פסטיבל הג'אז הבינלאומי בירושלים יתקיים השנה בפעם העשירית, בין ה-19 ל-21 ביוני. בשנתו העשירית, על רקע המציאות הפרומה, הפסטיבל האהוב שואף לפלס דרך בין הטיפות ולייצר אירוע שהוא אי של אמנות, מוזיקה ואוויר לנשימה. במיזוג ייחודי ומלא השראה בין אמנות, מוזיקה ומפגשים בין אישיים, אמנים ואמניות מבריקים יציעו את הפרשנות שלהם למציאות ויתווכו אותה אלינו מחדש ברוך וברגישות דרך האמנות והמוזיקה.

במבנה חדש של שני ערבי שיטוט במוזיאון ישראל, שמובילים ללילה לבן ארוך בצוללת הצהובה, מיטב המוזיקאים הישראלים הבינלאומים, יציעו הפקות מיוחדות וחיבורים מקוריים, פריצות והתרחשויות בגלריות ובמיצבים שונים ברחבי המוזיאון.  

בין המשתתפים בפסטיבל: מארש דונדורמה - 30 שנות יצירה של יהודית רביץ (עם ענת מושקובסקי), יוסי מזרחי וערן צור עם דן מאיו, גלעד אברו גל קליין ועוד, טייני פינגרס FT. דניאלה תורג'מן עם חומרים גנוזים, תמיר מוסקט עם תום מאירה ערמוני (דרום), תזמורת ארמון בזמן במופע המקור "עוף החול" - סיפור פירוק והרכבה מחדש של סיפורי חיים יוצאי דופן, ברק מורי (מופע מוקדש לזכר אחיינו עמרי בן שחר שנפל בקרב בדצמבר 2023), דריה מוסינזון -מופע השקת האלבום, oskar torok  (סלובקיה), Bulatkin Q  (צ׳כיה) אבישי כהן ושרון צוקרמן, סול מונק, KENS, אייל תלמודי SOLONGE, עופר לנסברג,  ג׳ימי פראסד אורקסטרה (הפרויקט של אבישי כהן וריג׳ויסר), להקת המחול אורלי פורטל, ג'אמים סוחפים של כלל משתתפי הפסטיבל ועוד...

כבעבר, אחד מסימני ההיכר של הפסטיבל הנו ריבוי המופעים המוצגים לקהל הרחב בכרטיס אחד המוביל את הקהל בין במות ומופעים אל חוויה תרבותית עשירה ומפתיעה. פסטיבל הג'אז 24 הוא גרסה יותר אינטימית, קרובה - במפגש בין הבמה, האמן והקהל. המנהל האמנותי, אבישי כהן, והצוות שלצידו, רקחו תכנית פסטיבל מסקרנת ועשירה. הפקות מקור, שילובים אמנותיים חד פעמיים, צלילה לתוך מסעות של פירוק והרכבה, תהייה וכמיהה לחופש ואהבה גדולה למוזיקה, במעברים מסקרנים בין קלאסי לפאנק, רוק, פסיכדילי, אוונגארד, בלוז, היפ הופ, אלקטרוני, וכמובן- ג'אז. 

איל שר, מנכ"ל:  "אל מול האובדן והכאב העצומים, כשהמלחמה עדיין בעיצומה, החטופים טרם שבו אלינו ועשרות מתושבי הצפון והדרום עדיין מפונים מבתיהם, אנחנו רואים לחובה לשמור על רצף של עשייה אמנותית לאיחוי, ריפוי ולתקווה.  מהכמיהה להתכנס בקרבנו נולדה תכניה אמנותית משובחת של אמנים ישראלים בינלאומיים, תוכן מקורי המדבר את החוויה שבתוכה אנו חיים".

אבישי כהן, מנהל אמנותי:  "בתקופה המבולבלת הזו, אנו מוצאים הבנה וזווית חדשה להסתכל על המציאות דרך המוזיקה, האמנות, הטקסטים והיצירה באשר היא. אנו כמהים לבנות את עצמנו מחדש, להתחבר שוב אל עצמנו השלם. כבני אדם, כבני משפחה, כחלק מקהילה, כחברה, וכעולם שלם הפועם יחד".

הדס ונונו, מפיקה ומנהלת אמנותית שותפה:  "אנחנו מבקשים להגיש לקהל פסטיבל מיוחד, קצת שונה מהרגיל. בשנתו העשירית, הוא לא חוגג את עצמו, אלא מגיש, בגרסה מעט יותר אינטימית, ברוך וברגישות את המציאות הפרומה, ומנגיש אותה מחדש דרך האמנות והמוזיקה. השנה במוזיאון ישראל ננסה לפרק ולחבר מחדש את מה שאנחנו מכירים ולדמיין את מה שאנחנו שואפים למצוא בעתיד שלנו".