פיצה. ככל שהיא חמה וטרייה יותר כך היא טעימה יותר. ככל שהיא מגיעה מהר יותר ללקוח כך הלקוח נהנה יותר. את זה כולם כבר יודעים. השלב הבא הוא לקצר את זמן הגעת הפיצה ולשפר את חווית הלקוח מתהליך המשלוח. כיצד עושים זאת בתחום שנשען על כוח אדם שמתחלף לעתים קרובות ועלות הכשרתו גבוהה? רובוטיקה!
לשם כך חברו פיצה האט ישראל, דרגון טייל שפיתחה מערכת לניהול וייעול תהליכי שילוח ע"י שליחים, הייפר שמפתחת לפיצה האט מערכת רובוטית לייצור מזון מהיר, Cando שמתמחה בהקמה וניהול ציי רחפנים ו- Highlander שפיתחה מערכת לניהול אוטונומי של ציי רחפנים - כדי להפוך את האתגר לחוויית לקוח מתקדמת ומהירה יותר.
בעתיד הקרוב יוכל הלקוח להזמין פיצה או מזון מהיר אחר בלחיצת כפתור, ומאותו הרגע ועד הגעת המזון אליו הביתה הכל יתבצע ללא מגע יד אדם. תהליך השילוח יתבצע באמצעות מערכת ייחודית לניהול אוטונומי של מספר רחפנים שמנהלת את המשימה מרובת הרחפנים, דואגת לרצף אווירי ומזרימה מידע ליצרן המזון וללקוח. הפיצה תטען על גבי הרחפן באופן רובוטי, הרחפן יטוס (ללא פקקי תנועה ועיכובים מיותרים) ויוריד את הפיצה בנקודה נגישה במקום שיבחר.
מרגע המראת הרחפן הלקוח יוכל לראות באמצעות מצלמת הרחפן היכן הוא נמצא ואת הדרך שהוא עושה. מהיר יותר ומהנה יותר. כדי שהחזון יתממש, נדרשים אישורים מיוחדים לנהל בצורה אוטונומית את המרחב האווירי העירוני המורכב. מיזם נעמ"ה (ניוד עירוני במרחב האווירי) - מיזם משותף למשרד התחבורה, חברת נתיבי איילון, רשות תעופה אזרחית, הרשות לחדשנות ומנהלת תחבורה חכמה במשרד רה"מ - פועל להקמת רשת לאומית להפעלה מסחרית של רחפני משלוחים ברחבי המדינה, הסדרת ההפעלה וקידום מערכת ארצית לניהול, שליטה ובקרה של התווך האווירי ברום נמוך בו יופעלו הכטב"מים.
המיזם הזמין גופים מהארץ ומהעולם להגיש מועמדות להשתתפות בפרויקט. קבוצות המורכבות מחברות בינלאומיות, חברות ישראליות וחברות הזנק הגישו בקשת השתתפות. הקבוצה הייתה מהראשונות להתקבל למיזם וקיבלה היתרים לבצע שליחויות באמצעות רחפנים.
לפני כשבועיים התבצע בהצלחה ניסוי בפני נציגי פרויקט נעמ"ה, בו הוצג התהליך משלב הזמנת הפיצה באמצעות האפליקציה, ניהול המשלוח במרחב האווירי באמצעות הרחפן הייעודי שיכול לשאת פיצה ולשמר את החום והטריות שלה במצב אופטימלי, והגעה של הפיצה לידי הלקוח.