פרופ' צחי גרוסמן, יו"ר איגוד רופאי הילדים וחבר הצוות לטיפול במגפות, שוחח הבוקר (שני) עם ינון מגל ובן כספית ב־103fm על התפשטות האומיקרון בישראל וטען: "המצב לא פשוט, מאתגר ועושה בלאגן לאזרח ששומע את כל מה שקורה מדי יום. אבל מרבית הנדבקים הם במצב קל, ההתרשמות גם ממה שקורה בעולם נותנת מקום לאופטימיות".

"צריך לנסות ולהבין את המדיניות של הממשלה מול המגפה המשתוללת. כל האירוע נופל על חולים קשים. יש יעדים לא פחות חשובים כמו להשאיר את המדינה פתוחה, מתפקדת, נורמלית עד כמה שאפשר. יש יעדי משנה אסטרטגיים, אבל העל זה לא להגיע לאשפוז חולים קשים. כל הצעדים שננקטים, למרות שעושים רושם שאין עקביות, זה נובע כי ניתוח המידע שמגיע מהעולם מחייב שינויים מסוימים, לפעמים מהירים. צריך לראות הכול תחת מטרות העל - לא לאשפז חולים קשים ולשמור כמה שאפשר מערכות פתוחות. תוך כדי כך הממשלה מנסה לתמרן, יש עניין של היצע בדיקות מוגבל, כמה בדיקות יש וכמה מיטות אשפוז יש. יש נתונים במסגרתם צריך להיות התמרון איך לא להגיע לאי ספיקה", הסביר גרוסמן.

על המצב בעולם הוסיף הפרופסור כי "צריך לעקוב יום יום מה קורה. ההתרשמות ממה שקורה בעולם נכונה וזה נותן מקום לאופטימיות, שזה ימשך מספר שבועות וייגמר. זה לא משהו שיהיה אקספוננציאלי ויטפס למעלה עד כדי כך שיהיו ארונות קבורה מחוץ לבתי החולים. אני לא חושב שנגיע לשם. מטרת הצעדים שננקטים היא לוודא שגם כאן קורה התהליך הזה שלא חורג ממודלים וגרפים שחוזים לגבי ישראל. יכול להיות שזה ילך לכיוון הזה ויסתיים בסוף ינואר או יתחיל לדעוך".

לטענתו, יש מה לעשות מלבד להמשיך ולחסן את האוכלוסייה: "צריך לחדד למבוגרים שהם צריכים להימנע מהתקהלויות. לא צריך רגולציה אבל, כי אחרי שנה וחצי אנשים מבינים כבר מה יכול לקרות מארוחה משותפת של 100 איש ללא מסכות. אנשים מבוגרים צריכים לקחת את עצמם בידיים כי המטרה היא לשמור עליהם".

"הצבעתי בעד חיסון רביעי", חשף גרוסמן שסיפר כי "רוב הרופאים הצביעו בעד וגם הצטרפו אליהם אנשים שאינם רופאים. שנית, האמירה ששלטה בדיון הייתה שהקומבינציה של המידע והיעדר המידע, השילוב של שניהם מול הסיכון האפשרי מהחיסון גרם לכך שהקומבינציה הזאת הכריעה. גם בהיעדר מידע או מידע חלקי עדיין כף המאזניים עליה נחה ההחלטה לחסן מול כף המאזניים לא לחסן הייתה כבדה יותר. זה ההיגיון, בחיסונים תמיד שוקלים מה מול מה, זה לא נשקל לבד. לבוא ולנגח את זה בכך שאין מידע זה לא חוכמה גדולה כי ברוב הקורונה לא היה מידע".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103FM