שגרירות הודו בתל אביב, בשיתוף פעולה עם פסטיבל הקולנוע ירושלים, ערכו אירוע בסינמטק ירושלים, בנושא מתן תמריצים להפקת סרטים וקו-פרודוקציה בהודו. המפגש נחתם עם הקרנת הסרט ההודי "כל מה שאנחנו מדמיינים כאור" שנבחר להשתתף במסגרת הפסטיבל. למעלה מ-100 חובבי קולנוע, מפיקי סרטים, נציגים מקרנות קולנוע מובילים בארץ, חברי הקהילה ההודית ומכובדים השתתפו באירוע.

כיצד ה-7 באוקטובר ישפיע על עתיד הקולנוע הישראלי?

בדברי הפתיחה, נאם סגן שגריר הודו בישראל, רג'יב בודוואדה: "ממשלת הודו מציעה עד 40% מסך עלות ההפקה, עד תקרה של 3.6 מיליון דולר, כהחזר עבור הפקת סרטים בהודו. בנוסף, מדינות שונות מציעות אף הן תמריצים לצילום סרטים עד תקרה של 1.2 מיליון דולר, החזר הכי גבוה עבור המיסים. אני חושב שהודו מציעה את מתן התמריצים וההחזרים הכי גבוה עבור מפיקי הסרטים - ההחזרים בהודו הינם הכי גבוהים מכל מקום אחר בעולם. הרעיון הוא ליצור בהודו, לא רק עבור הודו, אלא עבור העולם".

הוא הוסיף: "יתרה מכך, ישראל היא אחת מ-16 המדינות עמן יש להודו הסכם קו-פרודוקציה אודיו-ויזואלית, ומכאן שבנוסף לתמריצים של הודו, המפיקים יכולים גם להיעזר בתמריצים של ממשלת ישראל. בסה"כ בהודו, יש את המיקומים הטובים, טכנאים בעלי מיומנות ויכולת גבוהה, ציוד חדיש טכנולוגית לפוסט-פרודקשן, ועכשיו גם מתן תמריצים הטובים ביותר מסוגם. אני מזמין את כל המפיקים לבוא עם פרויקטים להפקת סרטים בהודו, כולל באמצעות קו-פרודוקציה".

רוני מהדב-לוין, מנכ"ל פסטיבל הקולנוע ירושלים ומנהל סינמטק ירושלים, אמר: "כבוד הוא לנו שבמסגרת פסטיבל הקולנוע ירושלים ה-41 נבחרו שני סרטים בולטים מאוד שיוצאים מהודו, ואני אוסיף שאנחנו גאים במיוחד ששני הסרטים מבוימים על ידי נשים".

דן וולמן, במאי, תסריטאי ומפיק סרטים ישראלי עתיר בפרסי קולנוע, אמר: "המפיק אמיר גדליה ואני, בשיתוף עם במאי הקולנוע ההודי מנג'ו בורה, סיימנו זה עתה את צילומי ההפקה המשותפת הראשונה הודית-ישראלית של מותחן "הרוצח עם השיער הסגול" בגוואהאטי אסאם. אנחנו מאוד נרגשים ומרוצים מעסקת ההפקה המשותפת ומהתמריצים האטרקטיביים שקבלנו".

פסטיבל הקולנוע ירושלים מתקיים השנה בתאריכים 18-27 ביולי. כמדי שנה, מציג הפסטיבל תכנית אמנותית עשירה ומקיפה הכוללת מ-50 מדינות, עשרות בכורות חגיגיות של הסרטים הישראליים הבולטים של השנה, כמו גם סרטים מדוברים שזכו בפסטיבלים מובילים בעולם ובהם ברלין, קאן, ונציה, סאנדנס ואחרים.

פסטיבל הקולנוע ירושלים, שהגתה ויזמה כלת פרס ישראל ומקימת סינמטק ירושלים, ליה ון ליר, נחשב למוביל ולחשוב בישראל, ונהנה ממעמד יוקרתי גם בזירה הבינלאומית. בפסטיבל עתידים לבקר כ-70 אלף חובבי קולנוע ותרבות מהארץ ומהעולם, ומוזמנים אליו אנשי קולנוע מישראל ומחו"ל, בהם שחקנים, במאים, מפיקים, מנהלי פסטיבלים, מנהלי קרנות קולנוע ועוד. מנהל הפסטיבל: רוני מהדב-לוין, מנהל אמנותי יוצא: אלעד סמורזיק, מנהל אמנותי נכנס: אור סיגולי.