1. משכית 70/30/10. תערוכה חדשה מוז"א  

משכית 70/30/10 תערוכה חדשה במוז"א, מוזיאון ארץ ישראל תל אביב שתיפתח ב-29.7, מספרת את סיפורו של מותג האופנה האיקוני שהפך לסמל בתרבות הישראלית. התערוכה מציגה את התפתחותה של משכית לאורך 70 שנה: מראשיתה כחברה ממשלתית לטיפוח תעסוקת בית בקרב עולים חדשים; צמיחתה לרשת חנויות ברחבי הארץ; סגירתה ב־1994 ותחייתה כמותג אופנה בבעלות פרטית ב־2014. 

התערוכה מדגישה את תרומתה המשמעותית של משכית לעיצוב הזהות הישראלית ולפיתוח מה שהפך להיות מוכר כ"אופנה ישראלית מקורית". באמצעות תצוגה ייחודית המשלבת פריטים היסטוריים לצד עיצובים עכשוויים.

התערוכה מאורגנת בשבעה פרקים נושאיים מרתקים: מארג, מסורת, אדמה, מדבר, צבע, לבנה וכוכב. כל פרק מציג היבט ייחודי של הסגנון והאסתטיקה שהפכו את משכית למותג משפיע ואהוב. 

התערוכה מציגה את עבודותיהן של המייסדת רות דיין והמעצבות פיני לייטרסדורף ונאורה ורשבסקי (אופנה וטקסטיל בהתאמה), שתרמו לעיצוב ה"מלתחה המשכיתית". דגש מיוחד מושם על הרלוונטיות העכשווית של משכית, בהובלתה של המעצבת שרון טל – עיצובים היסטוריים מוצגים לצד יצירות עכשוויות, ומדגימים כיצד הסגנון הייחודי של המותג עומד במבחן הזמן  ומשפיע על האופנה הישראלית גם כיום. 

התערוכה מלווה בשימוש בטכנולוגיית מציאות רבודה שפיתחה חברת Mix d Place באמצעותה מדריכה וירטואלית מלווה את המבקרים. את הפרוייקט מוביל היזם אלון מלכנר ייזם.

אוצר: שחר אטואן

פתיחה: 29.7.2024

נעילה: 14.12.2024

רות דיין ומלכת היופי שרה טל בחנות משכית, 14.6.1956 (צילום: הנס פין)
רות דיין ומלכת היופי שרה טל בחנות משכית, 14.6.1956 (צילום: הנס פין)

2. "מיתה טובה". הצגה חדשה בחאן הירושלמי 

בימים אלה עולה בתיאטרון החאן הירושלמי הצגה חדשה "מיתה טובה" בבימויו של אודי בן משה. ההצגה מבוססת על סרטם המצליח של טל גרניט ושרון מימון.

העלילה מתמקדת בחבורת דיירים בדיור המוגן "נווה הרים" שנקלעת לבעיה. חברם הטוב מאובחן כחולה סופני ומבקש מהם לעזור לו לסיים את חייו ללא סבל.

בגיוס כל המוחות החריפים שסביבם הם מצליחים לבנות מכונה להמתת חסד עצמית, ומגשימים את משאלתו. אך העסק משתבש כאשר עוד ועוד קשישים שומעים על המכונה המדוברת, ובאים לבקש גם לעצמם "מיתה טובה". קומדיה עצובה על חברות ופרידה ועל הקו הדק המפריד בין מוסר לאהבה. 

הצגות קרובות

27.7 | 30.7 | 31.7 | 1.8 | 

3. קולבן דנאס. DUO מופע בכורה לשתי יצירות מחול

המופע החדש של להקת קולבן דאנס DUO מציג שתי יצירות מחול של שניים מבכירי הכוריאוגרפים, פרופ' אמיר קולבן מנהלה האמנותי של קולבן דאנס ושל נועה צוק, כוריאוגרפית ורקדנית שלראשונה יוצרת עבור להקת "קולבן דאנס".

היצירות מזמינות את הצופים לתהות על המציאות המורכבת  בחודשים האחרונים, על תופעות של יהירות ועיוורון, ועל הקשר בין ראייה לתפיסת עולם. 

"אדי", היצירה החדשה של אמיר קולבן, פותחת מרחב להתבוננות עמוקה על נושאים של יהירות ועיוורון. ביצירתה של נועה צוק "ליהוק", יש מנעד של דלילות ועומס, חיבורים אנושיים הקצובים במסגרות זמן משתנות,  תשוקה, פנטזיה, רוך ועוד. את המוסיקה ליצירה חיבר אוהד פישוף. 

מופעים קרובים:

טרום בכורה קיבוץ הזורע - 4 ביולי 

ירושלים - היכל התרבות בית העם ירושלים - 9 ביולי

תל אביב - מרכז סוזן דלל - 24-26 ביולי 

חיפה - תיאטרון חיפה  - 29 ביולי 

באר שבע - המשכן לאמנויות הבמה ב"ש - 31 ביולי

קולבן דאנס (צילום: ידין מילר)
קולבן דאנס (צילום: ידין מילר)

4. עין הלילה הליכה בגן שבילים. מרכז ענאנה, עין יעל

עין הלילה מזמין להליכה לילית ב״גן השבילים״ שברחבי האתר הארכיאולוגי עין יעל, בערב מסתורי של סוף הקיץ, בין שבילי אבן, מאות עצים, בריכות, תעלות מים, שרידי אתר ארכיאולוגי קדום ומופעי אמנות.

במסגרת האירוע ייחשף לראשונה  ״ענאנה גן שבילים״ - גן ייחודי בפאתי האתר ובו ארבע עבודות קבע חדשות הפועלות בחשכה ומשלבות סאונד, אור ותנועה. העבודות שנוצרו במסגרת חממת אמנים של ענאנה, ביוזמת מועצת הפיס לתרבות ולאמנות יצטרפו ל-3 עבודות קבע קודמות המוצבות בפסיפס ההיסטורי ובבריכת המעיין שבאתר.

הקהל מוזמן לצאת למסע עצמאי ברחבי האתר הארכיאולוגי העצום, מסע על שביל מרכזי מואר אחד, שההליכה לאורכו מובילה למקבץ התרחשויות אמנות מסתוריות מתוך החשכה. האירוע יתקיים בשני ערבים 24-25 ביולי.  

אוצרים: יהודית שלוסברג יוגב, יצחק מזרחי

עין הלילה (צילום: גיתאי סילבר)
עין הלילה (צילום: גיתאי סילבר)

5. מוזיאון הספורט היהודי. סיור והרצאה לקראת אולימפיאדת פריז

רגע לפני טקס הפתיחה של  האולימפיאדה בפריז, מוזיאון הספורט היהודי העולמי בכפר המכביה  יקיים ביום שישי 26.7  סיור והרצאה של העיתונאי עדי רובינשטיין.

בהרצאתו רובינשטיין יחזור בזמן אל הרגעים ההיסטוריים של משלחות ישראל במשחקים האולימפיים, ידבר על ההישגים וגם על הסיפורים שאיש לא יכול היה לדמיין שהם קשורים לתחרות הספורט הגדולה בתבל. 

בסיור בין מוצגי המוזיאון ניתן לראות את הגלשן עמו זכה גל פרידמן במדליית הזהב באולימפיאדת אתונה 2004; חליפת הג'ודו עמה זכתה יעל ארד במדליית כסף באולימפיאדת ברצלונה 1992; בגד הגוף של לינוי אשרם מאולימפיאדת טוקיו 2020; ועוד. 

יום שישי 26.7 | 10:00 | 

מוזיאון הספורט היהודי (צילום: רפי דלויה)
מוזיאון הספורט היהודי (צילום: רפי דלויה)