מה גורם לסיפור גדול אחד להגיע לכותרות, ולאחר להיעלם מהעין הציבורית? למה כוכבים יוצאים מהארון - דווקא כשהם מוציא אלבום חדש? איך מוצאים סיפור טוב לסרט דוקומנטרי? איך מחליטים מה יכנס לסרט ומה שישאר על רצפת חדר העריכה? ובכלל איך גורמים לקסם הזה שנקרא סרט דוקו, לקרות?

התשובות לשאלות אלו, ולרבות אחרות ייחשפו במסע בן 3 ימים המותאם באופן בלעדי ליוצרים, מספרי סיפורים  ודוקומנטריסטים בתחילת דרכם (אין צורך בניסיון קודם), אשר ישתתפו בסדנאות מקצועיות בהנחיית בימאית הדוקו המנוסה ענת תל והעיתונאי הוותיק קיץ ברבנר, שדרכן יוכלו לחדד את מלאכת הסיפור שלהם ולשחרר את קולם הייחודי. נקיים דיונים תוססים בהם נחליף רעיונות וניצור קשרים עם אנשים בעלי דעות דומות (וגם שונות) שחולקים את התשוקה לספר סיפור. נצפה בסרטים ונבין יחד, איך הופכים סיפור קטן לכזה שיגיע לקהלים רבים.

האירוע יספק רגעים של התכנסות והתבוננות תוך כדי התעמקות במסע הסיפור של הכותב  ובנייתו לכדי יצירה כתובה או מוסרטת. יוצרים ותיקים או כאלו שכבר התנסו בכך  מוזמנים לחקור את אמנות הסיפור, ולקבל מקום לצמיחה, חקר וביטוי סיפורי תיעודי.

ענת תל - בימאית ומפיקת דוקו: "את התשוקה שלי לעולם הדוקומנטרי גיליתי לפני 18 שנים, כאשר יצאתי בפעם הראשונה עם מצלמה לחפש את הסיפור המעניין שאני רוצה להראות לעולם. היה שם רגע אחד קסום שבו הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות בחיים ומאז אני יוצרת, מביימת ומפיקה סרטים דוקומנטריים. לאחר יצירה פוריה שבה יצרתי מאפס 6 סרטים תיעודיים באורך מלא ששודרו בארץ ובעולם, החלטתי גם לעזור ולייעץ ליוצרים בתחילת הדרך איך לספר את הסיפור שיושב להם בלב ולביים את הסרט הדוקומנטרי שלהם".

ענת תל (צילום: אסנת רום)
ענת תל (צילום: אסנת רום)

קיץ ברבנר - כתב ועיתונאי: "אני רואה את עצמי "סטורי-טלר" במהות, שמשתמש בכל המדיומים כדי לספר את הסיפורים הכי מעניינים, מרגשים ופותחי תודעה שיש. ב-15 השנים האחרונות עסקתי בכתיבה עיתונאית בתחום התרבות, יחד עם כתיבה יצירתית ואישית. במהלך מסע של כשנה באמריקה הלטינית השתתפתי בעשרות סדנאות, ריטריטים וטקסים, ראיינתי שמאנים ומדריכים ורוחניים לסרטים קצרים שיצרתי ולמדתי שמאניזם ממטפלים מקומיים. את הכלים שרכשתי החלטתי לשלב עם אהבתי הראשונה ועשייתי במשך השנים שקדמו לכך - הכתיבה, ויצרתי סדנאות כתיבה לצלילה יצירתית אל מעמקי התודעה".