תרבות במלחמה: בטהובן, ניצה שאול והתזמורת הסימפונית חיפה בקונצרט לכל המשפחה, מחזהו הנודע של ניל סיימון, מחזמר נוסטלגי מימי המנדט,  תערוכת חוצות לכבודן של נשים אמיצות, ו"תיאודור" האופרה המקורית עושה כבוד לאופרה הישראלית. מקבץ אירועי תרבות לחימום והרחבת הלב.

חיים אתגר, הגיע הזמן שתעשה תחקירים על צעירות שיוצאות עם מבוגרים עשירים | מיקי לוין
עוד לא אבדה: המיזם הציבורי לביטוי התקווה בימים כואבים אלו

"ילדותו של בטהובן" - ניצה שאול מגיעה לתזמורת הסימפונית חיפה

התזמורת הסימפונית חיפה תקיים קונצרט לכל המשפחה "ילדותו של בטהובן" עם טעימה מחייו ויצירתו של בטהובן. על הקונצרט ינצח דורון סולומון ותשתתף בו השחקנית ניצה שאול, שתשיר ותנחה כשלצידה אנסמבל רקדנים. במסגרת הקונצרט, ייחשפו הילדות והילדים לפרקים ביצירתו של המלחין הגרמני הנודע, מהמשפיעים והחשובים בעולם המוסיקה. 

הקונצרט מתקיים  במסגרת "מוזי", סדרת המופעים לכל המשפחה. הפנים של הסדרה הן של "מוזי", דובי שאוהב מנגינות וסיפורים ויותר מהכל – להנות עם חברים.

יום שני 12 בפברואר באולם קריגר בחיפה בשעה 17:00 

לכרטיסים לחצו כאן

ניצה שאול (צילום: יוסי צבקר)
ניצה שאול (צילום: יוסי צבקר)

ניצה שאול (צילום: דניאל חסין)
ניצה שאול (צילום: דניאל חסין)

"יומן חוף ברייטון" מאת ניל סיימון. תיאטרון בית ליסין

"יומן חוף ברייטון", המחזה האישי והאהוב של ניל סיימון - מגדולי המחזאים של המאה העשרים עולה בתיאטרון בית ליסין ע"ש ברוך איבצ'ר בתרגומה של עדנה מזי"א.

המחזה עוסק בסיפורו של יוג'ין בן ה-15, נער יהודי מקסים ושובה לב, מלא חיים וחלומות שרוצה להיות סופר מפורסם או שחקן בייסבול, וחולם על אהבה ראשונה.  הצופים יוצאים איתו למסע התבגרות בחיק משפחתו היהודית המורחבת, המתגוררת בדירה צפופה בברוקלין של ימי השפל הכלכלי באמריקה, בשלהי שנות ה-30. בתוך קשיי החיים והפרנסה, אמו ואביו מלמדים אותו את כוחם של אהבה, הומור, נחישות ותקווה. 

ההצגה בבימויו של רועי שגב, ובהשתתפות יונה אליאן-קשת, מיה דגן, יורם טולדנו, טל גרושקה, אבירם אביטן, דין הפנר, נאיה פדרמן.

הצגות ראשונות 17-21 בפברואר בבית ליסין ע"ש ברוך איבצ'ר בתל אביב

יומן חוף ברייטון (צילום: גבריאל בהרליה)
יומן חוף ברייטון (צילום: גבריאל בהרליה)

סווינג, מחזה מוזיקלי מקורי. תיאטרון חיפה

מחזה מוסיקלי חדש. העלילה מתרחשת במועדון ה"ריץ" בתל אביב בתקופת המנדט. השנה היא 1942 העולם בוער ובתל אביב עשרות מקומות בילוי תוססים וסוערים. קפה "ריץ" נחשב לאחד ממקומות הבילוי המצליחים אליו מגיע קהל מגוון של קצינים בריטים, ערבים עשירים ויהודים שנמלטו מאירופה. מופעי הבידור ב"ריץ" לקוחים היישר מסרטי הקולנוע של התקופה ומספקים רגעים של שפיות ותקווה ובשילוב להיטי התקופה.

על רקע זה נרקמת עלילה רבת תהפוכות: יצרים, בגידות, שקרים וסיפור אהבה גדול מהחיים. זהו סיפורה של תקופה סוערת ומרתקת ושל נשים המנסות להתפרנס מבידור כשהעולם סביבן מתמוטט. "ב'סווינג' מתוארות השנים שקדמו להקמת המדינה, ולא רק כתקופה של מאבק בבריטים, פלמ"ח ומחתרות אלא כשנים בהן פרחה תרבות עירונית בורגנית ומקומות בילוי תוססים" אומרת צביה הוברמן כותבת ובמאית המחזה.

מחזה ובימוי: צביה הוברמן, ניהול מוסיקלי: אמיר לקנר, משתתפים: מיי פיינגולד, דניאל סטיופין, דנה מיינרט, תום גרציאני, אלה רוזנצוויג, גבריאל דמידוב, שמעון חאבא, עופרי סלומון, אלונה טננבאום, אבישי מרידור, עמית קפון.

לכרטיסים: https://did.li/C2W5q

פֶמינינ-עׇל. נשים פנומנליות בעת מלחמה. תערוכת חוצות 

קבוצת אמניות עכשוויות מתחומי הציור, האיור והגרפיקה משיקות ב-8 בפברואר תערוכת חוצות "פֶמינינ-עׇל: נשים פנומנליות בעת מלחמה" במתחמי תערוכות החוצות גן המוזיאון וכיכר ויצמן, חולון.

פֶמינינ-עׇל - יצירה וצילום סוניה קורשנבוים (צילום: סוניה קורשנבוים)
פֶמינינ-עׇל - יצירה וצילום סוניה קורשנבוים (צילום: סוניה קורשנבוים)

התערוכה נוגעת בתקופת המלחמה כשכל אחת מהאומניות מתמקדת בטראומה הקולקטיבית, כפי שבאה לידי ביטוי בקרב נשים במלחמה, כשסיפור גבורת הנשים בולט באופן משמעותי: החל בתצפיתניות שמרביתן שילמו בחייהן, חיילות "כיפת ברזל", גדודי הלוחמות, הטנקיסטיות, צוותי הרפואה כמו גם גיבורות אזרחיות בהן ענבל ליברמן, רבש"צית קיבוץ ניר-עם, ורחל אדרי היא "רחל מאופקים" ואחרות.  התערוכה מוקדשת לנשים ששילמו בחייהן והפגינו גבורה ואומץ לב.

האומניות המשתתפות: נטלי קוליקוב, מור לוי גבירץ, סבטה שלסט, אילנה זפרן, סוניה קורשנבוים, יערה עשת, ענבל הופמן צוות אומניות "גרפיטיול" ועוד. אוצרים: יותם אורן ואור קורן.

במתחמי תערוכות החוצות גן המוזיאון וכיכר ויצמן, חולון. נעילה: 30 באפריל

פֶמינינ-עׇל - מור לוי גבירץ (צילום: מור לוי גבירץ)
פֶמינינ-עׇל - מור לוי גבירץ (צילום: מור לוי גבירץ)

האופרה "תיאודור". אחת משבע הפקות האופרה הטובות בעולם לשנת 2023  

האופרה נבחרה לאחת משבע ההפקות הטובות לשנת 2023 ברשימת נבחרי השנה של מגזין OPERA NOW  הבינלאומי.

"הבכורה העולמית של האופרה תיאודור מותירה אותך מעורב רגשית, אינטלקטואלית ורוחנית, יחד עם השירה המרשימה, המשחק המשכנע, הליברית המדויקת והמוסיקה האינטואיטיבית והמכשפת. ההפקה המתנהלת במציאויות שונות שמתעוררות לחיים עם קלידוסקופ של צלילים היוצרים ספקטרום רחב של צבעים וטקסטורות" נכתב בנימוקים.

תיאודור (צילום: יוסי צבקר)
תיאודור (צילום: יוסי צבקר)

"תיאודור", האופרה המקורית שהלחין יונתן כנען על פי ליברית של עידו ריקלין, שגם ביים את ההפקה באופרה הישראלית, עלתה בבכורה עולמית במאי 2023 וזכתה לשבחים בישראל. בקרוב תוצג האופרה גם בקולנוע.

האופרה מספרת את סיפורו של הרצל המוקדם, טרם הגה את רעיון המדינה היהודית. ואת זה היא עושה תוך שהיא מדלגת בין שתי תקופות בחייו: הרצל הסטודנט בן ה-21 בווינה (1881), והרצל הבוגר בן ה-35, המסקר כעיתונאי את משפט דרייפוס בפאריס (1895).

וידיאו מתוך האופרה: