איך יודעים שהאירוויזיון מתקרב? בעזרת ה-Israel Calling כמובן! זה כבר כמה שנים שנערך במהלך חודשי מרץ-אפריל, סיבוב הופעות יחצ"ני של אומני האירוויזיון ברחבי אירופה, בינהם גם בישראל, שהחלה את ארועי האיזראל קולינג אתמול אחר הצהריים עם נחיתת 18 משלחות המשתתפות באירוויזיון השנה. לאחר הנחיתה וכמה שעות מנוחה והתארגנות, נערך ארוע הפתיחה וקבלת הפנים במלון דן פנורמה. בזו אחר זו נכנסה כל משלחת לצלילי השיר איתה היא משתתפת, כאשר האחרונה להכנס היתה כמובן הנציגה הישראלית, נועה קירל, שהגיעה לזמן קצר במיוחד, לאור טיסה שהיתה צריכה להספיק אליה בלילה. אף על פי כן היא עלתה לבמה לומר שלום ולברך את האורחים, הצטלמה מעט ואף קיבלה ברכה משר התרבות מיקי זוהר שהגיע לארוע גם הוא. 

שאר המשלחות נשארו לכל אורך האירוע ושיתפו אותנו בחוויות שלהם עד כה וכן מה הם שמעו וידעו על ישראל לפני שהגיעו אליה. כך למשל ריילי, נציג דנמרק, סיפר שהוא חתום באותו לייבל שבו חתומה קירל ולכן ידע מהמנהלים שלו שמגיעים לכאן הרבה, שכדאי לבקר בישראל, שהיא יפה מאוד ומהנה. את נועה הוא פגש שעה לפני הראיון שלנו והחמיא על כמה שהיא יפה ומוכשרת. פאשה, נציג מולדובה, שכבר ייצג אותה בשנת 2012, לא רק שהיה בעבר בישראל, יש לו כאן חברים שהוא ממש מקווה שיהיה לו זמן לבקר.

ללהקה מסן מרינו זו הפעם הראשונה בישראל והם נהנים מאוד ממזג האוויר שמזכיר להם את הבית ובניגוד לשאר המשתתפים שלא ממש שמעו על המצב הפוליטי בישראל, הם מודעים למצב בחודשים האחרונים שקורה במדינה אבל חושבים ומקווים שזה לא ישפיע על המיקום של ישראל בתחרות, מבחינתם פוליטיקה צריכה להשאר מחוץ לתחרות. כך חושבת גם הלהקה הלטבית שאף נתקלה בציוץ הקורא להם שלא להגיע לישראל, אבל הם לא התייחסו כיוון שמבחינתם הארוע סובב סביב מוזיקה ואומנות.

ואם כבר עניינים פוליטיים, הצמד האוקראיני הצליח להגיע לאירוע למרות המלחמה באוקראינה, ותיאר לנו שהמלחמה נמשכת ואין להם בררה אלא להפיק מוזיקה, לבצע חזרות ואף להופיע במקלטים תחת הפצצות. הם בטוחים שהם ינצחו במלחמה, בתחרות חשוב להם לנצח אבל יותר מכך לייצג בכבוד ולהעביר את המסר של אחדות ושלום לעולם. 

הערב כולם יופיעו בארוע הרשמי שיתקיים בהאנגר 11, ולצידם יופיעו גם אגדות אירוויזיון כמו אן מארי דוד שניצחה בשנת 1973 ומר אירוויזיון, ג'וני לוגן האירי, הזמר היחיד שניצח בשני אירוויזיונים כזמר מבצע בשנים 1980 ו-1987.

באופן חריג, דווקא קירל, הנציגה הישראלית, לא תעלה על הבמה בשל טיסה שתוכננה מראש לארצות הברית ומאחר והיא לא משתתפת באף ארוע יחצ"ני עד לתחרות עצמה, ולכן לא נזכה לשמוע אותה מבצעת את השיר בלייב עד תחילת החזרות.