הרבה מים עברו בירקון מאז שהפך ינון מגל להיות מנחה התוכנית שמביסה את כל מקביליותיה. אז מה הסוד? ניסינו להבין. מגל מספר על תחילת דרכו: "עברתי הרבה. התחלתי כקריין ברדיו ואח"כ הייתי כתב שטח הרבה שנים, לאחר מכן הגשתי את מהדורת החדשות "מבט" ואז הפכתי להיות העורך הראשי והמגיש של תכניות הוידאו של 'וואלה', אח"כ פניתי לפוליטיקה וכל זה הכין אותי לתפקיד הנוכחי. פובלציסט, אנקור מן, שואו מן ומעצב דעת קהל". 

מה הכי הכין אותך לתפקיד נוכחי?
"ההכנה אם כך היתה גם מקצועית וגם נפשית. מצד אחד ללמוד את מקצוע העיתונות, ההגשה וההופעה מול מצלמה, ומצד שני לעמוד בלחצים נפשיים".

מה סוד הפטריוטים?
"הפטריוטים היא שילוב של אקטואליה עם בידור. מצד אחד עוסקים ברצינות בעניני היום, מצד שני חשוב שזה יעשה בצורה כזאת שיהיה כיף לצפות בה. שיהיה מעניין, מצחיק ומרגש". 

יותר מחצי מהצופים של "המירוץ למיליון": ההישג של ינון מגל ו"הפטריוטים"
ערוץ 14 בהלם: הניצחון של רביב דרוקר על ינון מגל

תמיד היית כוכב?
"מילדות הייתי "שחקן" ו"כוכב". זה חלק באישיות שבא עכשיו יותר לידי ביטוי בפטריוטים. 

איך אתה מצליח להביס את המתחרים?
"חשוב לי לעשות טלוויזיה פטריוטית, שנותנת אנרגיות טובות ומחזקת את הציבור (ביחוד זה שחש שנים רבות מדוכא ומודר בתקשורת הישראלית) וזה נכון במיוחד עכשיו במלחמה. התקשורת הישראלית פיתחה עם השנים ניכור לחוויה הישראלית הפטריוטית הבסיסית. אנשיה רחוקים מהיהדות, מהמסורתיות, ומהפשטות הישראלית. תמונת המראה שלה זה צבא היבשה. אני מרגיש שאנחנו עושים תיקון. וזו הסיבה העיקרית להצלחה". 

עד כמה האופי שלך משפיעה על התוכנית?
"האופי שלי כמובן משפיע על התכנית, אבל זה לא היה כל כך טוב בלי העורכים ובעיקר בלי אנשי הפאנל. הם מבריקים ומעניינים. אלו אנשים כל כך חכמים שלא פעם אחרי שהם מדברים בא לי לתת להם נשיקה". 

מה דעתך על התקשורת הישראלית?
"אני לא רואה בכלל טלויזיה. רק בשמונה בערב לפני הירידה לאולפן אני רואה מסך עם כל הערוצים. ומסתכל גם בערוצי התבהלה כדי להתעצבן וכדי להיות בטוח בצדקת דרכנו".