YouTube מסכמת שנה עם דירוג הסרטונים והקליפים הטרנדיים ביותר בישראל ב-2022. הדירוג כולל את המוזיקה, היוצרים והתוכניות שליוו אותנו בשנה הלועזית החולפת.
המנצחים הגדולים של השנה במוזיקה הם שחר סאול, אגם בוחבוט ונורוז עם "דובשנייה", שיר השנה ב- YouTube. בסה"כ התברגו לרשימת עשרת הקליפים הגדולים של 2022 ארבעה שיתופי פעולה מוזיקליים. השנה, נשים זכו לשישה מקומות בעשירייה הראשונה - הישג חסר תקדים מאז החלה YouTube לפרסם את סיכומי השנה שלה. זו גם השנה השניה ברציפות שבה זמרת תופסת את המקום הראשון ברשימה, לאחר שבשנה שעברה הייתה זו עדן בן זקן עם השיר "מועבט", שחברה לדיג'יי איתי גלו.
אנה זק במקום השני עם "מי זאת"; שירז אברהם ובנאל בן ציון עם "חסרה לי ברמות" שאמנם לא הגיע לפלייליסט של מרבית תחנות הרדיו, אך כבש את המקום הרביעי ברשימת YouTube ו"פעמון" של נועה קירל ואיתי גאלו שסוגר את החמישייה הראשונה. נועה קירל כבשה מקום נוסף בעשירייה הראשונה, כאשר השיר "פנתרה" מתברג במקום השמיני. אישה נוספת ברשימת עשרת הגדולים היא נונו, ששיתוף הפעולה של עם שגיא קריב, Cute Boy, מתברג במקום השישי.
בראש רשימת הסרטונים הטרנדיים ביותר השנה הפרק הראשון בעונה הרביעית של פאודה (yes). הפקות מקור נוספות שהתברגו השנה ברשימה הן פרק הבכורה של "משפחת שדה" (Hot) במקום החמישי והפרק הראשון של "שעת אפס" (כאן 11) במקום השמיני.
במקום השני ברשימת הסרטונים התברג שיר האליפות של פלד למכבי חיפה, אלופת המדינה 2021/22. גם במקום השלישי התברג סרטון מוזיקלי מעולמות הספורט: מופע המחצית של גמר הסופרבול בכיכובם של ד"ר דרה, סנופ דוג, אמינם, מרי ג'יי בלייג', קנדריק לאמאר ו-50 סנט בערוץ ליגת הפוטבול האמריקאית.
אנה זק, שכבשה את המקום השני ברשימת המוזיקה, מככבת באופן עקיף גם ברשימת הסרטונים, עם שני דיבובי מחווה מצחיקים שהוקדשו לה ע"י ערוץ מדובבים (מקום רביעי) ואמיר חכים (מקום שישי).
עוד ברשימה: סרטון ההכרזה על ההיריון של אישתו של היוטיובר קווין רובין, שגם כיכב ברשימת הסרטונים בשנה שעברה עם סרטון הצעת הנישואין שלו, במקום השביעי. את הרשימה חותמים שני סרטונים מז'אנר "מה עשיתי ב- 24 שעות" של יוטיוברים מצליחים: "אוכלים רק קינוחי פיסטוק במשך יום שלם" של Inde Game ו- "קניתי להומלס כל מה שהוא רוצה במשך 24 שעות" של Festivy.
YouTube דיווחה שתכני Shorts נצפים ע״י למעלה מ-1.5 מיליארד משתמשים רשומים מידי חודש, עם 30 מיליארד צפיות מידי יום בממוצע. החברה גם הכריזה ששילמה למעלה מ-50 מיליארד דולר ליוצרים, אמנים וחברות מדיה בשלוש השנים שקדמו ליוני 2022. יותר משני מיליון אנשים משתתפים בתכנית השותפים של YouTube ברחבי העולם. ל-YouTube Premium ו-YouTube Music יותר מ-80 מיליון משתמשים, מרחבי העולם.