האקסלרטור STARTUP CITY HAIFA The Digital Health Accelerator, שהושק אתמול, מאתר חברות שמפתחות טכנולוגיות חדשניות לעולם הבריאות המשתנה ומאיץ את המעבר שלהן לשלב הבא, בתקווה להיות הדבר הגדול הבא בתחום הבריאות הדיגיטלית.

את התוכנית השיקו JVP מרגלית סטארטאפ סיטי, תוכנית הסטארטאפים NVIDIA Inception ,ROAD2 ורשות החדשנות, יחד עם השותפים האסטרטגיים: סופר־פארם, פיליפס, U-Bank מקבוצת הבינלאומי, Asensus Sergical, קופת חולים כללית וגופים נוספים.

"האקסלרטור מהווה פלטפורמה ייחודית עבור סטארטאפים בתחום הרפואה הדיגיטלית, שייהנו משיתופי פעולה בין חברות בינלאומיות, גופי השקעה, ארגוני בריאות, מוסדות אקדמיה ורפואה וגופי ייעוץ מובילים, יחד עם חברות בוגרות בתחום", הדגישו יוזמי התוכנית.

במסגרת האירוע קראו השותפים לחברות הישראליות להגיש מועמדות עד סוף ינואר 2022, אז ייבחרו לכל היותר שמונה סטארטאפים ישראליים מבטיחים הפועלים בתחום הבריאות הדיגיטלית באזור הצפון. בנוסף, התוכנית תפעל עם קרן הון הסיכון טקווין, הממוקמת בעיר התחתית של חיפה, והסטארטאפים של המגזר הערבי.

התוכנית תפעל בעיר התחתית של חיפה ותימשך ארבעה חודשים. במסגרתה הסטארטאפים יקבלו מסלול אישי שיכלול הזדמנות להשקעה לצד תמיכה בתחומי הליבה המאפיינים חברות בתחום הבריאות הדיגיטלית.

"הקורונה שינתה את היחס של העולם לנושא הבריאות, היום יותר מתמיד ישנה הבנה עמוקה שמיזמי הבריאות הגדולים הבאים ייקחו את הפוקוס מבתי החולים אל הקהילה והבית ויאפשרו רפואה נגישה באמצעים טכנולוגיים מתקדמים הרבה יותר", אמר אראל מרגלית, יו"ר ומייסד קרן JVP מרגלית סטארטאפ סיטי. "הבעיה הגדולה של העולם הופכת להזדמנות ענקית עבור ההייטק הישראלי וכבר בשנתיים האחרונות ראינו שההשקעות ברפואה הדיגיטלית עלו ב־220%".

איתן קייט, מנכ"ל Road2, הוסיף: "ביכולתנו לפתח את המחשבה היצירתית כדי לשנות את פני הרפואה לרווחת החולים, להקלה על הצוותים הרפואיים, לייעל מערכות הבריאות וכמובן לטובת המשקיעים שרואים את פרץ היצירתיות מתורגמת לחברות מצליחות".

אניה אלדן, סמנכ"לית זירת הזנק, רשות החדשנות, הוסיפה: "פעילות זו הינה חלק מאסטרטגיית הרשות לקידום יזמות טכנולוגית בעיר חיפה, אשר מטרתה חיזוק האקו־סיסטם המקומי שיגדיל את מספר חברות ההזנק הפועלות בעיר, יאפשר תעסוקה איכותית שתמשוך צעירים להישאר בעיר ויחזק את מעמדה של חיפה כמטרופולין משמעותי באזור הצפון. שיתוף הפעולה ושילוב העוגנים באזור יעצימו את ההשפעה של הפעילות הקיימת על העיר ויאפשרו לחברות ועסקים בעיר לגדול".