יש בעיה מובנית במשחקי ספורט דיגיטליים, כשהם מגיעים לשיא מסוים או אפילו סתם מצב שהוא נוח לצוות הפיתוח, יש להם נטייה לא להשתנות יותר מדי מעבר לשינויי הרוסטר של הקבוצות. אני שמח לבשר ש-NBA  2K25, משחק סימולציית ליגת ה-NBA מבית 2K Sports, הכניס השנה מספיק שינויים קטנים אך הכרחיים, שהופכים אותו לאחד ממשחקי הספורט הטובים שיצאו בשנים האחרונות.

ממבט כללי, המשחק מציע חוויית כדורסל מציאותית ומתקדמת יותר מאי פעם, עם שיפורים רבים במערכת האנימציות, גרפיקה מרהיבה, ומצבי משחק מגוונים. מי שכבר רגיל לסדרה לא יופתע כשיראה את מסך הפתיחה והתפריט, זה כמו בשנים קודמות. הגרפיקה היא גם משובחת כרגיל, אולי מהטובות ביותר שנראו אי פעם במשחקי ספורט.

מים מהאוויר: טכנולוגיה פורצת דרך להפקת מים בנגב
"להפוך רעיון למציאות": המייקרים מגיעים לחטיבה

הדמויות נראות מציאותיות, התנועות חלקות וטבעיות, והפרטים הקטנים כמו זיעה ותנועות פנים מוסיפים לאותנטיות של המשחק. בין השיפורים הקטנים, אך המשמעותיים שציינתי קודם, יש את מערכת האנימציות החדשה, ProPLAY, הכוללת אלפי אנימציות חדשות ומשופרות, מה שהופך את המשחק לחלק ומציאותי יותר. נושא האנימציות בא לידי ביטוי גם בשיטת הקליעה המשופרת.

מעבר למד קליעה נקי וברור יותר, שניתן גם להתאמה אישית, השנה הצטרף מהלך חדש של זריקה, ייחודית לשחקן לפי בחירה. באמצעות הנפת הסטיק האנלוגי זה יפעיל מהלך כדרור כדי לפנות אתכם לזריקה חופשית, לפני שיתחיל את אנימציית הזריקה. זה, לצד שיפורים קטנים נוספים כמו שדרוג למערכת התגים (בונוסים לשיפור השחקן), הופכים את החוויה של חיזוק השחקן שלכם במוד הקריירה להרבה יותר מהנה, אבל עוד נגיע לזה.

NBA 2K25: צעדים קטנים בדרך לניצחון ענק  (צילום: יחצ)
NBA 2K25: צעדים קטנים בדרך לניצחון ענק  (צילום: יחצ)

רובכם מכירים את מצבי המשחק השונים ב-NBA 2K25, בשמות ופרזנטציה הם נשארו דומים, אבל גם כאן יש תוספות שראוי לציין. נתחיל עם המוד "קריירה" - במצב זה, השחקן יוצר שחקן כדורסל אישי ומוביל אותו לקריירה מקצועית ב-NBA. השנה, מצב הסיפור כולל עלילה חדשה ומרתקת, עם דגש על בניית שושלת אישית.

ישנם שיפורים במערכת הבנייה של השחקן, כולל אפשרויות התאמה אישית רבות יותר ואפילו אפשרות לבחור מראש שהוא יהיה דומה לשחקן אן בי איי נוכחי או עבר שאתם אוהבים. השינוי הכי משמעותי מבחינתי השנה הייתה האופציה לבחור כיצד אתם רוצים להתמודד עם מצב הקריירה. אם בעבר היינו צריכים להשלים את סיפור התיכון והקולג' לפני שהגענו ל-NBA או יצאנו לשחק ברחוב, עכשיו זה הכל בידיים שלכם.

המשחק מאפשר לכם לבחור מהכניסה מה אתם רוצים לעשות, כך שתוכלו לזכות ב-2 אליפויות ולהביא את השחקן שלכם לרמה של 99 אוברול ורק אז ללכת להתחרות מול שחקני תיכון או בגמר האירופי. העלילה עצמה מצוינת, היא קצרה מספיק כדי לא לעייף והאווירה במשחקים מדהימה. גם העולם של כדורסל הרחוב והעולם הפתוח של 2K25 הלך והתרחב, ויש אפילו רכבת תחתית כדי לנוע מהר יותר.

השנה נעשה כוונון מיוחד כך במשחקי רחוב אונליין תקבלו שחקנים שנמצאים ברמה שלכם, אז אפשר להירגע עם רכישות ה-VC בתוך המשחק - עוד שיפור מבורך. העיר והשכונה קיבלו עיצוב מחדש עם מגרשים חדשים, חנויות ואירועים. השחקנים יכולים לחקור את העיר, להשתתף באירועים מיוחדים ולשחק במגרשי רחוב חדשים.

הקבוצה שלהם - הארנק שלך 

מוד קלאסי נוסף שחזר השנה הוא "הקבוצה שלי". במוד הזה אתם אוספים קלפי שחקנים עכשוויים והיסטוריים, ומשתמשים בהם כדי לשחק בכל מיני משחקים (אחד על אחד, שלוש על שלוש, חמש על חמש וכדומה). במוד הזה יש מפגשי אונליין עם אירועים שונים ומשחקים מקומיים מול המחשב. לרוב לא ביליתי זמן ממושך במוד הזה בגלל שקשה להוציא את השחקנים שאתה רוצה בלי לשלם.

השנה הם מאפשרים לך להתחיל עם שחקן ענק היסטורי לבחירתך, כך שזה משפר את ההנאה בתחילת הדרך. אבל בשביל לנצח אתם עדיין צריכים את הקבוצה שלהם, במיוחד נגד שחקני אונליין, וזה אומר לפתוח את הארנק. למזלי יש המון דברים לעשות במשחק שלא דורשים הקרבה כלכלית. 

דוגמא נהדרת לכך הם MyNBA ו-MyGM, המודים האהובים עלי במשחק. במצבים אלו, השחקן לוקח על עצמו את תפקיד המנהל הכללי של קבוצת NBA. השנה יש מספר חידושים גדולים. נוספה האפשרות לשחק ב"עידן סטף קרי", המתחיל בעונת 2016-2017. שחקנים יכולים לנסות לשכתב את ההיסטוריה ולהתמודד מול אחת מהקבוצות הגדולות ביותר בהיסטוריה של ה-NBA. גביע ה-NBA משולב בצורה עמוקה יותר במצב MyNBA, עם שלבי בתים תחרותיים ושלבי נוקאאוט אינטנסיביים.

ניהול הצוות שופר והפך ליותר אינטואיטיבי, עם אפשרויות חדשות לניהול והרחבת הליגה. השנה נוספה האפשרות להסתובב חופשי בבניין MyGM החדש, שם ניתן לנהל את כל הפעילויות החשובות שלך כמנהל כללי. ניתן לשוחח עם חברי הצוות, לדון באסטרטגיות עם המאמן הראשי ולנהל את התקציב עם ה-CFO.

בנוסף, שחקנים יכולים לבחור סיפור רקע לדמות שהם יוצרים, מה שמשפיע על התכונות ההתחלתיות של הדמות. לדוגמה, מנהל כללי שהיה שחקן לשעבר יקבל תכונות שונות ממנהל כללי שהיה סקאוט. ניתן לשדרג תכונות כמו אימון התקפי, אימון הגנתי, רפואה ספורטיבית, עסקים, כריזמה ואנליטיקה. כל תכונה משפיעה על היבטים שונים של ניהול קבוצה.

כמובן שהמשחק מאפשר לכם להיכנס באופן מיידי לכל נעלי שחקן או קבוצה שאתם יכולים לחשוב עליה מהזמן הנוכחי או מהיסטוריה של ה-NBA. יש כמובן את ליגת ה-W, מצב זה מתמקד בכדורסל נשים, ומאפשר לשחקנים להוביל את הכוכבות הבאות של ה-WNBA לקריירה מצליחה. המצב כולל תחרויות ואירועים מיוחדים, עם דגש על בניית שושלת אישית. ובנוסף, השנה הצטרף מצב למידה חדשה והכרחי בו תלמדו את כל המהלכים.

לסיכום, NBA 2K25 הוא אחד ממשחקי הספורט הטובים שיצאו בשנים האחרונות. הוא מציע חווית משחק מציאותית ומאתגרת, עם גרפיקה מרהיבה ומצבי משחק מגוונים. למרות שישנם כמה חסרונות, כמו עקומת למידה תלולה ועלויות גבוהות במצב MyTEAM, המשחק עדיין מספק שעות רבות של הנאה לאוהבי הכדורסל.

עותק המשחק התקבל על ידי "עדלי יונייטד", היבואנית הרשמית של המשחק בישראל