פרויקטור הקורונה, פרופסור סלמן זרקא שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג בתוכניתם ב-103FM והתייחס למשחקה של מכבי חיפה, אשר צפויה להכניס קהל בכמות של כ-30 אלף צופים, לקרב הגומלין המסקרן נגד נפטצ'י באקו, בשלב הפלייאוף של מוקדמות הקונפרנס ליג: "למיטב הבנתי זה לא אמור להתקיים, נעביר את זה למשרד התרבות. ככל שמדובר ב-30 אלף איש, אדאג שזה לא יקרה".

פרופסור זרקא פתח את דבריו בהתייחסות לנתוני התחלואה ואמר כי "אין בשורות לעם ישראל הבוקר, הנגיף עובר דרך אנשים שלא שומר מרחק, הולכים בלי מסכה, לא מצייתים לתו הירוק ולא מתחסנים. לצד חוסר האופטימיות, אפשר להגיד שמספר החולים קשה אמנם לא יורד, אך הוא יציב".

"אני אופטימי כשאני רואה שלמעלה מ-1.7 מיליון ישראלים כבר התחסנו במנה השלישית. זה מראה שאנשים מבינים את המשמעות. כדי לצמצם עוד יותר את ההדבקות צריך להדק הגבלות, לצמצם התקהלויות גדולות כמו אירועים וחתונות. זה צו השעה למרות הצער שזה יגרום לפגיעה בתרבות. זה צריך להתקיים מעכשיו ועד ערב ראש השנה", המשיך הפרויקטור.

לדבריו, משרד הבריאות ימליץ למשפחות לא להתכנס מעל ל-50 איש בתוך הבית, ומעל 100 בחצר. "אנחנו בוחנים את מה שקשור לבתי הכנסת והמסר שלנו הוא תפילות בחוץ, בטח כשמדובר באנשים מבוגרים. צריך את כולם כדי לפתוח את שנת הלימודים, לחגוג ולחיות לצד הקורונה", סיים סלמן.

סייעה בהכנת האייטם: מיכל קדוש, רדיו 103fm