בסופו של השבוע השישי למלחמה בעזה. במחוזות התרבות מוסיפים לפעול לטובת הקהל ולמען היוצרים והיוצרות. להקת המחול בת שבע שבה לבמות. אמני אשקלון והעוטף מציגים תערוכת ציור וצילום לבטא את הטראומה. סינמטק ירושלים חוזר לפעילות מלאה, עמותת הפרינג' קיפוד הזהב מעודדת את היצירה ויש עוד.

התרבות מתחילה להתאושש: שלל מקומות לבלות בהם על אף המלחמה

1.

שובה של "בת שבע"

בשלושת השבועות האחרונים להקת "בת שבע" שבה לסטודיו כדי לדמיין מחדש חזרה לתנועה. ועתה בסוף החודש תשוב ותעלה על הבמה עם היצירה "מומו" מאת אוהד נהרין, ומזמינה את הקהל להתכנס לחוויה אמנותית שתזין את הנפש ואולי אפילו תאחה במעט את הלב השבור. 

"'מומו' היא יצירה שמנוסחת בעדינות, בין רביעייה מלוכדת לבין שבריריות של שבעה אינדיבידואלים סוערים" (תומס האן, מגזין התרבות Transfuge, 2023).

"מומו" בביצוע בת שבע  ההופעות יתקיים בין ה-27.11 ועד 3.12. 

מרכז סוזן דלאל. נווה צדק, תל אביב.

בכל מופע יוקצו עשרות כרטיסים ללא עלות למפונים מהדרום והצפון ולחיילים.

בת שבע (צילום: אסקף)
בת שבע (צילום: אסקף)

2.

הקאמרי אקדמי

תיאטרון הקאמרי מתרחב ופותח את שלוחת הקאמרי אקדמי ברעננה.

הקאמרי אקדמי היא השלוחה הלימודית של התיאטרון במסגרתו מתנהלים קורסים וסדנאות למגוון גילאים ורמות בתחומים רבים מעולם אומנויות הבמה במסלול שנתי הכולל שיעורי משחק, אימפרוביזציה, תנועה, פיתוח קול, שמעבירים אנשים מקצוע מן השורה הראשונה. מגיל 21  ומעלה.

"למרות הימים המורכבים בהם אנו נמצאים, החלטנו לא לעכב את פתיחת השלוחה מתוך הבנה  שהציבור מחפש דרכים להביע את עצמו, את רגשותיו, ומחשבותיו ולהביא את בשורת התיאטרון לקהל רחב ככל האפשר להתנסות במקצועות הבמה גם לחובבים" אומר אוהד ובר, מנהל הקאמרי אקדמי..

לפרטים והרשמה: הקאמרי אקדמי

3.

אמני אשקלון והעוטף מציגים: רסיסי דמעות

למרות שהתותחים רועמים והטילים נופלים המוזות בדרום אינן שותקות.

תערוכה של אמני אשקלון והעוטף מוצגת בקניון עזריאלי בקומה השלישית.

"הציירים והצלמים משתמשים בצבעים עזים ובחומרים גסים וספונטניים כשהמרכיב הסיפורי הצורני וההבעתי מעבירים מסרים סמויים וגלויים המעידים על האימה והאלימות של הטרגדיה בדרום. חלקם מתעדים את האירועים והדמויות באופן מצמרר, חלקם מבטאים  שכול ואבל של הנשארים והאחרים מושחים במכחול ובצבע באופן ספונטני ואינטואיטיבי.

יצירות נוספות מחזקים את הרוח הלאומית, מעניקות נחמה ותקווה לעתיד טוב יותר" אומר מיקי בנאי, יו"ר אגודת אמני אשקלון והסביבה.

תערוכת אמני הדרום (צילום: האומן)
תערוכת אמני הדרום (צילום: האומן)

4.

סינמטק ירושלים

בשבועות האחרונים העניק סינמטק ירושלים רגעים ושעות של נחמה ואתנחתא מהמציאות המלחמתית, עם הקרנות חופשיות. הקהל הירושלמי חובב קולנוע מצידו הגיע אל האולמות וימשיך כך גם בשבוע הקרוב (השבוע הכניסה חינם).

החל בשבוע המתחיל ב-26.11 חוזר סינמטק ירושלים לפעילות רגילה ומלאה עם הסרטים, התוכניות והמפגשים.

בין הסרטים הצפויים בקרוב בסינמטק: "גלוריה בל", "ביקור התזמורת", "חומות של תקווה", "סיפור פילדלפיה", "שמש בוגדנית", "תערוכות על המסך: קלוד מונה" ועוד.

5.

קיפוד הזהב  

עמותת "קיפוד הזהב" מקיימת אירועים לקהל הרחב וליוצרי התיאטרון העצמאי, תיאטרון הפרינג' והתיאטרון במרחב הציבורי. 
שני האירועים הראשונים יתקיימו בשבוע הבא: 

מפגשי כתיבה בזום עם רועי רשף מליח ואירוע ייחודי ליוצרים תחת השם "מנטור לדקה"- מפגש עם מיטב היוצרים בזירת הפרינג' בישראל. 

עמותת קיפוד הזהב בשיתוף אומ"צ (אמנים יוצרים במרחב הציבורי) מופיעים במרחב הציבורי עם מיטב מופעי רחוב, קרקס והפרפורמנס בפני מפונים ברחבי הארץ.

לוגו קיפוד הזהב (צילום: ניקול דה קסטרו, יח''צ)
לוגו קיפוד הזהב (צילום: ניקול דה קסטרו, יח''צ)
מפגשי כתיבה בzoom עם רועי מליח רשף – Impulse Words- 
יום ראשון, 19 בנובמבר – 11:00 / 19:00 

לינק להרשמה https://did.li/cNmIw.

מנטור לדקה יום שלישי, 21 בנובמבר, 17:30-19:30 – צוותא תל אביב

קיפוד הזהב מזמין יוצרים ויוצרות למפגש בלתי אמצעי ולשיח יצירתי נדיב ומלא השראה על היצירה הבאה שלכם.ן. לשוחח בארבע עיניים עם האמנים, היוצרות, ואנשי התיאטרון מהתחומים השונים. עם דליה שימקו | תמר קינן | אבי גיבסון בר-אל | יואב כהן | נטלי צוקרמן | נדב ברנע | גילי בכר | טל קון.

לינק להרשמה: https://did.li/PS6w5