חברת דואר ישראל השיקה בימים אלה במרכז הסחר המקוון במודיעין מכונת מיון אוטומטית מתקדמת מתוצרת ענקית המיכון הגרמנית אינטרול, המסוגלת למיין עד 6,000 פריטים בשעה.
מדואר ישראל נמסר כי מדובר במהלך שישפר משמעותית את תהליכי מיון החבילות, שרבים מהם מתבצעים כיום באופן ידני, ויאפשר לדייק עוד יותר את המסירה ללקוחות. המערכת, שעלותה כמה מיליוני שקלים, ממיינת אוטומטית חבילות בגדלים ומשקלים שונים למספר רב של יעדים בו־זמנית. המערכת נרכשה, הותקנה והוטמעה על ידי חברת קומטרנס טק מקבוצת בוכוולטר.
חיים מזעקי, סמנכ"ל חטיבת שרשרת האספקה בדואר ישראל, מסר כי "הכנסת מכונת המיון החדשה תסייע לקצר תהליכים ולשפר משמעותית את זמני מיון החבילות ואת טווחי הזמן, מרגע הנחיתה בארץ ועד המסירה לנמען. כחלק מהשיפורים הטכנולוגיים שמבצעת החברה לייעול ושיפור השירות - הוטמעה גם מערכת אוטומטית זאת, שתאפשר הגדלת מהירות המיון, תוך חיסכון בעלויות תפעול רבות במרכז הסחר, לרבות בכוח אדם. מרכז הסחר המקוון של דואר ישראל מסוגל למיין עד 100 מיליון חבילות בשנה, וכחלק מההיערכות לקראת חגי הקניות ברבעון האחרון של השנה הוכנסה כבר כעת מערכת זו".
עוד ציין מזעקי כי בימים אלה יצאה חברת דואר ישראל למכרז חדש לרכישת מערך מיון חדש, שיכלול מכונות מיון נוספות ומערכת הדבקת מדבקות, למיכון כלל מערך היבוא ולייעול נוסף של התהליכים. "אנו בוחנים באופן מתמיד דרכים להתמודדות טובה יותר עם צורכי שוק המשתנים, לצד היערכות לאתגרי העתיד, ופועלים להתאמת פעילות החברה ותשתיותיה לצרכן הישראלי, בהתאם להתפתחות שוק הסחר המקוון העולמי".
דואר ישראל הוא שחקן משמעותי בשוק הסחר המקוון, עם מערך הריטייל הגדול בישראל. בשנת 2020 מסרה החברה בישראל כ־50 מיליון חבילות שהוזמנו מחו"ל. בתוך ארבע שנים הורחב מערך המסירה, שעומד כיום על כ־1,300 נקודות ברחבי הארץ, בעסקים קטנים וברשתות כגון קניוני עזריאלי, ויקטורי, רמי לוי יינות ביתן, צומת ספרים, קינג סטור, ביג שופ ועוד.