אין ספק שתל אביב היא בירת הסטארט אפ של ישראל. מתוך כ-6,000 חברות הייטק שקיימות בארץ, 75% מהן ממוקמות בעיר ללא הפסקה. בשנה האחרונה המספרים האלו רק הולכים וגדלים, כשעוד ועוד חברות הזנק חדשות נפתחות ומצליחות לגייס משקיעים רבים. על ההצלחה של חברות הסטארט אפ הישראליות אפשר ללמוד כשבוחנים את הבורסה: בשנת 2021 לבדה, החלו 45 חברות סטארט אפ חדשות להיסחר בבורסה כשהשווי שלהן יחד עומד 25.5 מיליארד שקלים. לאור ההישגים האלו, אנחנו סקרנים לגלות מה מחכה לנו בשנה הבאה. אז הנה לפניכם חברות סטארט אפ שפיתחו טכנולוגיה ייחודית בתחומן, וממוקמות בתל אביב.

Walnut
חברת Walnut הצליחה לפצח ״אגוז קשה לפיצוח״, כשפיתחה פלטפורמה ייחודית ונטולת קוד להדגמת מוצרים עבור צוותי מכירה. פלטפורמה זאת מאפשרת לצוותי מכירות ושיווק ליצור הדגמות של מוצרים ללקוחות תוך התאמה אישית לצרכי כל לקוח ולקוח. באמצעות הפלטפורמה, צוותי המכירות יכולים לערוך את ההדגמות בשידור חי או לשלוח חוויה מותאמת ללקוח, לבצע בעצמם התאמות אישיות בהדגמות ולשמור כל הדגמה בענן. בזכות הטכנולוגיה הזאת, צוותי המכירות יכולים להוסיף, להסיר או לשנות אלמנטים בהדגמות המוצרים ללא תלות בצוותי הפיתוח ועיצוב המוצרים. בנוסף, המערכת של Walnut לומדת מה הוביל להצלחה או כישלון בתהליך המכירה, ומספקת תובנות המסייעות להגדיל את המכירות. 

Walnut, שנוסדה על ידי יואב וילנר ודני פרידלנד, מחזיקה במשרדים בתל אביב, ארצות הברית ואירופה. החברה גייסה 21 מיליון דולר בגיל שנה בלבד. כיום לחברה יש יותר מ-60 לקוחות B2B מכל העולם, כגון People AI, Varonis, Adobe ו- NetApp. 

Trullion
חברת Trullion הכניסה את עולם הבינה המלאכותית לתחום שנחשב אפרורי – ראיית חשבון. החברה פיתחה תוכנה המשתמשת ב-OCR (זיהוי תווים אופטי) ולמידת מכונה לצורך סריקה וניתוח של חוזי חכירה. חברות רבות מנהלות חוזי חכירה עבור השכרת משרדים, נכסי נדל"ן שונים, כלי תחבורה ואמצעי יצור כבדים. כל חוזה שכזה כולל נתונים פיננסים רבים שעל רואה החשבון לנתח ולייצא לתנועות חשבונאיות. זוהי משימה מתישה המובילה לעומס עבודה גדול עבורי רואי חשבון. התוכנה שפיתחה Trullion מחליפה את העבודה הידנית של רואה החשבון, וסורקת במקומו את חוזי החכירה. היא מסוגלת לחלץ ולתרגם את הנתונים הפיננסים הרלוונטיים מתוך מסמך אקסל או PDF, ומאפשרת לרואי החשבון לקבל החלטות מהירות בהתאם לנתונים. בנוסף לכך, מבקרים חיצוניים שתפקידם לבחון את הספרים של החברה יכולים לבקר את הנתונים שמייצאת התוכנה ברמת הדיוק הגבוהה ביותר. 

Trullion, שיש לה משרדים בתל אביב ובניו יורק, נוסדה על ידי היזמים הטכנולוגים אמיר בולדו ואייזק הלר. הלר שעשה עלייה מארצות הברית לישראל עבד עבור חברות טכנולוגיה מובילות בתחום הנדל"ן ותמיד נמשך לתחום החשבונאות. המייסד השותף ומנהל הטכנולוגיות בולדו, שימש בעבר סגן נשיא בכיר למו"פ ב-Silverfort, סגן נשיא לחדשנות ב-Drivenets ותפקידי ניהול אחרים במו"פ ב-Zerto ויחידת 8200.

בין הלקוחות של Trullion ניתן למנות כמה מהחברות המובילות ביותר בארץ ובעולם: Taboola, Lemonade, HMD Global-a Nokia Company.

Joonko
גיוס של כוח אדם מגוון והטרוגני הוא נושא חם מאוד היום בעולם ובעיקר בארצות הברית. מי שנותנת לכך מענה היא החברה הישראלית Joonko, שפיתחה מערכת מבוססת בינה מלאכותית למניעת אפליה בגיוס עובדים חדשים. החברה מזהה את הנתונים הדמוגרפיים של כל מועמד למשרה, ומתאימה בין קורות החיים שלו לתיאור המשרה. הכלי האוטומטי שהחברה פיתחה מאפשר לחברות לגייס מתוך מאגר נרחב של מועמדים מגוונים שעברו סינון ראשוני והינם מתאימים מבחינת כישורים. כך, ניתן לגייס עובדים איכותיים ורלוונטיים משכבות אוכלוסיה מוחלשות. 

Joonko הוקמה בשנת 2016 על ידי עילית רז. בנוסף למשרדים שלה בתל אביב, לחברה יש גם משרדים בניו יורק. כיום היא עובדת בעיקר עם חברות אמריקאיות כמו אמריקן אקספרס, פייפאל ואדידס, אך צפויה להטמיע את המערכת שפיתחה גם בחברות ישראליות. בזכות המודעות ההולכת וגוברת של צדק חברתי ושילוב מיעוטים בחברות, Joonko  מתגאה בגידול של 40% בכל אחד מרבעוני שנת 2020. 

Dialogue 
עולם המסחר האלקטרוני הולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות, ולכן אין זה מפתיע שיש יותר ויותר ביקוש לפתרונות טכנולוגיים של חברות סטארט אפ בתחום הקניות המקוונות. החברה הישראלית Dialogue משתמשת בלמידת מכונה כדי לעזור לחנויות eCommerce  לייצר חוויה חכמה ואישית לכל משתמש באתר שלהם במהירות ובמאמץ מינימלי מצד אחד ולהעלות את המכירות מהצד השני.   

המערכת המבוססת על בינה מלאכותית אוספת עשרות נק׳ מידע באתר בכל רגע ומתאימה את החוויה למשתמש בזמן אמת. בעולם בו חוקי הפרטיות הופכים הדוקים יותר, השימוש ש Dialogue עושה ב first party data הוא משמעותי ומאפשר לחנות לייצר חוויה חכמה שתעלה בסבירות גבוהה את הביצועים והמכירות. החברה מאמינה שהמערכת שלה תסייע לעסקים מכל הגדלים , במיוחד עסקים קטנים ובינוניים להתחרות מול השחקנים הגדולים השולטים בתעשיית הקניות המקוונות. 

Dialogue, גייסה סיד ממשקיעים אסטרטגיים כמו האחים מארק ולורנט גורסמן הבעלים של Celio העולמית, הבעלים של ענקית האיקורמס Showroom prive'  ואנג׳לים אסטרטגים מחברות בולטות כמו Dynamic Yield, Fiverr ועוד . החברה עובדת עם מאות לקוחות בתחומים שונים, בין היתר, תחום האופנה, מוצרי תינוקות, אלקטרוניקה, לייף סטייל ועוד. רק לאחרונה היא השיקה את אפליקציית ה Shopify שלה והיא עובדת על הרחבת ההיצע שלה לפלטפורמות אחרות מובילות בעולם. 

COTI
ואי אפשר שלא לסיים את הכתבה בלי סטארט אפ מתחום הבלוקצ'יין. החברה הישראלית COTI פיתחה את פרוטקול בלוקצ'יין לתשלומים מבוזרים הראשון מסוגו בעולם, הנחשב מהיר, פרטי, מותאם לצורכי מימון ובעל עלויות נמוכות. הפרוטקול מיועד לשימוש של ממשלות, סוחרים, מנפיקי מטבעות יציבים ומפעילי תשלומים. הוא עוזר להתמודד עם אתגרים של מימון מבוזר (DeFi) כמו מורכבות טכנולוגית, מימון ועמלות, לצד אתגרים של מימון ריכוזי. 

החברה, שהוקמה בשנת 2017 על ידי שחף בר גפן, קיבלה מימון להשקעה מידי cFund – קרן היזמות של פלטפורמת הבלוקצ'יין המובילה קרדנו. למעשה, COTI היא החברה הישראלית הראשונה בעולם שמקבלת מימון מידי הקרן. לפי ההערכות, הקרן השקיעה בחברה בהיקף של חצי מיליון דולר ויצרה עמה שיתופי פעולה בעבר. COTI היא הזרוע הטכנולוגית של קרדנו –היא סייעה בפיתוח ADApay מערכת התשלומים של קרדנו, הנמצא ב-10 המטבעות המובילים בשוק מטבעות הקריפטו. כעת COTI וקרדנו צפויות להמשיך את שיתוף הפעולה ביניהן, כשבינתיים שווי השוק של COTI עומד כעת על יותר מ-300 מיליון דולר.