מפעל הפיס הכריז על הזוכים בפרס מפעל הפיס לאמנויות ולמדעים ע"ש לנדאו לשנת 2024, ומכריז על הזוכה בפרס חדש על עשייה ותרומה משמעותית וראויה לשבח בתחום טיפול והתמודדות עם טראומה בקהילה על רקע המלחמה. שווי סך כל הפרסים: 1,350,000 ש"ח.

פרס לנדאו של מפעל הפיס ניתן כאות הוקרה והערכה לאנשי תרבות, למדענים ולאנשי אקדמיה על מצוינותם, תרומתם והשפעתם על המחקר, המדע, האמנות וחיי התרבות בישראל.

בפרס טיפול והתמודדות עם טראומה בקהילה על רקע המלחמה ע"ש לנדאו, לשנת 2024 זכתה פרופ' רננה פרס, מהאונ' העברית בירושלים. השנה, לראשונה, בצל המלחמה ואירועי השבעה באוקטובר, מעניק מפעל הפיס פרס חדש על עשייה ותרומה משמעותית וראויה לשבח בתחום טיפול והתמודדות עם טראומה בקהילה על רקע המלחמה.

פרופ' רננה פרס, יוזמת ומנהלת של פרויקט HUBS-Aid לשיקום עסקים שנפגעו במלחמה. המיזם מעניק טיפול מקיף לעסקים קטנים ובינוניים שחוו נזקים לרכוש ולנפש, פינוי, נטישת לקוחות, ומצוקה כלכלית ונפשית.

פרופ' רננה פרס (צילום: מיכל רביבו)
פרופ' רננה פרס (צילום: מיכל רביבו)

בתחום המדעים זכו בפרסים:

  • הזוכה בתחום מדע והנדסה של חומרים: פרופ' שלמה מגדסי, האונ' העברית ירושלים.
  • הזוכה בתחום ביו טכנולוגיה: פרופ' עודד שוסיוב, האונ' העברית ירושלים.
  • הזוכה בתחום היסטוריה של עם ישראל: פרופ' דניאל שוורץ, האונ' העברית ירושלים.
  • הזוכה בתחום חקר התרבות: פרופ' נורית גרץ.

פרופ' נורית גרץ (צילום: יח''צ)
פרופ' נורית גרץ (צילום: יח''צ)

בתחום האמנויות זכו בפרסים:

  • הזוכה בפרס בתחום שירה: שמעון אדף
  • זוכה בפרס בתחום מוזיקה ישראלית: קובי אוז
  • זוכה בפרס בתחום עריכת קולנוע: ז'ואל אלכסיס
  • זוכה בפרס בתחום אוצרות: דרורית גור אריה

כל אחד מהזוכים יקבל ממפעל הפיס פרס על סך 150 אלף ₪.

השנה הצטרפו תשעה זוכים וזוכות מאושרים אל עשרות הזוכים בפרס מפעל הפיס לאמנויות ולמדעים ע"ש לנדאו היוקרתי שמוענק מדי שנה, כחלק מפעילותו של מפעל הפיס לקידום התרבות, האמנות, המחקר והמדע בישראל. הפרס, המוענק זו השנה ה-24, נחשב לאחד הפרסים היוקרתיים בישראל והוא ניתן על שמו של מיכאל לנדאו, שמונה לראש מפעל הפיס בשנת 1951.

יו"ר מפעל הפיס, רו"ח אביגדור יצחקי, אמר היום: "פרס מפעל הפיס לאמנויות ולמדעים ע"ש לנדאו, הפך ברבות השנים לאחד הפרסים החשובים והיוקרתיים ביותר בתחומי המדע, המחקר, התרבות והאמנות. השנה, החלטנו להעניק פרס חדש הקשור לעשייה ולתרומה בצל האסון הנורא שפקד את ישראל בשבעה באוקטובר והמלחמה שהגיעה בעקבותיו ומתנהלת במספר חזיתות במקביל, מתוך הבנה שמרבית האוכלוסייה בישראל נחשפה לאירועים אינטנסיביים ומשני חיים באופן ישיר או עקיף. לאור זאת, מפעל הפיס יעניק השנה לראשונה פרס בתחום טיפול בטראומה בקהילה על רקע המלחמה, נושא בעל חשיבות עצומה ובעל השפעה מכרעת על חוסננו הנפשי. מטרתו של הפרס היא להכיר ולהוקיר את העשייה החשובה והבלתי פוסקת של פורצי הדרך בתחומים שהשפעתם על חיינו כל כך משמעותית".