היצירה המוזיקלית "מיסה קריאולה", שנחשבת לאחת היצירות החשובות במאה ה-20 חוזרת לישראל חמש שנים אחרי הביקור האחרון, במופע ענק עם "מקהלת האיחוד" המונה 50 משתתפים, בניצוחו של רונן בורשבסקי ובניהולו המוסיקלי של פאקונדו ראמירס, בנו של אריאל ראמירס, מלחין היצירה. עוד תככב במופע מריה "לה ברוחה" סלגרו, מהכוכבות הבולטות במוזיקה הארגנטינאית בשנים האחרונות. המופעים יתקיימו ב 14.1 במשכן לאמנויות הבמה באשדוד, ב 15.1 בהיכל התרבות בתל אביב, וב 16.1 בהיכל התיאטרון בקריית מוצקין. מכירת הכרטיסים החלה.

 בהופעות בישראל ישתתפו כמה אמנים בולטים: המנהל המוזיקלי של המופע ואחד האמנים המרכזיים בו הוא פקונדו רמירז, בנו של אריאל רמירז מלחין היצירה. פקונדו, פסנתרן, מלחין, במאי ושחקן נחשב לאחד האמנים המוערכים בתחומו. הוא שיתף פעולה בין היתר עם מרסדס סוסה, סוזנה רינאלדי, נגן הקלרינט גיורא פיידמן ועוד רבים, והוא מופיע בהיכלים הגדולים בעולם. לאורך הקריירה זכה באותות ופרסים רבים ואף היה מועמד לגראמי הלטיני.

מריה "לה ברוחה" סלגרו היא זמרת פולק ארגנטינאית שנחשבת לאחת הכוכבות הגדולות במדינתה. היא זכתה בפרס זמרת הפולקולור של העשור, וכן זכתה בפרסים נוספים על אלבומה "צפון" וכן הופיעה לצד פקונדו רמירז בסדרת הקונצרטים Mujeres Argentinas.

עוד יככבו על הבמה – סולן הצ'רנגו רודולפו רואיז, שנחשב לגדול בתחומו כיום, הגיטריסט לאונרדו אנדרסן, הבסיסט לוקאס רוסנווסר, הפרקשניסט יוליסס לסקאנו, האקורדיוניסט פדריקו מויה ועוד.

אודות היצירה מיסה קראיולה: היצירה המוזיקלית  מיסה קריאולה נכתבה בשנות ה-60 על ידי המלחין הארגנטינאי אריאל ראמירס, ובנויה כמיסה מסורתית. היצירה נכתבה בשפה הספרדית ובשילוב מוטיבים וסגנונות מוסיקליים עם השפעות מעולם המחול והמוזיקה הדרום-אמריקאית העממית ומאז זכתה לביצועים רבים בכל רחבי העולם. 

היצירה נכתבה למקהלה ומבוצעת על ידי מקהלה, טנור וכלים אותנטיים דרום-אמריקאיים. היא משלבת מקצבים עממיים עם אלמנטים של ליטורגיקה עתיקה. מיסה קריאולה שואבת את עוצמתה מההיצמדות למקורות המוסיקליים בשפה הספרדית בשילוב הפולחנים שהשתמרו ברחבי ארגנטינה.

היצירה הוקלטה בגרסה המקורית בביצוע מקהלת  ה-Basílica del Socorro ורביעיית הגברים לוס פרונטריסוס ויצאה לאור על גבי תקליט.  ב- 1965 הושמעה מיסה קריאולה בהופעה פומבית ראשונה בתיאטרון קולון (Teatro Colón)  בבואנוס איירס. ב-1967 הופיעו ראמירס ולהקתו לראשונה באירופה, ומשנות ה-70 צברה היצירה פופולריות עצומה, שהביאה להקלטות וביצועים של אמנים רבים מכל העולם. בין האמנים שהשתתפו בביצוע קטעי הסולו: זמר הטנור חוסה קאררס, הזמר היווני יורגוס  דאלארס והזמרת מרסדס סוסה. 

היצירה נחשבת כאחת המיסות הראשונות שהתפרסמו בשפה מודרנית והיא צברה את הפופולאריות שלה בשלב מאוחר יחסית. מהגרסה הראשונה של המיסה נמכרו במשך 5 שנים רק 5,000 עותקים רק לאחר שהפכה למבוקשת שב ראמירס לאותו אולפן הקלטות והקליט אותה מחדש בגרסה שהפכה אותה לפופולרית בכל רחבי העולם. עד היום נמכרו למעלה מ-30 מיליון עותקים של היצירה בביצועיה השונים.