הכירו את פרויקט "אמיר והצרפתים" פרי עטו ויוזמתו של המוזיקאי אמיר טלמור, שיזם פרויקט שרוצה לחלוק כבוד לרוק הישראלי. טלמור, איש עסקים ביום ("לימוזין", "הבורגר סאלון") ורוקר בועט בלילה, יזם פרויקט החולק כבוד לדינמיקה המרגשת בין המילה הכתובה לבין המלודיה, תוך שימת דגש על ערכי מוסף חשובים, אישיים וקולקטיביים, שבאים לידי ביטוי בשיריו. 

עד כה ראו אור מתוך הפרויקט השירים - "בלגיה", "תקוע בפקק", "לקחו לי את אשתי", "השקט שלנו" ו"תיתי". בימים אלה ראה אור השיר החדש - "ניתוק מוחלט", המתאר מפרספקטיבה בוגרת פגישה בת עשור בין שני חברים שבאותה נקודת זמן חששו להוציא החוצה את שעל לבם, ובאותה פגישה מבינים כי מה שהיום נראה להם כמובן מאליו ואך טבעי – בזמנו הקפיא רגליהם ושבר את לבם, רק שמאוחר בכדי לתקן אלא כל שנותר הוא להשלים עם המצב. 

זהו שיר על סוף ידוע מראש, מהסוג שהעתיד לא צופן לו הפתעות אלא בעיקר תהליך התבגרות אמיתי הנע בין שמחה לעצב, בין צחוק לדמע ובין תקווה לאכזבה.

איך התגלגלת למוזיקה?

"טוב בוא נתחיל מזה שאני אמיר, נשוי למלכי ואבא לארבע בנות מקסימות. אנחנו גרים בעמק יזרעאל. הרעיון לפרויקט התחיל בכלל מהבת שלי שכתבה שיר וביקשה ממני להלחין אותו. זה היה כשהיא הייתה בת 8.5 ואני נרתמתי לפרויקט והלחנתי את השיר. ‏זה לקח לא פעם אחת אלא פעמיים כי בפעם הראשונה היא לא כל כך אהבה אותו אבל שהיא אישרה ואהבה, אני פשוט נסחפתי לעולם של כתיבה והלחנה וזה היה כיף ועשה לי טוב. בעקבות הקורונה רציתי הקורונה ‏שה'ילד' הזה ייצא לאוויר העולם ושלא יישאר איתי רק על המחברת, בראש ובגיטרה. פשוט רציתי להוציא את זה לפועל שאנשים יוכלו להקשיב לו שהוא יהיה שם לעולמים.

‏‏לפני הקורונה למדתי שנה אחת של הקלטה ועריכה של מוסיקה ב'רימון'. הדבר הזה סחף אותי לעולם מדהים של מוסיקה יצרתי שם הרבה קשרים ונחשפתי להמון אנשים שמוציאים חומרים חדשים.  בקורונה ראיתי שהמון חברים הוציאו סינגלים עם קליפים ליוטיוב. הדבר הזה גרם לי לרצות לעשות את זה בעצמי ומשם הפרויקט תפס תנופה. 

‏'אמיר והצרפתים' התחיל בגלל שהיתה תקופה שחשבו שכשאני מדבר יש לי קצת מבטא צרפתי למרות שאין לי שום קשר לצרפת בעניין של השפעות פרנקופיליות".

מה הקו המנחה אותך כמוזיקאי?

"מה שהוביל אותי כמוזיקאי ביותר זה קודם כל המלודיקה, המוזיקה עצמה. ‏אני בנאדם של עולם ישן. אני צריך את התחושה אמיתית עם נגינה ועם כלי נגינה אמיתיים וכמה שפחות דיגיטל. האלבום כולו מוקלט באולפן 'ברדו' עם כלים אמיתיים. ההשפעות שלי במוזיקה היו 'תמוז', דיוויד בואי, בלוז, קאנטרי, Bluegrass ורוק".

איך נוצר הקשר עם האמנים המשתתפים בפרויקט?

"את הבחור שמלווה אותי באלבום עידן ציון המפיק המוזיקלי הכרתי דרך הקשרים שיצרתי ב'רימון'. הוא אחראי על רוב האלבום. יש עוד חבר׳ה יקרים שעוזרים לי בדרך, למשל עומר נצר גם מפיק לי שירים".

הפרויקט עתיד לראות אור באלבום?

"אני לא יודע כרגע אם אני אוציא את הפרויקט בפורמט אלבום. אני קודם כל רוצה לסיים להקליט את כל האלבום ואז אחליט בדיוק באיזה אופן הוא יצא החוצה".