השבוע החולף בפירוש לא היה השבוע הטוב ביותר בהיסטוריה של חברת מטא, כאשר פרסמה דוחות המצביעים לראשונה על ירידה במספר המשתמשים בפייסבוק. בנוסף חברת האם איבדה גם רבע טריליון דולרים מערכה תוך מספר ימים. לאחר הימים הקשים הללו, במטא שלחו איום מרומז, זאת כחלק מניסיונותיה להימנע מפיקוח ורגולציה באירופה.

החברה מאיימת, בדוח ששלחה חריג למדי ששלחה לרשות לניירות ערך בארצות הברית (SEC), ובו נכתב כי במידה ולא ייחתם הסכם המאפשר להם את העברת המידע של משתמשים באירופה לארצות הברית - היא ככל הנראה "לא תוכל להציע באירופה כמה מהשירותים המשמעותיים ביותר - בהם פייסבוק ואינסטגרם". 

מטא מאיימת כי פייסבוק ואינסטגרם יפסיקו לפעול באיחוד האירופי, במידה והם ימנעו ממנה את איחסון המידע של משתמשיה האירופאיים - בשרתים בארצות הברית. כאמור, הדבר אפשרי כיום, אך באיחוד מנסים למנוע זאת, ולוודא שהמידע לא שמור במקום שאינו כפוף לחוקים ולכללים המחמירים שלו. המטרה היא כמובן לשמור על המידע הרב שנאסף על משתמשים אירופאים בצורה הטובה ביותר ללא חשש לפגיעה בפרטיות המשתמשים.

דובר החברה מסר לבלומברג כי במטא אין רצון להוציא לפועל את המהלך: "עם זאת, בראייה מציאותית, מטא וחברות אחרות נשענות על העברת מידע בין היבשות כדי לתפעל את השירותים שלהן". מנגד, לא נראה שהאיחוד האירופי צפוי להתרכך מול דרישותיה של מטא. דובר מטעם הנציבות האירופית אף הדגיש כי המשא ומתן נמשך זמן רב בשל מורכבות הנושא והרצון של האיחוד לשמור על הפרטיות של אזרחיו.