עברו כמעט ארבע שנים מאז הסתיימה העונה השמינית והאחרונה של הדרמה הקומית של ערוץ HBO, “הפמליה”. עכשיו מגיע אלינו “הפמליה” – הסרט.



בסוף השבוע הראשון להקרנתו בארצות הברית, הוא נכשל בקופות. “’הפמליה’ הוא בדיוק כמו הסדרה הריקנית שהוא מושפע ממנה, רק ארוך יותר”, כתב מבקר אחד על הסרט שמקפיץ את וינס, נער הפלאים מקווינס שהפך לכוכב קולנוע, את חבריו אריק, טרטל ודרמה ואת הסוכן לשעבר שבינתיים הפך למפיק


קולנוע ענק, ארי גולד, מהמסך הקטן לגדול.



עד כאן זה נשמע דווקא די מבטיח. הרי מי שמחליט לקנות כרטיס קולנוע כדי להתענג על דלי פופקורן גדול במהלך סרט המבוסס על סדרה שהוא אוהב, רוצה בדיוק את זה – פרק ארוך של הסדרה שהוא אוהב כדי שיוכל לאכול את הפופקורן שלו בנחת.



אלא שהמבקר שכתב את זה לא אוהב בכלל את הסדרה: הוא לא מבין איך יפיוף שאנן, יהיר ולא מעניין כמו וינס הצליח להפוך מכוכבן בסרטי נעורים ואליל בנות לשחקן קולנוע אמיתי (ועוד כזה שמקבל הצעה ממרטין סקורסזה לככב בסרט הבא שלו!). העובדה שבסרט וינס מתחיל גם לביים נראית לו בכלל מופרכת מהיסוד.



אפשר לסכם ולומר שמי שאהב את הסדרה אולי יאהב גם את הסרט; מי ששנא את הסדרה יודע מראש שהסרט הזה לא בשבילו; ומי שבכלל לא ראה אותה, אין לו מה לדאוג.



"בנינו את הסרט באופן כזה שלא היית חייב לראות אפילו שנייה מהסדרה כדי ליהנות ממנו", אומר יוצר הסדרה דאג אלין, שגם כתב וביים את הסרט. "אתה נכנס באופן מיידי לעולמו של כוכב הקולנוע ומבלה איתו ועם החברים הכי טובים שלו, נהנה מהחיים וחי את החלום".



אין מה לדאוג



"הפמליה" הוא כמובן לא המקרה הראשון של סדרת טלוויזיה שהפכה לסרט קולנוע. עלי ג'י, ביוויס ובאטהד, באטמן, החבובות, צוות לעניין, סאות' פארק, סקובי דו, מאלדר וסקאלי מ"תיקים באפלה", ורוניקה מארס, צבי הנינג'ה, בובספוג ומיסטר בין – רק לשם דוגמה – כולם עברו מהמסך הקטן לגדול. לא פחות


מאשר 11 מערכונים של "סאטרדיי נייט לייב" הפכו לסרטי קולנוע, ביניהם "האחים בלוז" ו"עולמו של ויין" ואפילו "ג'קאס" – סדרת הפעלולים של MTV , שבה הכוכבים הלכו על חבלים מעל לבריכות תנינים, הסניפו וואסבי וסתם התנגשו בכל מיני דברים כשהם לבושים בתחתונים, ללא בדל של עלילה – נופחה ללא פחות מאשר שלושה סרטים באורך מלא.



חלק מהסדרות הפכו לסרטים מיד עם הצלחתן בטלוויזיה, כדי להכות בברזל בעודו חם. וקיים גם ז'אנר של סדרות עבר, שאלמנט רטרו קאלטי בצדן, שהפכו לסרטים כעבור שנים ארוכות. כמו למשל הסרט "סטארסקי והאץ'", שבו בן סטילר ואוון וילסון עלו על פדלפונים וחזרו לסבנטיז; הבריידי באנץ' שזכו לתחיית


רטרו קולנועית שני עשורים אחרי שהסדרה המקורית הוקרנה וצופיה המקוריים גדלו; דרמת הפשע הטלוויזיונית מסוף שנות ה 80 "רחוב ג'אמפ 21" שנתנה השראה לשני סרטים ללא ג'וני דפ אך עם ג'ונה היל וצ'אנינג טייטום; וסדרת הפארודיה הסיקסטיזית של מל ברוקס “Get Smart” שהפכה לסרט "שחק אותה


סמארט" בכיכובם של סטיב קארל ואן האת'וויי.



בשני המקרים הפרינציפ הוא זהה: אולפני הסרטים, שכידוע לא אוהבים לקחת סיכונים מיותרים, תמיד ישמחו להפיק סרט המבוסס על סדרה פופולרית, שיש לה כבר קהל מוכח. ואחרי שמונה עונות של סקס, סמים וטראש הוליוודי, נראה שאין ל"פמליה" יותר מדי מה לדאוג. מה גם שכל הקאסט הישן והאהוב כאן, פלוס מנה גדושה של כוכבים אורחים והופעות של מפורסמים, כמו למשל טום בריידי, ג'סיקה אלבה, מייק טייסון ופארל ויליאמס. 



"אם אפילו אחד מאיתנו היה אומר שהוא לא מעוניין לעשות את זה, הפקת הסרט לא הייתה מתרחשת", אומר אדריאן גרנייר (צ'ייס). "אבל כמובן, כולנו רצינו לעשות את זה. ידענו שזה יהיה כיף גדול ומאוד התלהבנו מזה, ובנוסף רצינו לתת למעריצים, חדשים וישנים, יותר – יותר אנשים מפורסמים, יותר צעצועים


ויותר בחורות לוהטות. בעצם את סגנון החיים של 'הפמליה' במלוא הדרו - דרך עיניהם של חברי הילדות הללו".