מוריס כהן הוא אחד השחקנים העסוקים בארץ, כשבימים אלה מככב בסדרת המתח החדשה של כאן 11 ״האיש שרצה לדעת הכל״ – שכתבתי עליה ביקורת ומאז אני צופה אדוקה – שתי סדרות חדשות שעתידות לעלות ב-yes, בעונה החדשה של ״בלקספייס״ שעתידה לעלות מחר ועוד. בראיון מיוחד למעריב סיפר על הניסיון לשלב בין העבודה לחייו האישיים, על התחושה ליצור בזמן מלחמה ועל האופן בו הוא וזוגתו השחקנית רותם זיסמן-כהן ניסו להימנע מחשיפה לתכנים קשים.

״העונה הזו אני משתתף בשתי סדרות ביס. ׳תחריר׳ עוסקת באירוע ניסיון הפריצה לשגרירות המצרית. וגם למי שלא מכיר את הסיפור - זו סדרה מותחת וכל כך רלוונטית למה שקורה היום. הסדרה שנייה נקראת ׳איננה׳ והיא עוסקת בסיפורו של אב שכול, שבתו (בגילומה של נועה קירל) נהרגה בתאונה. אחרי שפרש מקריירה צבאית - הוא מרגיש שמשהו לא מסתדר לו עם התאונה הזו והוא מתחיל לחקור בעצמו יחד עם החברה הכי טובה של הבת שלו דריה. בהמשך הוא מגלה עולם עתידני ושהופך למעין משחק מסוכן. הוא למעשה נחשף לעולם של הבת שלו ושל בני הנוער ומגלה במסע הזה שהוא לא באמת מכיר מי זו הבת שלו – הוא לא הכיר אותה בכלל״. עוד הוסיף ואמר: ״אנחנו בעצם לא מכירים את הילדים שלנו, את מבינה? רק נדמה לנו שאנחנו מכירים. אני בטוח שכשאני הייתי ילד ההורים שלי לא ידעו כלום על מה שאני עושה״.

מלבד שתי הסדרות האלה, אתה משתתף בעוד כמה פרויקטים משמעותיים. איך אתה מצליח לתפקד וליצור כשחקן בזמן שהמציאות הקשה מתרחשת? כמה זה משפיע וחוסם רגשית?
״בגלל שאנשים פתאום יותר בבית וקצת רוצים לברוח מהמציאות שאנחנו נמצאים בה, פתאום אנשים צופים יותר בסדרות. ׳האיש שרצה לדעת הכל׳ ממש עוררה מתח וזו הפעם הראשונה שחוויתי תגובות מאנשים שרוצים לדבר איתי על הסדרה ומגיבים. הסדרה הזו מצליחה קצת לטשטש תודעתית את האנשים ומספקת הזדמנות לבריחה קלה, עם כמה שהיא מציאותית בפני עצמה. אבל היא כן שונה מהסרט אימה שאנחנו נמצאים בו״. עוד שיתף על תהליך היצירה: ״כן כשחקן, אתה משתמש במי שאתה. וברגע שאתה מקבל תפקיד שהוא במצב רגשי מסוים, אני חושב שלא חסר לאן להתחבר. יש כל כך הרבה דברים מסביב שקשורים לחיים שלך, למציאות שלך, ושהם בעצם רפלקטור של המציאות. זו השתקפות שלי, ואם אני חווה את כל הקושי הזה, זה נמצא בתוכי ואני יכול להתחבר לזה ולנצל את התחושות כמה שיותר לטובת התפקיד שאני משחק״. 

בהקשר הזה, איך הצלחתם אתה וזוגתך שהיא שחקנית בפני עצמה, הצלחתם לתווך את המציאות הזו לבת שלכם?
״החלטנו לא לצרוך תוכן בכלל ממש. כשזה התחיל אמרתי לרותם ׳תקשיבי, אנחנו לא רואים כלום ולא נכנסים לזה׳. אז בחרנו ככה, ואת יודעת בכל זאת אנחנו לא מנותקים מהעולם – כן שומעים, אבל לא כל היום נמצאים ברשתות. תרצה או לא תרצה זה נמצא במציאות שלך, אבל כן מנסה לשמור על השפיות בדבר הזה ומנסה למצוא איזשהו רגע של משפחה ולעשות את הדברים הרגילים. אתה מבין שזה משהו כל כך גדול וזו לא מלחמה פשוטה. לא נראה לי שאנחנו עדיין מבינים מה קורה פה. זו מלחמה תודעתית, פיזית ואנשים נהרגים בה. ואתמול הייתה לי שיחה על זה עם אשתי, וזה נורא מפחיד. אתה לא יודע מה הולך להיות והתחושה היא שכמו מרדימים אותנו. אומרים לנו שהכל בסדר, אבל לא בסדר״.

יוצא לך ללכת להפגנות?
״אני לא איש של הפגנות. אני לא מחפש שלום בתוך ההפגנות ואני פחות מתחבר לזה. אני עושה את העבודה הפנימית שלי בתפילה שלי על השבת החטופים, ובכל דבר שאני נמצא בו אני מנסה להזכיר לעצמי את זה כל הזמן. כי הם לוקחים לנו את הדעת, מטשטשים אותנו במציאות של ׳הכל בסדר׳. זה נורא קשה״.