הפסטיבל הבינלאומי ה-19 לקולנוע גאה חשף היום (שני) את התוכנית הבינלאומית שתכלול הקרנת בכורה ל"אמיליה פרז", סרטו של ז'אק אודיאר בכיכובן של זואי סלנדה וסלינה גומז זוכה פרס חבר השופטים ופרס המשחק לכלל הקאסט הנשי בפסטיבל קאן ו"יופי מסוכן" (The Substance), סרטה של קוראלי פארז'ה בכיכובן של דמי מור ומרגרט קוואלי, זוכה פרס התסריט בפסטיבל קאן, מהסרטים המדוברים והמסקרנים של השנה האחרונה. "אמיליה פרז" יעלה להקרנות מסחריות ב-7.11, בהפצת סרטי יונייטד קינג.

יופי מסוכן. עם דמי מור (צילום: באדיבות סרטי שובל וסרטי יונייטד קינג)
יופי מסוכן. עם דמי מור (צילום: באדיבות סרטי שובל וסרטי יונייטד קינג)

נוסף לאלה יוקרן גם הסרט "סינג סינג", סרטו של גרג קוודר בכיכובו של קולמן דומינגו וגם סרטה של איזבל הרגרה, "חלומה של סולטנה", הזוכה בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל Annecy. בין היתר יוצגו גם הסרטים ״שלושה קילומטרים מסוף העולם״, סרטו של הבמאי עמנואל פארבו שהשתתף בתחרות הרשמית וזכה פרס הדקל הקווירי. ״לחיות, למות, להיוולד מחדש״ של הבמאי גאל מוראל, הוקרן מחוץ לתחרות הרשמית בקאן. ו״לה פמפה״, סרטו של הבמאי אנטואן שברולייה שהוקרן במסגרת שבוע המבקרים בקאן.

מה שלא נאמר. עם מיכאל זפסוצקי (צילום: יחצ)
מה שלא נאמר. עם מיכאל זפסוצקי (צילום: יחצ)

כמו כן, יוקרן במסגרת הפסטיבל גם הסרט הגאה הראשון מבהוטן, תתקיים תוכנית מיוחדת לקולנוע קווירי סרבי/ יוגוסלבי. אורח הכבוד של הפסטיבל יהיה ג'רמי בוריסון שיציג את סרטו הראשון "מה שלא נאמר" (Unspoken) כשאחד מהשחקנים הוא מיכאל זפסוצקי הישראלי ("המפקדת" ו"פלפלים צהובים").

בין אירועי הפסטיבל תתקיים הקרנה מיוחדת 25 שנים ל-"הכל אודות אמא" של הבמאי האגדי פדרו אלמודובר. לפני הקרנת הסרט תתקיים שיחה עם השחקניות אסתי זקהיים, מורן רוזנבלט, סיון לוי, הדס ירון וליעוז לוי.