תערוכת הפופ-אפ החדשה של האוצרת יערה זקס במלון אימפריאל תל אביב תיפתח לקהל הרחב ביום ראשון 3 בספטמבר 2023 והיא מזמינה אתכם לחוויה יוצאת דופן. זו התערוכה השנייה הנערכת במבנה המלון, לאור ההצלחה של התערוכה הראשונה שנערכה בינואר, אליה הגיעו מעל ל-110,000 מבקרים, ובהמשך לסדרת תערוכות הפופ-אפ מוזיאון שנערכו בבניינים שונים ברחבי תל אביב וכבשו את הקהל.
התערוכה החדשה הזמינה אמנים לדמיין ולחקור את UTOPIA הפרטית שלהם - איך יראה העולם האידיאלי שלהם וכיצד הם מדמיינים עתיד מושלם באמצעות האמנות שלהם. עשרות אמנים השתלטו על 38 חדרי המלון והחללים השונים והפכו אותם לעולם העתידי המדומיין שלהם - עולם חדש, סוחף, מלא קסם ואמנות. המבקרים יוכלו לשוטט בין העולמות האוטופיים בחדרי במלון ולחוות חוויה יוצאת דופן ומלאת השראה.
בתערוכה לוקחים חלק כ-58 אמנים ומעצבים צעירים ובועטים מתחומי הויז'ואל ארט, סאונד, ארט דיירקטורים, גרפיטי, סטריט ארט, וידאו ארט, אנימציה ,תפאורה ומיצבים. בכל אחד מהחדרים יתגלה למבקרים עולם אוטופי חדש, צבעוני ומרגש שנוצר על ידי האמנים המציגים. חבל שאי אפשר גם לישון כאן.
לישון בתוך יצירת אומנות
עוד מלון שמתהדר ביצירות אומנות, בתערוכת קבע, הוא המלון החדש של רשת סלינה, ברחוב פרישמן-פינת הירקון בתל אביב. המבנה המיתולוגי ששימש בעבר כקולנוע פריז, עוצב מחדש, ומוצגות בו עשרות יצירות אומנות של 15 שמות גדולים בסצנה האורבנית. חלק מהיצירות מוצגות בחדרים, ורובן מפוזרות ברחבי הלובי, חדרי המדרגות והחללים השונים במלון, בצורה כזו שלא ניתן לעשות בו צעד מבלי להיתקל ביותר מאלמנט אומנותי אחד.
כל האמנים והיצירות נבחרו בפינצטה על-ידי אוצר האמנות משה יאמו המוכר בכינויו 'יאמו', שהוא עצמו נחשב כוכב עולה בתחומו ובעל רזומה עשיר בפרויקטים ושיתופי פעולה בולטים מהשנים האחרונות. היכולת שלו לזהות את האמנים הבולטים והמוכשרים הפועלים קיום ולהנחות אותם תחת ויז'ן אמביציוזי אחד, עזרה להפוך את המלון החדש בפינת פרישמן הירקון להיות פנינה עיצובית בלב תל אביב.
יאמו בוגר תואר ראשון באמנות מהאקדמיה בצלאל וסטודנט לתואר השני באוצרות ותיאוריה, גם באקדמיה בצלאל, הביא עמו בשנים האחרונות משב רוח מרענן לזירת האמנות המקומית. זאת גם הודות לרקע שלו כמפיק מסיבות בחיי הלילה, מה שהתבטא במופעי אומנות 'חצופים' ונועזים שהצליחו לייצר הד בזירת האמנות המקומית.
"כשנכנסתי לעבוד עם סלינה כאוצר אמנות שלהם נתקלתי לראשונה בשימוש של אמנות כחלק מעיצוב פנים" אומר יאמו. "האמנות כאן פוגשת קהל שהוא לא בהכרח הצרכן הקלאסי של אמנות, אלא קהל שבא לחוות חוויה של נופש. תפקידה של האמנות להעצים את המהות של המקום ואת החוויה הכוללת אותה אנחנו רוצים שהמבקר יחווה. מבחינתי הפעולה הזו של להנגיש אותה לקהל שהוא לא צרכן אמנות ביום יום היא מבורכת ומרגשת"