אפליקציית וואטסאפ תחסם בבריטניה? שרים בממלכה מקדמים בימים אלו הצעת חוק שתדרוש גישה קלה יותר להודעות באפליקציית המסרונים למשטרה ולשירותי הביטחון. וויל קתקרט, ראש וואטסאפ ב-Meta, המחזיקה גם בפייסבוק ואינסטגרם, אמר ל"טלגרף" שהוא מוכן לכך שהאפליקציה תחסם עבור משתמשים בריטיים במקום להחליש את האבטחה שלה.

הגיע הזמן: וואטסאפ בצעד שמשתמשי האנדרואיד חיכו לו שנים
הנה זה קורה: הפיצ'ר שכולם חיכו לו מגיע סוף סוף לוואטסאפ

הצעת חוק הבטיחות המקוונת שעושה את דרכה כעת בפרלמנט כוללת סמכויות לאפשר לגורמי אכיפת החוק לגשת להודעות מוצפנות בשירותים כמו באפליקציה. לצד זאת, למרות שוואטסאפ מעולם לא הסירה באופן יזום את השירות שלה ממדינה, קתקרט אמר שהחברה לא תחליש את אבטחתה בתגובה לדרישה מבריטניה בלבד.

"המציאות הקשה היא שאנחנו מציעים מוצר גלובלי. זו תהיה החלטה קשה מאוד עבורנו לבצע שינוי שבו 100 יחידות מהמשתמשים שלנו מורידים את האבטחה שלהם", ציין. 

וואטסאפ אסורה לשימוש בסין, סוריה וקטאר. באיחוד האמירויות, משתמשים חסומים מלבצע שיחות וידאו. לאחרונה הצטרפה לרשימה גם איראן על רקע ההפגנות הנרחבות נגד הממשלה, אבל וואטסאפ התעקשה שהיא תעשה הכל ב"יכולת הטכנית" שלה כדי להמשיך לקבל משתמשים איראנים.

"עד כה היו אלו רק מדינות אוטוריטריות שאסרו זאת. אנחנו מרגישים שהפשרה הטובה ביותר היא להציע שירות מאובטח לכל האנשים שיש להם גישה אליו - ולקבל את זה שבמדינות מסוימות אנחנו אסורים", הוסיף קתקרט.