"פסטיבל תל אביב דאנס 2024" במרכז סוזן דלל, שיתקיים בימים חמישי עד שבת 1-10 באוגוסט ישים השנה דגש על יצירה מקומית של עבודות חדשות לצד רטרוספקטיבות ותכנים נוספים. לאור המצב ועל רקע המלחמה, המיקוד בפסטיבל יהיה על עבודה ישראלית. הקהל יוזמן להשתתף בחוויה יוצאת דופן במסגרת חזרות פתוחות לקהל הרחב ללא תשלום בכל ערב במהלך הפסטיבל במסגרת פעולה חברתית קהילתית שמקרבת את הקהל לתהליך היצירה ולעולם הפנימי של היוצרים. החזרות הללו יתקיימו ברחבה המרכזית של מרכז סוזן דלל והכניסה אליהן תהיה חופשית. 

"פסטיבל תל אביב דאנס 2024" הוא פסטיבל התרבות החשוב ביותר בישראל בכל הנוגע לתחום המחול העכשווי. בפסטיבל יוצגו 19 מופעים של עשרות יוצרים, כוריאוגרפים ורקדנים ישראלים. מתוכם יוצגו שבע בכורות במסגרת מופעי חוץ, חזרות פתוחות ואירועים מיוחדים. הפסטיבל יפתח בערב חגיגי במופע "אל אטלאל" של אורלי פורטל, רקדנית וכוריאוגרפית שמציגה ביצירתה פרשנות עכשווית למסורות עתיקות ומשלבת אלמנטים מתחומי המחול העכשווי לצלילי הזמרת אום כולתום. 

בין שאר האומנים והאירועים שיתקיימו יש לציין את אירוע המחווה לציון 100 שנה להולדתה של נועה אשכול, ממציאת כתב התנועה אשכול – וכמן, אחד מכתבי התנועה היחידים בעולם. אשכול, בתו של שר האוצר וראש הממשלה המנוח לוי אשכול, היא אמנית ישראלית שעבודותיה מוצגות במוזיאונים בינלאומיים ברחבי העולם. במסגרת האירועים תעלה הקבוצה לריקוד קאמרי מיסודה של נועה אשכול, בהשתתפות רקדנית רחלי נור – כהנא בת ה-83, בסדרת ריקודים "לוחם וחולם" מופע שמהדהד את נושא המלחמה הכל כך אקטואלי כעת. למעשה, עם פרוץ מלחמת יום כיפור השהתה אשכול את עבודתה על הריקוד והחלה ביצירת שטיחי קיר המורכבים מתצריפים של שאריות בדים. 

רחלי נור-כהנא רקדנית בת 83 מהקבוצה של נועה אשכול (צילום: ללא)
רחלי נור-כהנא רקדנית בת 83 מהקבוצה של נועה אשכול (צילום: ללא)

אשכול טענה שזה אינו הזמן לרקוד. שטיחי הקיר שפכו אור על הקשר הייחודי בין אומנות פלסטית לכוריאוגרפיה והפכו את אשכול לאומנית פלסטית מוכרת בכל העולם. כיום השטיחים שלה מוצגים במוזיאונים ברחבי העולם. כמה מהם יוצגו בפסטיבל במסגרת ההופעות. 

ענת פישר לבנטון, מנכ"לית מרכז סוזן דלל: "תל אביב דאנס הוא פסטיבל שנתי, המתקיים במרכז סוזן דלל זאת השנה ה- 24 והשנה בצל המלחמה החלטנו לשים דגש על יצירה ישראלית. אנו מקדמות מחול ישראלי גם בימים כתיקונם והשנה אנחנו גאות עוד יותר לתת להם במה. דווקא בתקופה זאת הפסטיבל מציע מרחב מפגש חשוב עם מופעים שנותנים ביטוי למה שכולנו חשים, יחד עם השקעה ותמיכה ביצירה מקומית וחיבור משמעותי עם הקהל". 

נעמי פרלוב המנהלת האומנותית של מרכז סוזן דלל: "אומנות אינה נוצרת בחלל ריק, היא חיה ומגיבה למציאות סביבה וגם כאן בחרנו בקפידה יצירות המגיבות למציאות שבה אנו חיים בתקופה מורכבת זאת. אנו מזמינות את הקהל לבוא ולהנות ממופעי המחול הטובים והמרגשים ביותר".