ביוגרפיה חדשה על א.ב. יהושע חושפת סופר קוסם שמלהטט בעט ובעצמו. אבי גיל חוקר תרבות וסופר הוא הכותב והכתיבה בחרה בו ולא ההיפך. 

הביוגרפיה על א.ב. יהושע (כוללת 2 יצירות גנוזות שלו) ראתה אור ובה מסופר על התרומה המכרעת של אהרון ברק לתחילת הכתיבה של יהושע, כיצד נולדו יצירותיו הגנוזות ומדוע גנז רומן ומחזה, על יחסי הקנאה אהבה עם עמוס עוז, הסיפורים הקטנים מאחורי היצירות הגדולות ועוד. 

הנה מה שכתב על הספר בכיר אנשי הספרות בישראל, פרופסור דן מירון: "ספרו של גיל מגובה על ידי שפע מסמכים שבחלקם הגדול נמסרו לו על ידי יהושע עצמו, תחקירים והצלבות המוודאים המוודאים את האמת העובדתית המונחת ביסודם של הדברים. אבל לא פחות ממחקר קפדני מפעילות את סיפור החיים שלפנינו תבונה, אמפתיה, אינטואיציה וריגושיות כבושה".

איך הגעת לא.ב.יהושע?

"לפני כ-35 שנים בעודי  סטודנט לתואר שני קרא לי א.ב. יהושע לביתו והעניק לי מזוודת פלאים ובה: יצירות גנוזות שלו, היומן המתמשך  שכתב אביו: יעקב יהושע,  מכתבים שכתב בהיותו ילד ועוד ועוד. אוצרות אלה אשר איפשרו לי להיות זבוב על הקיר בבית ילדותו של יהושע היו חלק מהבסיס לביוגרפיה- וזאת לצד תחקיר מעמיק ומתמשך בארכיונים נסיעות בארץ ובעולם בעקבות יצירותיו, עשרות ריאיונות  ועוד ועוד. מאז הייתי בקשר מתמשך עם יהושע עד יומו האחרון".

מה כולל הספר?

"הספר סוקר את כל קורות חייו של יהושע- מרגע עליית סבו ממרוקו ועד פטירת א.ב. יהושע לפני שנתיים".