (צילום: אפל)

דור 10 של השעונים יכלול מעתה גם סנסור שנותן הערכה של חום הגוף, ושל חום המים לשחיינים. מדדים אלה משפיעים על הביצועים וגם על הבריאות. השעון יכלול גם מדידות עומק וכיוון לצוללנים. השעונים כוללים מעתה גם מידע לשייטים על הכיוון ומהירות השיוט.

אפל ווטש אולטרה 2, הגרסה המתקדמת ביותר של השעונים החכמים כוללת רכיבים נוספים יעילים לספורטאים ואתלטים: יכולת GPS  מדוייקת יותר, זמן סוללה ארוך, מדידת עומסי הפעילות הגופנית, ספירת תנועות שחייה בבריכה או בים, מפות מיקום אופליין לניווט בריצה או הייקינג.

אפל ווטש אולטרה 2. שיפורים נוספים לאתלטים (צילום: אפל)
אפל ווטש אולטרה 2. שיפורים נוספים לאתלטים (צילום: אפל)
 

איירפודס 

איכות הקול באוזניות החדשות, שלדברי אפל הן הנמכרות בעולם, שופרה משמעותית, עם מנגנוני הפחתת רעשי סביבה ושיפור של המיקרופון. מעתה ניתן להניע את הראש ימינה ושמאלה למטה ולמעלה בתגובה ל"סירי" או כמענה לשיחות טלפון. הפונקציה יעילה במיוחד כאשר הידיים עמוסות, כמו בעת נשיאת קניות מהסופר. 

איירפודס (צילום: אפל)
איירפודס (צילום: אפל)

המטען עובר בהתאם לדרישות האיחוד האירופי להטענת USB-C. האוזניות יאפשרו לעבור לתרחיש "שקיפות" שיאפשר לכם להמשיך לשמוע את רעשי הסביבה בזמן ההאזנה. האוזניות יאפשרו גם להנמיך את המוסיקה אוטומטית כאשר תפתחו בשיחה עם אנשים סביבכם.

איירפודס פרו 2, הגרסה המתקדמת ביותר של אוזניות אפל, יעניקו נוסף לתכונות של איירפודס 4, יכולות בריאותיות נוספות: האוזניות יגנו מפני רעשי סביבה שעלולים לפגוע בשמיעה באמצעות מנגנון ביטול רעש. האוזניות יאפשרו לבצע גם בדיקת שמיעה ביתית בת 5 דקות: באמצעות האייפון ואפליקציה מובנית ניתן לבצע את הבדיקה ולקבל התרעה על ירידה אפשרית בשמיעה.

לדברי אפל 80% מהמבוגרים לא ביצעו בדיקת שמיעה בחמש השנים האחרונות. בהתאם לתחזיות, אפל תאפשר למשתמשים להפוך את האוזניות גם למכשיר שמיעה של ממש. לאחר בדיקת השמיעה, יאפשרו האוזניות למשתמש לבחור בהם כפונקציית של מכשיר שמיעה שמגביר את קולות הסביבה, מזהה הבדלים של דיבור ומאפשר גם לאלה שחשו נבוכים להתהלך עם מכשיר שמיעה רגיל – להשתמש באיירפודס.

אייפון 16

אפל מציגה כמה סוגי סלולרי. הבסיסי יהיה אייפון 16 שיכלול ציפוי קשיח ב-50% מדורות קודמים, לחצן מצלמה צידי חדש, הגדלת הזיכרון המובנה ב- 17% והפחתת תצרוכת האנרגיה שתאפשר הארכת זמן השימוש בסוללה. 

אפל נתנה הצצה גם לבינה המלאכותית שתאפשר "הבנה פסאודו אנושית" למשימות ולתקשורת ביניכם לבין האפליקציות. אפל מנסה להרגיע את החששות מפני אפשרויות הבינה המלאכותית ומבטיחה כי הנתונים לא יאוחסנו באפל ויהיו מאובטחים "הרמטית" בענן האישי של המשתמשים.

לחצן המצלמה החדש. אייפון 16 (צילום: Apple)
לחצן המצלמה החדש. אייפון 16 (צילום: Apple)

אפל הציגה דוגמאות לשימוש יומיומי בבינה המלאכותית: ניתן יהיה לשפר את ניסוח המיילים בהתאם למטרה שלכם, ליצור אימוג'י חדשים, מציאת תמונות מהעבר שלא הצלחתם למצוא באמצעות הקלדת משפט שמזכיר את הסצינה, והשיא – יצירת סרטונים אישיים מאוספי התמונות שלכם. הבינה המלאכותית תאפשר לסכם את הדואר האלקטרוני ולקבל התרעות חשובות במהלך היום.

הבינה המלאכותית מגיעה גם אל סירי: כיום העוזרת הקולית מוגבלת מאוד ביכולות ובמשימות. בבקשות רבות מפנה סירי לחיפוש באייפון. באמצעות הבינה המלאכותית סירי תוכל מעתה להפעיל אפליקציות, למחוק מידע מהסלולרי, להקליד הודעות, לסייע בהמלצות בידור ותרבות, וגם לתקן את הבקשות שלכם תוך  כדי הפקודה. סירי החדשה עם הבינה המלאכותית תהיה זמינה בינתיים באנגלית למשתמשים באוסטרליה קנדה, ניו זילנד, דרום אפריקה ובריטניה ודצמבר, ובהמשך במדינות נוספות. בשנה הבאה סירי תהיה זמינה בשפות נוספות. ישראל בינתיים לא ברשימה הראשונית.

לחצן התמונות הצידי החדש יאפשר לא רק לבצע צילום מיידי, אלא גם לזהות באמצעות הבינה המלאכותית תמונות, שלטים ועצמים. לחצן המצלמה יאפשר להשתמש בצ'ט GPT החדש שיתווסף למשתמשי אפל בהמשך, ולקבל מידע עצום ללא גבולות. לחצן המצלמה יאפשר לבחור בצילום פורטרייט או וידאו. הלחצן יוכל לזהות גם בין לחיצה קלה ללחיצה עמוקה יותר, ולשלוט על רכיבים נוספים בצילום כמו זום ועומק שדה התמונה. שיפורים בוצעו גם ברזולוציות המצלמות שיאפשרו אופטימיזציה של איכות התמונה עד ל- 24 מגה-פיקסלים.

פארק החברה בקופרטינו (צילום: Apple)
פארק החברה בקופרטינו (צילום: Apple)

בהתאם לתחזיות שהפעם דייקו ברוב הדיווחים, אפל מוסיפה תקשורת לוויינית, תחילה בארצות הברית וקנדה, שתאפשר במקרים של כשל סלולרי, לשלוח הודעות אס.אם.אס ולנהל שיחות. האייפון יכלול גם אפשרות לשלוח תמונה או וידאו ומיקום למוקדי החירום (תחילה בארה"ב למוקדי 911).

אפל מגדילה גם את המסכים לא רק בשעונים החכמים: דגם פרו מקס יצמח לכדי 6.9 אינצ', כמעט בגודלו של המיני אייפד, ומעט יותר מגודל הפרו מקס 15 שעומד כיום על 6.7 אינצ'.  אייפון פרו יצמח לכדי 6.3 אינצ', בהשוואה ל- 6.1 אינצ' בדגם 15.