סוכנות החלל האמריקאית נאס"א התריעה כי אסטרואיד גדול, שהתגלה לאחרונה, צפוי לעבור בצמידות לכדור הארץ - עם "סיכוי קטן מאוד" שגם יפגע ישירות - בזמן הוולנטיינ'ס דיי אשר יחול בחודש פברואר 2046. האסטרואיד DW 2023 התגלה על ידי סוכנות החלל האירופית בסוף החודש שעבר, בעת שהיה במרחק של כ־10 מיליון ק"מ מכדור הארץ, והמדידות הראשוניות הראו כי הוא מגיע לקוטר של כ־50 מטר ולאורך של בריכת שחייה אולימפית.

על פי העדכון של המרכז של נאס"א לתיאום עצמים בקרבת כדור הארץ, האסטרואיד צפוי לעבור בקרבת כדור הארץ ב־14 בפברואר 2046. נכון להיום, יש סיכוי של 1 ל־625 שתהיה פגיעה ישירה בכדור הארץ, אולם הסיכויים מחושבים מחדש בכל יום וההערכות הן כי הסיכון ירד.

"לעתים קרובות, כאשר עצמים חדשים מתגלים, עוברים כמה שבועות של איסוף מידע כדי לצמצם את חוסר הוודאות ולהעריך במדויק את שנות המסלול שלהם לתוך העתיד", נמסר מסוכנות החלל. "האנליסטים שלנו ימשיכו לעקוב אחרי האסטרואיד ולעדכן את התחזיות בהתאם למידע שמגיע".

החשש הוא שפגיעה של עצם בסדר גודל דומה לאסטרואיד DW 2023, בייחוד אם היא תהיה באזור מאוכלס, תגרום להיקף נרחב של נפגעים ונזקים. ב־15 בפברואר 2013, נפצעו כ־1,500 בני אדם ואלפי מבנים נפגעו כאשר מטאור שהגיע לקוטר של כ־17 מטר נכנס במהירות לאטמוספירה והתפוצץ מעל העיר צ'ליאבינסק שבדרום רוסיה.