הופעה, שירה ותנועה - יש! אך האם יש לנועה קירל יש חותם היסטורי ומסחרי? לקראת השבוע החגיגי של האירוויזיון, ביקשנו מהאנשים שעוסקים בתחרות האירופית ומכירים כל פרט כבר לא מעט שנים, לנבא את הסיכויים שלנו. 

"יהיה לה קשה לבלוט בגמר": זו הבעיה הגדולה של נועה קירל באירוויזיון

"המנצחת שלי": כך הגיבה אירופה לחשיפת הביצוע של נועה קירל באירוויזיון

נראה כי כל המומחים ששאלנו מחזיקים בדעה אופטימית לגבי המקום אליו תגיע קירל, וממקמים אותנו בעשירייה ואפילו החמישיה הראשונה, אך גם מצביעים על התחרות הקשה במיוחד השנה, מהמדינות שעשויות לעקוף אותנו בסיבוב.

יש לך הרבה זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

נועה קירל וצוות האירוויזיון בדרך לליברפול

מורן טרנטו-מלר, כתבת האירוויזיון של מעריב, אומרת: "אני מאמינה בנועה ובצוות שלה ובעיקר בדורון מדלי שמכיר ואוהב ונושם אירוויזיון שידעו איך להוציא מהשלוש דקות שיש להם את הטוב ביותר. נראה מהמעט ששוחרר עד כה מהחזרות שאכן ההופעה מהפנטת ולתחושתי נועה מגיעה לטופ 5 ולגמרי מגיעה לה מקום ראשון".

דניאל דונקלמן, מומחה ופרשן אירוויזיון, טען: "מסתמן שלמרות החששות או הסקפטיות שהיו בבועה האירוויזיונית לאורך העונה, נועה שוב מוכיחה שהיא לא פחות מ-A-List שפורחת כשהיא מקבלת אתגר. המעט שראינו מהחזרות מוכיחות את מה שידענו בארץ - נועה היא חיית במה שבנויה לבמות כאלה. לא בכדי חיכינו שבחירת האמן תשוב לידיים של 'כאן', כי ידענו שהיא הראשונה בתור מבחינתנו. מהמעט ששמענו ווקאלית ממנה, זה גם נשמע בעל פוטנציאל, ולא רק נראה".
 
"בשנה עם תותחים כבדים כמו שוודיה ופינלנד, ואולי עוד הפתעות אחרות, מקום בטופ 10 יהיה ריאלי. ויאללה נכוון גבוה מזה - וגם אם לא ננצח, לפחות ניגע בכוכבים. אנחנו יכולים להיות סופר גאים בנועה וכל הצוות שמאחוריה שעושים עבודה סופר קשה, ומייצגים אותנו כל כך בגאווה".

להקת היורופאלש, אנסמבל המחווה והפארודיה של שירי האירוויזיון מכל הזמנים: "הבחירה בנועה קירל, מלכת הפופ הישראלית, לייצג את ישראל באירוויזיון נכונה וחשובה. קירל חיית במה, פרפורמרית  כריזמטית, עוברת מסך מצוין - היא כל החבילה כולה! עצם העובדה שישראל שולחת זמרת פופולרית עם קבלות גורמת לקהל האירוויזיון להתייחס אליה ברצינות. השיר נתפר למידותיה כך שתוכל להציג את כל הכישורים שלה ולהמם את אירופה".
 
"סביב נועה צוות מקצועי שחושב על כל פרט: החל מלבוש, פיתוח קול להופעה בלייב, מימיקות אל מול מצלמה וכמובן כוראוגרפיה", מוסיפים חברי האנסמבל. "השיר קליט, המקצבים משתנים וזה הופך את השיר למעניין, תנועה אופיינית שמראש הופצה בטיקטוק כך שכולם יוכלו להתחבר וכן סיומת השיר בה כל הקהל יכול לצרוח עם נועה 'יו-ני-קורן'. ברור לנו שנועה תצליח להעפיל לגמר האירוויזיון ולהתברג בעשירייה הראשונה. ולאחר שאירופה תתאהב בנועה תוך הצפייה בשיר אפילו יעלה הסיכוי לטופ 5".

גיא שחר, מנהל קבוצת אירוויזיון IL בפייסבוק, המונה כ-8500 חובבי אירוויזיון, אומר: "החזרה של נועה עברה נהדר כמו שבוודאי כולם ראו. יש לה פרופ מגניב, זה יראה טוב ונועה היא מקצוענית שתעשה את העבודה. אבל השאלה הגדולה באירוויזיון היא מהו הנעלם שהופך שיר ממתמודד מהשורה לשיר שזוכה ומשאיר חותם היסטורי ומסחרי - וזו שאלה שאין עליה תשובה ברורה".
 
"כדי לזכות בתחרות כל מיני דברים צריכים להתחבר: סדר הביצוע של השיר, כמה הוא בולט מול שירים שהופיעו לפניו ואחריו, כמה השיר זכיר ובולט, האם הוא מייצר קונצנזוס אצל השופטים וגם אצל הקהל בבית, ועוד", מוסיף שחר. "שיר זוכה לעתים רבות - אבל לא תמיד - מייצר הפרעה כלשהי שהופכת אותו לזכיר. משהו שמושך תשומת לב מיוחדת, משהו שגורם לך לעצור ולהתמקד במה שאתה רואה. מעין אקס פקטור שכזה, והשנה לישראל יש תחרות לא פשוטה מהכיוון הזה".
 
"אני בטוח שנועה קירל תעשה את המיטב אבל לא הכל תלוי בה", מסכם שחר. "מה שכן תלוי בה - אפשר להיות רגועים. באופן אישי אני לא בטוח שהשיר שלנו ינצח כי התחרות לא פשוטה ויש ארבעה חמישה שירים בולטים (כולל שלנו).  לפעמים, אגב, זה לא משנה. בשנה שעברה למשל, snap של רוזה לין הפך ללהיט ענקי בכל רחבי העולם ובאירוויזיון הוא לא הצליח. אני בטוח שרוזה לין לא מצטערת על כך".