בתום חודשים ארוכים של ציפייה, בשבוע שעבר נחשף במשדר מיוחד בכאן 11 השיר "יוניקורן", עמו תופיע נועה קירל כנציגת ישראל באירוויזיון 2023, שייערך במאי הקרוב בליברפול, בריטניה. את השיר כתבו והלחינו דורון מדלי, מאי ספדיה, ינון יהל ונועה קירל עצמה. בשיחה עם איריס קול ב-103FM חשף מדלי את תהליך העבודה.

אם קוראים לשיר "יוניקורן", אז למה נועה קירל נראית כמו קנטאור?
"לנועה קירל נפתחו העיניים": אחד מיוצרי "יוניקורן" חושף את מאחורי הקלעים

"בסוף, עם כל הכבוד לתחרות, מה אדם ששר שירים או שכותב שירים, רוצה שיקרה לו, זה שאנשים יאמצו את זה לזמזום שלהם ולפסקול שלהם", סיפר מדלי.

 

"כל דבר שקשור לאמנות, רוצים שידברו עליך ושיתווכחו עליך", הוסיף היוצר. "אם אנחנו חושבים על זה, מאז שהוא יצא הוא כבר מעורר כל כך הרבה. תראי את כמות הסרטונים מאירופה של אנשים".

תאר לי קצת את האנשים?
"הם מתעלפים ממה שהם רואים. זאת אומרת, הקליפ נפתח בתזמורת הפוכה ובנועה הפוכה על התקרה, זאת אומרת, הם אומרים 'מה הולך פה?' קודם כל משכנו את תשומת ליבם, והם לא יודעים מה מחכה להם בסוף. הם פשוט נשארים פעורי פה. הם לא יודעים מה קרה להם ואז זה מחייב אותם או לצחוק או להתרגש נורא, אבל זה בעיקר מחייב אותם לראות עוד פעם".

אתה שמרת על שתיקה עיקשת בשנתיים האחרונות, ואז אתה מקבל את ההצעה הזו. כמה אתה מתלבט?
"אני משתדל להתלבט מאוד מהר, מכיוון שסביר להניח שכששאלה פוגשת אותי, אני כבר חשבתי עליה פעם. עברו חמש שנים מאז הזכייה, ושנתיים אחרי הזכייה גם כתבתי עם עידן רייכל וינון יהל את 'פקר ליבי' לעדן אלנה, ואז התבטל האירוויזיון וככה התחילה הקורונה בעצם. אז כבר שאלתי את עצמי האם לחזור או לא".

"ברגע שזו הופכת להיות התלבטות שכלית מדי, אני צריך להעיף את זה הצידה ולהתעסק במשחק - 'האם בא לי להיכנס לחדר וליצור עם חברים שיר, ולקחת עליו אחריות', כי יש לי הרבה אחריות על הכתפיים, והתשובה היא כן", שיתף.

"אני ונועה עבדנו המון שנים ביחד ואנחנו כל כך אוהבים זו את זה, אז כשהיא ציצלה קודם אמרתי לה 'באהבה, שאני אבוא כמנהל אמנותי' שמסביר על מה זה אירוויזיון וכמה הוא השתנה. זו באמת חיה נושמת ומשתנה, במיוחד השנה, היא משנה ממש את פניה מקצה לקצה, ואז התגלגלתי למצב שאנחנו כותבים את השיר ביחד עם מאי ספדיה וינון יהל. ברגע שיוצאת תוצאה כמו השיר הזה, את אומרת, 'סבבה, באהבה גדולה. בטח שאני אעשה את זה'".

איך יכולתם לנטרל את המתח סביב נועה? זה בכלל נכנס דרך הדלת או שזה לא הורגש?
"הוא קיים בדלת. הוא חייב להיכנס, אבל הוא גם חייב להיות מדובר בקול רם ולצאת מהחדר. המזל שהיו לה המון חודשים להתכונן, כי הודיעו עליה איזה שמונה חודשים לפני האירוע, אז היה לה הרבה זמן לעבור את ההתלבטות הזאת, אבל מהרגע שאתה מקבל החלטה, כדאי מאוד שתעמוד מאחוריה. אם ההתלבטות דופקת בדלת כל יום זה על הפנים, זה ממש ממש אסור, בכל דבר בחיים. צריך להיות כל כך חזקים בלהאמין במה שאתה עושה".

אחרי שהדבר הזה יוצא, נכנסים ובודקים כמה צפיות? ספר לי על ליל החשיפה?
"כמעט ולא היה לילה. אלה היו כמה ימים של המון התייחסות לתקשורת. זה מלסיים שידור בירושלים בחצות ובשש בבוקר כבר לקום לתוכניות בוקר, ובדרך גם באמת לבדוק את כל ההודעות, כי כמות ההודעות שקיבלתי אתמול הייתה זהה להתרגשות של אירוויזיון בשידור חי".

"זה דבר מדהים. זה מאוד מאוד ריגש אותי כי זה מראה לי כמה אנשים צריכים את זה, כמה חסר פה איזה אור מאוד גדול שיידלק. אבל אני לא באובססיה של להסתכל כל רגע מה קורה, כי אני באמת יודע שלוקח זמן", הוסיף.

אתה מאמין שאנחנו יכולים לזכות שוב?
"בוודאי. אנחנו הולכים כולנו במטרה לזכות. מראש הלכנו לפרויקט הזה כדי ללכת לזכייה ואנחנו לא עושים טובה לאף אחד".