בעולם הפזמונים העברי, השם "מתיתיהו רוזין" אנונימי כיום כמעט לחלוטין, אך בשנות ה-30 וה-40 הוא נחשב לאחד מההבטחות הגדולות של עולם התיאטרון והזמר, כוכב פזמונים ואחד מזמרי הפופ הראשונים בישראל – עד שהקריירה שלו נגדעה בצורה טרגית עם מותו הפתאומי מהתקף לב בגיל 34.

רוזין, שנולד בפולין, עלה לישראל בצורה בלתי ליגאלית בשנת 1935, החל לעבוד בסלילת כבישים ובבניין ולהנאתו החל להופיע ולשיר. לאט לאט החל לשחק גם בתיאטראות: "כל הרוחות", "המטאטא" ו"לי לה לו", נחשב לאחד מהסאטיריקנים החדים במחוזותינו ופיתח חברות אמיצה עם המשורר והפזמונאי נתן אלתרמן, שטען תמיד שהוא המבצע הטוב ביותר של שיריו.

אלתרמן ורוזין שיתפו פעולה בעשרות שירים שהיו ללהיטים הראשונים בישראל: "שיכור", "מי לימון ומר צלחת", "אני רוצה רק להציץ", "חנהל'ה התבלבלה" (שנכתב עבור רוזין), "פפטצ'ה" ועוד כשמלחינים כמו שמואל פרשקו ומשה וילנסקי רצו להפוך את רוזין לכוכב – והצליחו.

כשחקן תיאטרון הוא נחשב לאחד הכישרונות הגדולים של "לי לה לו" והיה גם לשחקן הרווחי ביותר במדינה בשנות פעילותו. עם פרוץ מלחמת העצמאות התגייס רוזין ליחידה קרבית ושירת ב"הגנה". בהמשך גם הופיע בפני החיילים ברחבי הארץ, ועם שחרורו מהצבא חזר לתיאטרון ואז הגיעה בשנת 1950 הצעה לצאת לסיבוב הופעות ראשון בארה"ב. רוזין נעתר ובסיבוב, שהוכתר כהצלחה רבה, החל לחוש רע עד כי נפטר מהתקף לב בגיל 34 בלבד, כשהוא מותיר את אשתו אלמנה ואת בנו יתום מאב. 

בפרק זה של "מילים ולחן" ניקה דודי פטימר את האבק מהתקליטים הישנים של רוזין משנות ה-40, ניגן את שיריו וסיפר את סיפורו המלא והלא ידוע של אחד הכוכבים הטרגיים ביותר של המוזיקה הישראלית.

רשימת השירים:

1. מתיתיהו רוזין – פפטצ'ה (מילים: נתן אלתרמן, לחן: שמואל פרשקו) - 1945

2. מתיתיהו רוזין – אני מפוזר (מילים: נתן אלתרמן, לחן: משה וילנסקי) - 1946

3. מתיתיהו רוזין – דווקא (מילים: נתן אלתרמן, לחן: מרדכי אולרי נוז'יק) - 1947

4. מתיתיהו רוזין – אני רוצה רק להציץ (מילים: נתן אלתרמן, לחן: משה וילנסקי) - 1945

5. מתיתיהו רוזין – מצד אחד, מצד שני (מילים ולחן: לא ידוע) - 1945

6. מתיתיהו רוזין – השיכור (מילים: נתן אלתרמן, לחן: שמואל פרשקו) - 1949