פסטיבל ישראל ה-63 יתקיים הפעם לפני ראש השנה (10-27 בספטמבר) ויביא אל הבמות סוללת יצירות חדשות ברוח ובתגובה לאירועי ה-7 באוקטובר ולמציאות המלחמתית הכואבת. חלק ממופעי ואירועי הפסטיבל ייצאו מתחומי ירושלים אל הנגב המערבי: שדרות, אופקים, קיבוץ דורות והמועצה האיזורית אשכול.

"היה לנו ברור שהשנה הפסטיבל לא יוכל להתקיים רק בירושלים" מדגיש איתי מאוטנר שמנהל אמנותית את הפסטיבל ביחד עם מיכל ואעקנין. "במהלך החודשים האחרונים עבדנו עם יוצרות, מפיקים, מנהלי תרבות ותושבים מקהילות הדרום ועם אמנים ישראלים ידועים ומוכרים כדי ליצור תוכנית אמנותית הנובעת ממה שקרה ועדיין קורה באזור המדמם". 

"היצירות שנבחרו לפסטיבל משקפות את מה שאמנות ויצירה יודעות לעשות: ליצור מרחב עם מורכבות מחשבה מרובדות ודמיון. הן חוקרות, משקפות, מעבדות ומציעות קריאה שונה של המציאות" מוסיפה ואעקנין.

בתוכנית הפסטיבל הנחשפת היום לראשונה נכללים בין היתר המופעים "אנשי המוסיקה" מופע המציג את פסקול התקופה בהשתתפות ברי סחרוף, מרינה מקסימיליאן בלומין, אלון עדר, קרולינה ועלמה גוב, שמשתפים פעולה עם חמישה יוצרים צעירים מהנגב המערבי ומהצפון: יערה כהן, טליה דנציג (נכדתו של אלכס דנציג ז"ל מניר עוז, שנרצח בשבי החמאס ודבריה הכואבים על הפקרתו של סבא הדהימו את הצופים), אמרי שריף, תומי גדג' ואגם ג'רמי.

המופע "יום אחד" מציע פורמט ייחודי בהשתתפות הקהל והפרפורמרים, שישהו יחדיו על בימת תיאטרון ירושלים למשך 24 שעות ברציפות, עם שלומי שבן, נוגה פרידמן עם דניאל סלומון ומקהלת גיא בן הינום, דאנה איבגי, אביתר בנאי, דנה מודן ואחרים.

להקת המחול של יסמין גודר מגיעה לפסטיבל לערב משותף עם דיקלה במופע "אהבה מוסיקה (עכשיו)" בליווי שמונה נגנים ופרפורמריים מנגנים ורוקדים "אהבה מוסיקה" האלבום האלמותי של דקלה משנת 2000.

ההצגה "מקום לגור בו" בהובלתם של שחקנים ויוצרים של "תיאטרון עוטף הנגב" בחלקם ניצולים ומפונים, מעלים הפקה שמקורה בשבת השחורה של ה-7 באוקטובר. 

עוד ברשימת היצירות שנוצרו בהשפעת המלחמה:  "Windless", מיצב סאונד של יניב שנצר שבנה כלי נגינה שמיימים משאריות של טילים ונפלים; מחזהו של רועי יוסף ""שׁוּרָה- מלאכת זיהוי חיים" שנכתב בעקבות שירות מילואים שמשימתו זיהוי קורבנות הטבח;  הקולנוענית תושבת הדרום, הדס נוימן עם המופע "100 גברים" בו היא מסתובבת בשכונת המגורים של אביה ופוגשת 99 גברים בני דמותו של האב שנמנע ממנו להיפגש איתו, במופע המשלב תיאטרון קולנוע ופרפורמנס  ליאת דרור עם  "7 בום" יצירת המחול העוסקת בבומים המהדהדים בעוטף.

האמן הגרמני וולקר גרלינג תר במשך עשרה ימים את המדינה, פגש וצילם אנשים במצלמתו האנלוגית- ויצר את המופע "פורטרטים בתנועה" המביא את הסיפורים המרגשים אל הבמה.

הפודקסט האהוב והמצליח של "כאן" "יותר מ-שיר אחד"  חוזר גם השנה אל הבמה עם גלי עטרי, אלי לוזון, דני בסן, מאיה קוסובר וניר גורלי ועוד.

"זהו פסטיבל אינטימי שעוסק בפצע ובטראומה" אומר אייל שר מנכ"ל הפסטיבל. "ההתמודדות השנה הייתה עם עצם המילה 'פסטיבל' ועם הדיסוננס בין המילה פסטיבל לבין המציאות שלנו, כשהמלחמה בעיצומה, החטופים טרם שבו, האובדן כבד, ולפנינו אתגרי שיקום פיסי ונפשי עצומים. אנחנו מקיימים את הפסטיבל מתוך אמונה עמוקה ביכולתה של עשייה אמנותית לסייע באיחוי ובריפוי, ובתקווה לעתיד משותף" מסכם  אייל שר.

כבעבר, נוקט הפסטיבל מדיניות כרטיסים חברתית, במגמה לאפשר לכלל האוכלוסייה ליהנות ממופעיו. 

מחירי הכרטיסים נעים בין 95-145 שקלים, והטבות שונות. 

הכניסה למופעי הפסטיבל בעוטף היא בעלות של 10 שקלים.