ב־12 בספטמבר צוין יום משחקי הווידיאו הבינלאומי, יוזמה שהחלה ב־1991 כשמשחקי וידיאו עדיין היו נחלת מעריצים שרופים בלבד. אלא שמאז, הגיימינג כבש את העולם.

כבר לא תחום גברי? "כמחצית מהגיימרים הן בעצם גיימריות"

נתונים עדכניים, שנאספו על ידי חברת באפ, מראים כי כיום יש 3.3 מיליארד גיימרים בעולם. מספר הגיימרים גדל בכמיליארד בשמונה השנים האחרונות. ההכנסות מגיימינג מוערכות בכ־280 מיליארד דולר בשנה, ומאחר שמדובר באחד התחומים שצומחים בקצב המהיר ביותר בשוק הבידור, ההערכה היא שב־2027 ההכנסות מגיימינג יגיעו לכ־470 מיליארד דולר בשנה.

עוד עולה כי גיימר ממוצע מוציא כ־75 דולר בחודש על מוצרים בתעשייה, כלומר כ־900 דולר בשנה. בהנחה שגיימר כזה החל לשחק בגיל 12 ויחיה עד גיל 78 – מדובר בהוצאה של כ־60 אלף דולר על גיימינג במהלך החיים. זה כולל הוצאות על קונסולות, משחקים, כיסאות גיימינג, אוזניות, רמקולים ושאר אקססוריז. נתונים נוספים מראים כי כ־55% מהגברים הם גיימרים, ו־52% מהגיימרים מנויים ללפחות שירות גיימינג אחד.

באפ, חברה ישראלית שהוקמה ב־2018, החלה להציע קמפיינים למותגים בתוך המשחקים עצמם. החברה, שפיתחה פלטפורמת מועדון לקוחות לגיימרים, מייצרת קמפיינים למותגי־על בתוך משחקים פופולריים כמו פורטנייט, ליג אוף לג'נדס או ואלורנט. הקמפיין האחרון של החברה היה לאולימפיאדה בפריז.

באפ יצרה עבור הוועד האולימפי קמפיין בתוך המשחק הפופולרי פורטנייט. "בנינו עבורם עולם שלם, שכולל אלמנטים של האולימפיאדה ודמויות מתוך פורטנייט", מספר עילי דה בר, מנכ"ל באפ. "זה היה מעין מרוץ אולימפי עם מסלול מכשולים, שהגיימרים יכולים להשתתף בו ולזכות בפרסים. הקמפיין הושק בפריז וזכה להצלחה גדולה, ובעקבות זאת הוחלט לעלות איתו גם בגרמניה".

קמפיינים נוספים שעשתה החברה בתוך משחקים שונים היו למותגים כמו חברת הפיננסים פידליטי, מותג משקאות האנרגיה מונסטר, סרטי "קונג־פו פנדה" ו"מיניונים", חברת אינטל, החטיף הפופולרי פרינגלס ועוד. "קמפיין בתוך משחק וידיאו הוא שונה מקמפיין טלוויזיוני או מקמפיין באתר חדשות", אומר דה בר. "לגיימרים אסור להפריע תוך כדי המשחק, כי זה עלול ליצור אנטגוניזם למותג. לכן זה מצריך פיצוח אחר לגמרי. לא לייצר פופ־אפ שמופיע לשחקן באמצע שלב חשוב במשחק ומכעיס אותו, אלא לבנות עולם שאליו הוא ירצה להיכנס מרצונו, כלומר ליצור איזשהו אתגר תחרותי ממותג נפרד מהמשחק בתוך המשחק. זה אתגר קריאטיבי מאוד רציני.

"הפרסום של באפ מנסה להשתלב בצורה חלקה במשחק ולשפר את חוויית המשחק מבלי להפריע לה. המטרה היא שכל גיימר, ללא קשר לסוג המשחק או רמתו, ימצא בבאפ כלי משמעותי לשיפור חוויית המשחק שלו".