פונקציית ה-"סטוריז" החדשה מבית טוויטר, הושקה השבוע והגיעה היום (שישי) לישראל וכבר הספיקה לקרוס תחת העומס. האפשרות להעברת מסר במהירות, מופיעה בחלקו העליון של דף הבית של האתר, ומאפשרת בדומה ליתר הפלטפורמות החברתיות, סרטונים ארעיים שנעלמים תוך 24 שעות. עם זאת, בשל הביקוש הרב, נדמה כי בחברה התקשו לעמוד בעומס.
We’re slowing down the rollout of Fleets to fix some performance and stability problems. If you don’t have the feature yet, you may not get it for a few more days.
— Twitter Support (@TwitterSupport) November 19, 2020
We love that so many people are using Fleets and want to ensure we’re providing the best experience for everyone.
הביקוש הרב מצד המשתמשים, השפיע על תפקודה של הפונקציה: משתמשים רבים דיווחו כי השימוש בפונקציה היה איטי וכי אף גרם לקריסה של האתר כולו, כך שמי שניסה להפעילה, מסכו קפא, או שנטען באיטיות רבה. בחברה הודיעו כי הם מכירים בבעיה, ועובדים על מנת לפתור אותה.
העובדה שהמערכת הגיבה באיטיות בשל הביקוש הרב, עשויה להעיד על הצלחתה הראשונית של הפונקציה, שהרי אם לא כך היה, לא היו נרשמות תלונות רבות כל כך בנושא. מלבד זאת, הביטוי המוביל באתר בעת התקלה, נקשר בתקלה עצמה, ולאחריה, במקום השני, "סנאפצ'ט". זאת, בעקבות ההשוואה בין טוויטר לסנאפצ'ט, שהיו הראשונים לפתח את פונקציית ה"סטוריז". הביטוי "סטוריז" בעצמו, היה הרביעי ברשימת הביטויים המובילים באותו הזמן, והביטוי "App store", כלומר פלטפורמת ההורדה לאפליקציות, הובילה גם כן. זאת ככל הנראה, כיוון שמשתמשים ניסו דרכים נוספות לטפל בבעיה.
בשנים האחרונות, טוויטר זכה למיצוב ביחס לפלטפורמות נוספות, בעיקר בשל השימוש בו בקרב מנהיגי עולם. אך לאור הבעיה הנוכחית, ייתכן וזה יערער את מקומו.