בהתחלה לא חשבתי כל כך שאתלהב ממשחק הפעולה מבוכים Hades שבו אתם מנסים לצאת מהעולם התחתון (השאול לא המאפיה) תוך כדי שאתם בלולאת מוות בלתי נגמרת, אבל האווירה של המשחק, השילוב של הפרטים היפיפיים בשלבים השונים לצד המוזיקה המושכת, רמת הקושי של האויבים והיכולות הרבות שניתן להצמיד לדמות, גרמו לי להתמכר די מהר.

המשחק Hades, אותו פתחה והפיצה Supergiant Games הוא משחק לולאה חכם, לולאה הכוונה שאתם תמותו מספר אינסופי של פעמים ותמצאו את עצמכם שוב בנקודת ההתחלה, אבל הוא חכם בכך שכל פעם שתיוולדו מחדש תקבלו חוויה שונה ואפילו תלמדו משהו חדש.

אתם נכנסים לנעליו של זגרוס, בנו של הדס שולט השאול מהמיתולוגיה היוונית ובכוונתכם לעזוב את הבית ולהצטרף לאלים באולימפוס. אבא פחות מתלהב מהרעיון ושולח את נתיניו, השדים ושאר היצורים המאיימים, למנוע ממך לעזוב והם לא מבקשים יפה. כדי לצאת מהשאול אתם צריכים לעבור מבוכים רבים, בשלבים שונים של העולם התחתון ומדובר במשימה לא פשוטה שתדרוש מכם להשתפר ולהתחזק. לשם כך אתם תעזרו באלים היוונים שיעניקו לכם פרסים וכוחות כל פעם שתסיימו מבוך, חלק מהיכולות יהיו אתכם רק בגלגול הנוכחי כלומר עד שאתם מתים. עם זאת, הפרסים והשלל שתאספו ישמש אתכם לשדרוג הדמות בכל פעם שתתחילו את הבריחה מחדש, והרעיון, אם לא הבנתם עד כה, זה להתחזק ולהתחזק, כדי שהמסע יהפוך להיות קל יותר.

יכול להיות שהרעיון למות שוב ושוב, רק כדי לעבור את אותם שלבים, לא מעורר חדוות משחק אצל אחדים מכם, אבל כאן נכנס לתמונה הסיפור והדמויות שבצורה חכמה מאוד מתאימים את עצמכם למקום שבו נהרגתם וכמה התקדמתם בתהליך הבריחה. כך שכל פעם שתחזרו מחדש להיכל הקבלה ותפגשו דמויות כמו הדס או שאר תושבי השאול, הדיאלוגים ישתנו ויותר מידע על הדמות והעלילה יתגלה בפניכם. למעשה גם אחרי יותר מ-100 שעות משחק קיבלתי שורות דיאלוג חדשות, מה שגרם לתהליך המוות והלידה מחדש להיות טבעי יותר ופחות מעיק.

דבר חכם נוסף שהמשחק עושה זה יכולות השדרוג של הדמות, אין משהו יותר מספק מלקבל בראש מכמה שדים או ענקים ואז לחזור לאותו שלב חזק פי ארבעה ולמגר אותם בקלות. יש לא מעט יכולות לשדרג, כמו גם אפשרות להשלים את השלבים בנשקים שונים וכמובן לקבל עוד פרסים על ההישג ולשדרג שוב את הדמות, עד שתהיו מספיק חזקים להצטרף לחברים באולימפוס. תוסיפו לכך את מגוון האויבים, שכל אחד דורש טקטיקה שונה בשביל להביס, ותקבלו חוויה מהנה לא קטנה. בנוסף, המשחק נותן אפשרות לשחק בגוד מוד, שלא תוכלו למות ותוכלו לסיים את הסיפור כמה שיותר מהר, אבל אם אתם רוצים באמת ליהנות מכל החבילה תמותו, זה הרבה יותר שווה. עותק המשחק Hades התקבל על ידי עדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של המשחק בישראל.